Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך מתגברים על התמכרות והאם זה אפשרי

איך מתגברים על התמכרות והאם זה אפשרי
קרדיט canva

החיים הם אתגר לא פשוט וכל אדם עם לב, חווה קשיים כאלו ואחרים במהלך חייו. מרכז הגמילה 'רוח בכפר', נפתח במטרה לתת מענה לכל אלו הסובלים מהתמכרויות ולא יודעים למי לפנות והיכן ניתן לקבל מענה. אנחנו כאן משום שאנחנו מאמינים בכך שאפשר לסייע לכולם. אנחנו עובדים בליווי אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה, מתמחים בטיפול בהתמכרות נקודתית, בין אם זו התמכרות לאלכוהול , התמכרות להימורים או כל התמכרות אחרת. אנחנו עושים עבודה מקצועית גם בטיפול במקרים של 'תחלואה כפולה', כלומר, כאשר המטופל סובל מהתמכרות למספר גורמים או קשיים נפשיים. אם אתם רוצים לשמוע קצת על תהליך העבודה שלנו, אנחנו כאן כדי לדבר על כך בהרחבה.

התפקיד שלנו הוא לספר את הסיפור בצורה אחרת

המוח שלנו, המוח האנושי, פועל על פי תבניות מסודרות. לצורך העניין, מחקרים כבר הוכיחו כי מרבית בני האדם, מבצעים בכל יום, כמעט את אותן הפעולות. אם למשל, אתם נוהגים לצאת מהבית ולפנות ימינה ברחוב או אם אתם נוהגים לעשן עם הקפה בבוקר, ככל הנראה, תעשו את אותן הפעולות גם מחר, בלי לחשוב על כך בכלל. לכל הפעולות הללו, אנחנו, בשפה המקצועית, קוראים 'התניות'. מתי התניה הופכת מסוכנת? כאשר אדם מפתח דחף בלתי נשלט, התניה, לצרוך מוצר מסוים, בניסיון לשכך כאב או למנוע מצוקה. משום שהפעולה הזו לא באמת מביאה לפתרון הבעיה, אלא להיפך, מגבירה את הבעיה הקיימת, הרי שאנחנו נכנסים למעגל קסמים אכזרי ונורא. כזה המוביל את המכור לצרוך שוב ושוב את החומר הממכר, בלי הכוח להפסיק. התמכרות לסמים לצורך העניין, מתחילה כאשר המטופל מקשר את צריכת הסם לתחושה טובה של הגוף. כאשר הסם מפסיק להשפיע, התחושות הרעות חוזרות ויתרה מכך, הצורך בסם, עלול להעביר את המכור על דעתו ולהוביל אותו לבצע פעולות מסוכנות עבורו.

לאורך כל תהליך הטיפול, אנחנו מנסים בעצם, לשנות את ההתניה. להעניק למטופל כלים אחרים להתמודד עם המצוקות איתן הוא נאלץ להתמודד.

עובדים עם המטופל ועם בני המשפחה הקרובים

אנחנו מכירים בכך שהשיקום לא מתרחש רק בכתלים הסגורים של מרכז הגמילה. אלא, האתגר האמיתי מתחיל בחוץ, עם השיבה לחיק הקהילה. לכן, אנחנו נמצאים כאן כדי להדריך וללוות את בני המשפחה ובני הזוג של המטופלים והמטופלות. אנחנו בהחלט מאמינים כי שילוב כוחות, יכול להביא לתוצאות מדהימות ולבריאה של חיים חדשים. ממתינים לשאלות שלכם עכשיו.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...