Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אישום פלילי בגין חקירה פרטית- יש דבר כזה?

אישום פלילי בגין חקירה פרטית- יש דבר כזה?
קרדיט:canva

חקירות פרטיות הן הליך לגיטימי בצמתים כאלו ואחרים בחיי כל אזרח ישר, ואמנם החוק מכיר בנחיצות פרטי מידע בלתי נגישים וחקירות פרטיות הן חוקיות לחלוטין, וקבילות לצרכים משפטיים. ויצמן יער, משרד חקירות פרטי הממוקם בצפון הארץ אולם מזה שנים עוסק בחקירות פרטיות מקצועיות בארץ וברחבי הגלובוס בכלל, מבהירים כי לכל מידע אפשר להגיע, אולם למרות זאת, חשוב לכל אחד שמתעניין בסיוע חוקר פרטי בצפון, בדרום או במרכז, להכיר את עקרונות החוק כדי לשמור על זכויות האובייקט הנחקר.

למה זה משנה

לעיתים נדמה שאין כל משמעות לחוקיות החקירה, שכן מטבע הדברים היא סמויה וחוקר מקצועי לא יותיר עקבות, כך שלכאורה מעולם לא ידע הנעקב מעניין החקירה המדוברת והכל יוותר בחיסיון משרד החקירות. אולם כאשר חושבים על כך באופן פרקטי, במקרים רבים יגיע שלב בו יאלץ העוקב לעמת את הנעקב מול הממצאים שעלו לו, אם באופן אישי ואם דרך מערכת המשפט. ככל והממצאים שיעלו בחקירה יהיו בלתי תקינים, יהיה השלב הבא נקיטת צעדים מתבקשים, כמו פיטור עובד, ביטול הסכמי שיתופי פעולה וכדו', או העלאת המידע בפני בית המשפט כהוכחה במקרים בהם מתנהל הליך משפטי.

מהן הסכנות בפעולות חקירה המנוגדות לחוק

במקרה בו העובדות שהתגלו יהוו עילה לצעד פרטי מול אי מי הנחקר, לאחר שבוצע אחריו מעקב סמוי, באופן שאינו ישיר ואינו ברשות, עשוי זה לבוא ולטעון להפרת פרטיותו, ואף להגיש תלונה רשמית נגד מבקש החקירה והחוקר. תלונה רשמית היא בהחלט עילה לחקירה משטרתית בנושא ובהמשך עד הגשת כתב אישום. במידה ומדובר בחומרים שיעשה בהם שימוש בבית המשפט, בדיוני פיצויים, חלוקות רכוש למשל או כל תחום אחר- בית המשפט יפסול מיידית כל חומר שהושג שלא כחוק והעובדות הללו ישחקו לטובת הצד השני.

אז מה אומר החוק

באופן כללי לקוח הפונה למשרד חקירות מורשה, מוגן בפני החוק, ומי שיואשם יהיה החוקר במידה ויתברר שהשתמש באמצעים אסורים, יש להיזהר שלא לחתום על מסמכי הרשאה המנוגדים לחוק שיהוו עילה להסרת אחריות החוקר. בנוסף, חשוב לדעת שישנן פעולות שמותרות לחוקרי רשויות במשרדי ממשלה או משטרה, ואסורות לחוקר פרטי, כמו האזנות מסוימות ועוד, באופן כללי יש להיזהר ולבחור בחוקר פרטי אמין במיוחד, כמו חוקר פרטי בצפון מטעם משרד החקירות ויצמן יער, שלא יוריד לטמיון את הכספים והמאמצים המושקעים מצד הלקוח בחקירה ויעשה את עבודתו בנאמנות מושלמת כלפי הלקוח וכלפי החוק.

חוקר פרטי בצפון זה ויצמן יער, משרד חקירות מקצועי ואמין, הנוטל אחריות מלאה לתקינות ההליכים ומיצוי המידע המלא עבור הלקוח. ויצמן יער מעניקים מזה שנים שירות לא רק ללקוחות מהצפון אלא לכל חלקי הארץ כולל משימות חקר ברחבי העולם ועומדים בהצלחה ביעדים המורכבים ביותר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...