Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אינפקציה באוזן – מה עושים?

אינפקציה באוזן – מה עושים?
עגילים לילדות. צילום באדיבות pixabay

ניקוב חורים באוזניים לא פעם עשוי להוביל לאינפקציה. מה הגורמים לכך? כיצד מטפלים? ולא פחות חשוב – כיצד ניתן למנוע ולהימנע?

פירושה של המילה הלועזית אינפקציה (infection) הוא זיהום. הזיהום נגרם כתוצאה מגורם זר שהתמקם לו על האוזן במטרה להתרבות וכתוצאה מכך הוא פוגע בתפקוד הנורמלי ואף גורם לתסמינים כאלו ואחרים. בכל הנוגע לחורים באוזניים, לרוב הזיהום יבוא לידי ביטוי במוגלה, שכן הגוף מגיב לקיומו בעזרת דלקת.

הפחתת הסיכון לאינפקציה – בדרכים הבאות

במידה וניקבתם את האוזניים לאחרונה, שלכם או של ילדיכם, כדי להפחית את הסיכון לאינפקציה עליכם לטפל באזור למשך תקופה, טיפול מונע המשמש כחיטוי ושומר על החור כמה שיותר היגייני ונקי. למרות שבכל תהליך של ניקוב אוזניים קיים סיכון להיווצרותה של אינפקציה, מלבד חיטוי למשך שלושה שבועות מיום הניקוב, ניתן להימנע גם על ידי בחירת מקום מקצועי ומנוסה לניקוב האוזניים, בו עובדים אנשים ולהם ההכשרה המתאימה בתחום. בהנחה ונעשה שימוש באקדח יש לוודא שהאקדח עובר סטריליזציה בכל שימוש. כמו כן חשוב לבחור בעגילים איכותיים מזהב מלא, אותם ניתן לענוד באופן יומיומי לכל אורך תקופת ההחלמה וגם לאחריה.

תמיד הקפידו על בחירת עגילים איכותיים

כיום בשוק קיימים סוגים רבים של עגילים בטווחי מחירים רחבים. העגילים הפחות איכותיים עשויים מחומרי גלם כמו ניקל או מתערובת של מתכות שונות, כאשר לרוב חומרי גלם אלו נחשבים לאלרגניים ועל כן יכולים לגרום לאינפקציה. הסיבה לבחירה בעגילים מסוג אלו היא לרוב המחיר, מחירם זול יותר משמעותית מעגילי זהב ולכן ישנם אנשים אשר יעדיפו לחסוך בהוצאה. זו ההזדמנות לציין שמומלץ שלא לחסוך על הבריאות ולהשקיע בעגילי זהב איכותיים מכיוון שלזהב ישנם יתרונות רבים מלבד יוקרתו.

שימוש בעגילי זהב אמיתי

עגילים לילדות. צילום באדיבות pixabay

היתרון בעגילי זהב הוא שהם מתאימים הן למבוגרים, הן לילדים והן לתינוקות זאת בשל סיבות רבות וטובות. החל בשלל דגמים צמודים ותלויים מהם ניתן לבחור ועד היתרון המובהק מכל והוא שזהב זו מתכת אשר אינה גורמת לגירויים או אלרגיה בעור. למעשה עגילי זהב טהור לא ישאירו סימן ולו על העור הרגיש ביותר. במידה וכן התפתחה באוזן אינפקציה גם כשענדנו עגילי זהב חשוב לבדוק באם הטיפול היה נכון ולנהוג בדרכים הבאות:

טיפול מניעה באוזן

ניקוב חור באוזן הוא פשוטו כמשמעו: חור בתוך האוזן אשר חשוף לחיידקים וזיהומים שיכולים לחדור ולגרום לתופעות לא נעימות. לכן לפני שנעשה שימוש בעגילים חדשים, גם עגילי זהב, מומלץ לחטא אותם עם צמר גפן ספוג באלכוהול ולוודא שהידיים כמה שיותר נקיות. לרוב נשים נוהגות להחליף עגילים בתדירות גבוהה, אולם ילדות נשארות עם אותם העגילים לאורך זמן. משזה המקרה, יש להקפיד אחת לתקופה להסיר את העגילים, לחטא אותם, לחטא היטב את האזור המנוקב ורק אז להכניס אותם בחזרה.

ומה עושים במידה ויש כבר אינפקציה?

במידה והתפתחה אינפקציה יש להסיר את העגילים מהאוזניים, להשרות אותם במים חמים ולהשאיר את האוזן ללא עגילים למשך כמה ימים, במהלכם יש לחטא את האזור המזוהם בעזרת צמר גפן עם אלכוהול. כאשר האזור מתחיל להתאושש ניתן להחזיר את העגילים לאוזניים אולם לפני כן, רצוי וכדאי לחטא אותם שוב וכן את אזור החור ורק אז לענוד אותם. בכל מקרה מומלץ שלא להתפשר על פחות מעגילי זהב אמיתי, שכן מדובר בחומר גלם שהכי פחות יזיק לאוזניים שלנו ושל היקרים לנו מכל וישמור עליהן כמה שיותר בריאות, וזה לכשעצמו, הכי חשוב.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...
כדור שלג של הלוואות
במקרים בהם המצב הכלכלי קשה וההוצאות מכבידות, אך המשכורת לא...
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...