Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אילן קצ'נס טוען: "שילוב של מיזם חברתי בעסק יועיל לשני הצדדים"

אילן קצ'נס טוען: "שילוב של מיזם חברתי בעסק יועיל לשני הצדדים"
אילן קצ'נס | צילום: יח"צ

בעלים או מנהלים של חברות וארגונים עסקיים? לעיתים, שילוב של ארגון או מיזם חברתי יכול לתרום רבות לעסקים. אילן קצ'נס: "גם העסק והעובדים מרוויחים, וגם האנשים שנעזרים בארגון החברתי מרוויחים"

יובל כהן | 4/9/19

כמעט כולנו עוברים את אותה שגרה בעבודה – קמים כל בוקר, מגיעים לעבודה בתור שכירים, ועובדים במשרה שלא תמיד מעניינת, או במשרה שלא עליה חלמנו. השגרה משעממת, ואתם וחבריכם לעבודה מחפשים עניין ואתגרים. אחד מהפרויקטים המוצלחים שמתקיימים במספר חברות גדולות, הוא שיתוף פעולה עם ארגונים חברתיים. העובדים מעניקים מספר שעות בחודש לטובת הארגון, כמו השתתפות בכנס תרומות או בשיפוץ של בתים ומוסדות, ואלו הנמצאים תחת אותו ארגון חברתי, מרוויחים ונהנים.

אחד מהארגונים שאולי לא שמעתם עליו, הוא 'חלומות מתגשמים'. אותו מיזם, שלפני זמן קצר סגר עשור להקמתו, מרבה לשתף פעולה עם חברות עסקיות, והמייסד שלו, אילן קצ'נס טוען, כי "הכדאיות לשיתוף פעולה עם חברה עסקית ומיזם חברתי היא עצומה".

אילן קצ'נס | צילום: יח"צ

אילן, איך זה שלא שמענו על הארגון שלך עד כה?

"פעילות הארגון לרוב היא ללא אור הזרקורים והתקשורת. ב'חלומות מתגשמים', המיזם החברתי של הקבוצה שהקמתי – K.Tesoro Group, שם דגש בעיקר על עזרה לילדים ובני נוער בסיכון, אך לא רק. במשך העשור הראשון לפעילות, שיתפנו פעולה עם ארגונים ומשרדי רווחה במגוון ערים, כמו נס ציונה, רחובות, "הרשות לשיקום האסיר" ואפילו עם הסוכנות היהודית", מספר אילן קצ'נס.

מה למיזם חברתי כמו 'חלומות מתגשמים' ולסוכנות היהודית?

"לפני מספר חודשים, נפגשתי עם יצחק בוז'י הרצוג, שהוא יו"ר הסוכנות היהודית, ועם מנהל היחידה לעלייה, קליטה ומשימות מיוחדות בסוכנות, יהודה שרף, כדי לסגור את הקצוות האחרונים בתכנית שלנו לטיפול ומציאת מקומות תעסוקה לעולים החדשים", אומר קצ'נס.

הפרטים שהוא מספר, מעניינים, ועפ"י רוב נכונים: "העולים החדשים שמגיעים מכל קצוות העולם, מגיעים למדינה מפותחת כבר, ובהרבה מהמקרים, העולים החדשים מגיעים עם תארים וניסיון תעסוקתי שלא ממומש בישראל. התכנית של 'חלומות מתגשמים' בשיתוף הסוכנות, כוללת הקמה של תהליכי מיון קפדניים, תוך בחינת הצרכים, הידע והניסיון התעסוקתי של כל אחד מן העולים, באופן פרטני. הצוותים יגיעו אל מרכזי הקליטה, ובהתאם לתוצאות, יותאמו לכל עולה מקום עבודה ותחום תעסוקה", מציין אילן קצ'נס.

יצחק הרצוג ואילן קצ'נס | צילום: יח"צ
יצחק הרצוג ואילן קצ'נס | צילום: יח"צ

כיצד הארגון שלך מסייע לילדים ובני נוער?

"'חלומות מתגשמים' מסייע בדרכים שונות לילדים ובני נוער הנמצאים בסיכון. חלק מהפעילויות, שכאמור לא נחשפו לתקשורת, היו שיווק ומכירת מתנות לחגים בחברות גדולות וארגונים, כאשר הכסף שנאסף נתרם לשיפוץ של מוסדות ולרכישה של ציוד לימודי ומחשובי לאותם ילדים ובני נוער".

"כמו כן, אנחנו עורכים מספר ערבי התרמה בשנה, והכסף שמצטבר מסייע לבני הנוער לנסוע למסעות בפולין. כך למשל, אנחנו עורכים מספר ערבי התרמה בבתי אבות, בהיכלי תרבות שהארגון שוכר ומממן, כולל הופעות של אמנים – הכול כדי לגייס את הכסף ולהעבירו לבני הנוער והילדים בסיכון. אחד משיתופי הפעולה הראשונים שלנו היה עם כפר הנוער "נווה יהודה", שבו הכרנו את הילדים המקסימים לעומק", מספר קצ'נס.

אז לסיכום, מהי ההמלצה שלך, בתור איש עסקים ומייסד ארגון חברתי?

"אין ספק ששילוב של מיזם חברתי בארגון עסקי הוא משתלם ומומלץ בכל צורה. העובדים בחברה העסקית תורמים מזמנם, כך שהפתגם "מי שנותן גם מקבל", רלוונטי מאד אליהם. הסיפוק האישי מתרומה, מניע ותורם גם לעסק עצמו – קיימת תחושת חיבור לחברה והעצמה אישית, ומפעם לפעם הקשר בין העובדים לאנשים או לילדים שנמצאים תחת המיזם החברתי הולך ומתחזק", הוא אומר.

"לשיטתי, שילוב של מיזם חברתי בעסקים תורם ללא ספק להצלחת העסק, וכמובן אלו שנתמכים במיזם החברתי נהנים ומרוויחים – הם מכירים אנשים טובים שבאים לעזרתם ורוצים בטובתם. כולי תקווה שבעלי חברות או מנכ"לים ישלבו מיזמים חברתיים גם אצלם, כי הרווח הוא כפול", חותם אילן קצ'נס.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...