Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לקבל תעודת עבודה בגובה?

איך לקבל תעודת עבודה בגובה?
קרדיט freepik

למרות שבעידן הטכנולוגי, משתמשים בטכנולוגיות משוכללות, עדיין קיים צורך בעובדים בגובה. למשל עובדים באתרי בנייה, מובילים מקצועיים אשר צריכים להעביר ריהוט כבד בגובה, מנקי חלונות בבניינים גבוהים, עובדי חברת חשמל, כורתי עצים, אוטמי גגות ועוד. על מנת לעבוד בגובה, יש לעבור קורס עבודה בגובה. קורס זה, מקנה מודעות וזהירות מקצועית מסכנות אשר כרוכות בעבודה בגובה. למעשה עבודה בגובה, נחשבת לעבודה מעל ל-2 מ'. מעשה, מדובר על תקנה 6 ע"י מדריך עבודה בגובה, כאשר האישור תקף ומעיד על הדרכה בגובה, לפי הטופס.

איך לקבל תעודת עבודה בגובה?
קרדיט freepik

אישור לעבודה בגובה יש לחדש בכל תקופה קבועה

 מי שפג תוקף הסמכתו לעבודה בגובה, עליו יהיה לחדש את הרישיון לעבודה בגובה. לשם כך, הוא יצטרך לעבור קורס הדרכת רענון, אשר יתבצע בסמיכות לתאריך אשר בו יפוג התוקף של תעודה זו. ההדרכה של קורס עבודה בגובה נכתב על פי תכנית לימודים שנכתבת ע"י מפקח  העבודה הראשי של משרד התמ"ת. בגלל שתחום זה, גובה לא מעט נפגעים, הצורך של לימודי עבודה בגובה על פי הכללים מחייב.

בקורס לעבודה בגובה, יילמדו נושאים שונים כגון: טיפוס על סולמות, עבודה על סלי הרמה, בימות הרמה ופיגומים. יש לציין, כ קיימים תחומים ונושאים שונים בלימוד של קורס עבודה בגובה, ולכן, יהיה צורך בהדרכה על כל תחום באופן הספציפי. קיימת חובה להשתמש באמצעי זהירות הקשורים לבטיחות בעבודה בגובה. למשל שימוש בקסדה בטיחותית וברתמות בטיחות, כאשר שני הפריטים החשובים הללו, עוברים בדיקות תקופתיות קפדניות. קיימת גם מערכת של מניעת נפילות שמיועדת למי שעובד על גג שטוח, כאשר הוא נמצא על סל הרמה או משטח שהוא אינו שביר ומיועד להרמה. יש לשים לב כי חלה חובה על נוכחות של עובד נוסף על פני הקרקע, על מנת שיסייע לעובד בגובה וימנע את כניסתם של עוברים ושבים לאזור שעשוי להיות מסוכן עקב פילת חפצים ועוד.

קורס עבודה בגובה מחייב גם מפעילי מנוף

יש לציין, כי גם מנופאים ובמיוחד כאלה שמפעילים מנוף מסוג עגורן צריח, חייבים ברישיון עבודה בגובה. תקנות אלה ניתנו ע"י משרד התמ"ת. תחילה, על מנופאי ללמוד קורס לעבודה בגובה ואז קורס של הפעלת מנוף מסוג עגורן צריח.כאשר לומדים קורס הפעלת מנוף, יש לשים דגש על אמצעי הזהירות, הבטיחות והעבודה בגובה. בקורס לומדים מה אסור ומה מותר בעבודות המנוף, סוגי המנופים ועקרונות פיסיקאליים, תשתיות להצבת מנוף, כללי בטיחות והנדסת קרקע.

בקורס לעבודה בגובה, יתרגלו התלמידים כיצד ניתן לבחור ציוד אישי אשר יתאים למידותיהם, כיצד לעבוד על גגות, פיגומים, בימות הרמה ועוד. מדינת ישראל, החליטה למסד את כל הנושא של בטיחות בעבודה בגובה באמצעות תקנות של משרד התמ"ת, אשר מחייבות כל עובד לעבור הדרכת עבודה בגובה באמצעות קורס של משרד העבודה, מה שימנע תאונות עבודה אשר גורות נזק בגוף, בנפש וברכוש.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...