Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אילו מקרים בעיקר נחשבים כנזקי גוף?

אילו מקרים בעיקר נחשבים כנזקי גוף?
קרדיט - PEXELS

נזקי גוף הם פציעות גופניות שנגרמו לאדם כתוצאה מרשלנותו של צד שני. החוק בישראל מעניק פיצויים לנפגעי נזקי גוף שנגרמו להם שלא באשמתם. חשוב לדעת מה נחשב כנזק גוף על מנת לדעת מתי יש זכות לתבוע פיצויים.

תאונות דרכים הן הגורם השכיח ביותר לנזקי גוף. אם נפגעת בתאונת דרכים שלא באשמתך, יש לך זכות לתבוע פיצויים מהצד האחראי לתאונה או מחברת הביטוח שלו. פציעות טיפוסיות כתוצאה מתאונת דרכים הכוללות שברים, חבלות, פגיעות ראש ועמוד שדרה ואף נכויות ומוות. הפיצוי במקרה של תאונת דרכים נקבע לפי חומרת הפציעה, מידת הנכות שנגרמה והפגיעה באיכות החיים.

היפגעות במקום ציבורי

אם נפצעת במקום ציבורי כמו קניון, בית מלון, מסעדה או חנות עקב רשלנות הבעלים, כמו למשל מעידה על משטח רטוב, יש לך זכות לתבוע פיצויים. בעלי העסק אחראים לתחזק את המקום בצורה בטוחה עבור לקוחותיהם. אם הם הפרו חובה זו וגרמו לפציעה, הם חייבים בפיצוי על הנזק.

תקיפה ואלימות

פציעה כתוצאה מתקיפה, אלימות או פגיעה שגרמו לך נזק גופני מזכה אותך בפיצוי. ניתן לתבוע את התוקף עצמו, וגם אם הוא אינו ידוע ניתן בדרך כלל לקבל פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי. פציעות נפוצות כתוצאה מאלימות כוללות חבלות, שברים, דימומים פנימיים, פגיעות ראש ועוד.

רשלנות רפואית

טיפול רפואי לקוי, טעות בניתוח או טעות במתן תרופות שגרמו לנזק גופני מזכים בפיצוי. ניתן לתבוע את בית החולים, הרופא המטפל, או חברת הביטוח הרפואי. רשלנות רפואית יכולה לגרום לפציעות קשות כגון איבוד איברים, נכויות ולעיתים אף מוות. הפיצוי מחושב לפי חומרת הנזק.

חשיבות עורך הדין

עורך דין נזקי גוף מנוסה יכול לסייע בקביעת הזכאות לפיצויים ובהליך תביעת הפיצויים מול חברות הביטוח וגורמים אחרים. נזקי גוף יכולים להשפיע קשות על איכות החיים, לכן חשוב להיעזר בעורך דין מומחה שילחם על הזכויות.נזקי גוף יכולים להשפיע קשות על איכות החיים של הנפגע ומשפחתו. בנוסף לנזק הפיזי כואב ולעתים אף נכות צמיתה, ישנן גם השלכות כלכליות של אובדן השתכרות והוצאות רפואיות גבוהות. לכן חשוב לפנות לעורך דין נזקי גוף מומחה שילחם על הזכויות ויסייע להשיג את מלוא הפיצוי המגיע על פי דין.עורך דין נזקי גוף יכול גם לייצג נפגעים מול בתי המשפט אם הפיצוי המוצע אינו סביר בעיניו. הוא בקיא בפסיקת בתי המשפט בנושא נזקי גוף ויודע להציג את המקרה בצורה המיטבית כדי להשיג עבור הלקוח את מלוא הפיצוי.

לסיכום נזקי גוף יכולים להיגרם במגוון רחב של מצבים, החל מתאונות דרכים וכלה ברשלנות רפואית. המכנה המשותף הוא שמדובר בפציעה גופנית שנגרמה עקב רשלנותו של הצד השני. חשוב לדעת מהם המקרים העיקריים שנחשבים כנזקי גוף על מנת להבין מתי יש זכות חוקית לתבוע פיצויים. פנייה לעורך דין מומחה בתחום נזקי גוף חיונית על מנת לקבל ייצוג מקצועי בהליך התביעה ולהבטיח קבלת מלוא הפיצוי הראוי.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...