Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אדם יקר לכם נפטר ולא השאיר צוואה, מה עושים?

אדם יקר לכם נפטר ולא השאיר צוואה, מה עושים?
קרדיט - Canva

החיים מלאים בהפתעות, אחת מהן היא מוות שמאז ומעולם הייתה סיטואציה לא פשוטה עמה מי שנאלץ באמת להתמודד ולהישאר בניהול כל הבירוקרטיה הם המשפחה, בני הזוג והילדים. בדיוק לשם כך יש חוק שמאפשר הסדרת הנכסים והכספים של האנשים שנפטרו בהנחה ולא נשארה צוואה או לא נמצאה צוואה. בקשה לצו ירושה הוא התהליך החוקי שיש לעבור בסיטואציה הזאת, אך חשוב שלא תעברו זאת לבד.

מהו צו ירושה ולמה חשוב לא להגיש אותו לבד?

בקשה לצו ירושה היא למעשה בקשה פורמלית שמוגשת על ידי היורשים, בדרך כלל, בליווי עורך דין. וזאת כאשר אין צוואה שהושארה על ידי הנפטרים. צו ירושה הוא צו שמבהיר לגבי היורשים כיצד הרכוש והכספים מתחלק ביניהם על פי החוק. אחרי שמגישים את צו הירושה והבקשה נקלטת מפרסמים אודות הבקשה לצו הירושה ברשומות ובעיתונות. בהנחה ואין שום התנגדות לצו הירושה אפשר להתקדם לחלוקת הרכוש והנכסים. אם כן הוגשה התנגדות, התהליך עובר לבית המשפט ומשם זה כבר הופך להיות תיק מורכב יותר. ולכן חשוב כן להיות מלווים בעורך דין איכותי, מקצועי ובעל ניסיון בתחום.

מה קורה לגבי הצוואה הדדית?

אם מדובר על צוואה הדדית חשוב שיהיה לכם ליווי מקצועי ואיכותי ברמה גבוהה. עורכי דין העוסקים בעריכת צוואה יוכלו לנסח לכם צוואה הדדית שתמנע התנגדויות או דיונים בבתי המשפט. עורכי הדין העוסקים בכך מכירים כבר היטב את התחום ולכן חשוב לתת להם או להתדיין עם עורכי הדין של הצד השני במקרה של פטירה של אחד מבני הזוג, או פשוט לנסח את הצוואה בהתאם לצרכים ולנושאים האישיים שאתם מעלים בפניהם. ככלל, כאשר יש צוואה התהליך הוא הרבה יותר קל ופשוט ממה שלהתחיל לבצע בקשה לצו ירושה ולכן ההמלצה היא בכלל לעשות צוואה כראוי.

מה הכי חשוב לדעת בבקשות לצו ירושה?

על פי חוק הירושה כל אדם שיש לו עניין בנכסים או בכספים של המנוח או המנוחה יכול להגיש בקשה לצו הירושה. בחלק השני של החוק, כבר מפורט מי היורשים לפי דין. מי שלא יורש ישיר צריך להגיש בקשה פורמלית על ידי עורך דין, וחשוב לדעת זאת. יחד עם זאת, גם אם אתם שוקלים להגיש את הבקשה לבד חשוב שתעשו זאת בכל זאת בליווי עורך דין מקצועי. כך תמנעו לא מעט סיבוכים, עגמת נפש ויהיה לצידכם אדם שמלווה אתכם ומכיר את החוק היטב בתחום וידע להתמודד עם כל סיטואציה שעלולה לעלות. משרד עורכי דין אוהד שוהם והצוות המקצועי במשרד הם מהטובים ביותר בתחום העזבונות והירושות ומחכים לכם. התקשרו כבר עכשיו, וקבלו את השירות הטוב ביותר לצד מקצועיות ברמה גבוהה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...