Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לגשת ולסיים טיפול גמילה בהצלחה?

איך לגשת ולסיים טיפול גמילה בהצלחה?
קרדיט Canva

מטרת גמילה מסמים היא לעזור לאנשים להפסיק להשתמש בסמים וללמוד כיצד לחיות חיים פרודוקטיביים. למרות שזה עשוי להיראות פשוט למדי, לעתים קרובות זה עשוי להיות ממש קשה. ההיבט הקשה ביותר עבור אנשים רבים הוא להודות שהם זקוקים לעזרה. רבים מהמכורים לא בטוחים אם הם זקוקים לסיוע מקצועי, או חיים בהכחשה. במקרה זה תוכלו לערוך שיחת ייעוץ ותמיכה עם הצוות המקצועי של מרז גמילה ניקה ישראל, והם ישמחו להיות אוזן קשבת עבורכם, ולכוון אתכם לתהליך הגמילה הנכון עבורכם.

החלק הקשה ביותר בכניסה לטיפול גמילה מסמים הוא בדרך כלל להישאר במרכז הגמילה מספיק זמן כדי לא רק להפסיק להשתמש בסמים אלא גם להחזיר את חייכם למסלול. לאור זאת, חשוב לבחון מספר יתרונות משמעותיים של תוכנית גמילה מסמים עבורכם או עבור אדם אהוב.

לשבור את מעגל ההתמכרות

מכורים לסמים דורשים אווירה נטולת סמים ומערכת תמיכה שתטיל עליהם אחריות על מטרתם להיגמל מסמים. ניקוי רעלים, המסייע למכור להיפטר מגופו מהחומרים הנרקוטיים ומטפל בכל תסמיני גמילה, עשוי להיות הצעד הראשון בשיקום הסמים. למרות שניקוי רעלים אינו הכרחי עבור כולם, זה לא סוג של טיפול מספיק כדי לסיים לצמיתות את מעגל ההתמכרות. תהליך הטיפול בפועל בהתמכרות מתחיל עם השלמת הגמילה.

לאחר הגמילה מסמים, תוכל לחשוב בצורה ברורה יותר וללמוד יותר על ההתמכרות שלכם. הבנת ההתמכרות שלכם כרוכה במודעות לאנשים, המצבים, הקלט החושי, השגרה וההתנהגויות שמעוררים את התשוקה לסמים. רוב מרכזי הגמילה מסמים יכולים לסייע לכם לחקור את הטריגרים האלה כדי שתוכל לנסות במודע להימנע מהם או לשלוט בהם כאשר אתם חוזרים לחיים הרגילים שלכם.

חשוב לבחון את הבעיות הביסיות בעת תהליך הגמילה

התמכרות לסמים יכולה להתרחש מסיבות שונות, אך עליכם להבין מה מניע אותכם להשתמש בחומר שבחרתם. האם זו דרך להתמודד עם לחץ? האם סמים עוזרים לכם להקהות את החושים כך שלא תצטרכו לחוות סבל פיזי או רגשי? האם סמים הם אמצעי להימנע מאחריות, קבלת אישור מאחרים או הצטרפות לקבוצה? זה חיוני שתבחנו את הסיבות הבסיסיות להתנהגות שלכם לפני שתוכלו לשנות את הרגלי השימוש שלכם בסמים.

רוב האנשים עם היסטוריה של שימוש בסמים זקוקים לאימון יכולת שליטה עצמית ושיטות טיפול טובות. הגדרה והשגת יעדים הם מרכיב חיוני בטיפול באדם מכור. רוב האנשים, בין אם הם בהחלמה ובין אם לא, אינם מסוגלים לפתח מטרות בעלות סבירות גבוהה להצלחה. הם מתחילים עם כוונות טובות אבל בסופו של דבר מוותרים מכיוון שהם לא ניגשו להגדרת יעדים בצורה הנכונה. נחישותם של אנשים נחלשת בהדרגה על ידי הדפוס של ניסיונות חוזרים ונשנים לשנות את הרגליהם אך נכשלים, עד לנקודה שבה רבים מוותרים. במרכז ניקה ישראל אתם תקבלו את כל התמיכה והעזרה לה אתם זקוקים כדי לצלוח את תהליך הגמילה עד הסוף!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...