בית אבות שמרגישים בו בבית

בית אבות שמרגישים בו בבית
קרדיט: pexels.com

כשאנחנו כילדים מגיעים למסקנה שהגיע הזמן לעשות את הבלתי נמנע ולהעביר את ההורים לבית אבות, ואין זה משנה האם מדובר בבחירת בית אבות כפר סבא או בית אבות בירושלים, תמיד מתעוררות בבת אחת אינסוף דילמות מורכבות, ושאלות שנותרות לפעמים ללא תשובות טובות מספיק, לא מעט ילדים שהוריהם שוהים בבתי אבות שונים בארץ ולו יהיו אלו בתי האבות הטובים והיוקרתיים ביותר עדיין מסתובבים עם רגשות אשמה קבועות הרובצות על מצפונם מאז הבחירה ההיא של בית האבות לאבא או לאמא, וזה לא תמיד לחינם. איך בעצם אפשר לדעת שהמקום בו ההורים שוהים הוא אכן הטוב עבורם? איך אפשר לוודא שההורים שמחים ומאושרים, ובמילים אחרות כיצד ניתן להיות בטוחים שבית האבות הוא אכן בית חם עבור ההורים שלנו והם מרגישים בו בבית במלא מובן המילה כפי שצריך להיות?

ביקורים, מצלמות ומה עוד יכול לעזור

למרבה הצער, כולנו שומעים וקוראים מפעם לפעם את סיפורי האימה אודות מטפלים סיעודיים המתעללים במטופלים שלהם, או בתי אבות שהתגלתה בהם הזנחה משוועת שלפעמים כל אלו כידוע עולים בחיים או בקרוב לכך, וגם הורה שמאבד עניין בחייו ומסתגר אט אט אל תוך עצמו יכול להעיק על מצפונו של כל בן. מערכת החוק עושה הרבה כדי לסייע לילדים לעקוב אחר מצבם של ההורים ואחר הטיפול בהם, אבל יחד עם זאת זוהי נותרת תמיד אחריותם של הילדים, לבקר באופן קבוע, להראות נוכחות, לשאול ולברר, ותמיד להיות עם יד על הדופק. ירידה משמעותית במצב המנטלי או הפיזי של ההורה בשבועות הראשונים לשהותו במקום הם נורה אדומה מהבהבת. לא תמיד זה אומר משהו על רמת הטיפול במקום, לפעמים חוסר התאמה או חבר חדר יכולים לעשות את זה. אם חבר שלכם מרוצה מבחירת בית אבות חדרה עבור אביו, זה לא מחייב שגם אמא שלכם תהנה שם.

לא חייב להיות גרוע, לא בטוח שזה טוב

מקרים כמו התעללות הם נדירים, אבל חוסר התאמה של הורה לבית האבות הוא תופעה נפוצה וכואבת. לכן חשוב כל כך לבצע התאמה מירבית של המקום להורה שלכם, לאופיו, לחברה האהובה עליו ולאורח חייו. ברור לכולם כי בית אבות הרצליה פיתוח יהיה באווירה שונה מבית אבות בראשון לציון, ולא חייבים ללכת לקצוות כדי להבין כי לכל בית אבות יש את הסגנון שלו וכדי להרגיש בו בבית צריכים להתאים לו. ברטה ייעוץ והכוונה לגיל הזהב ישמחו לעזור לכם או להוריכם להרגיש בבית.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עליה במסה: מה זה אומר ואיך עושים זאת
בקרב מתאמנים אפשר לשמוע לא מעט את המונח מסה או...
סיורים קולינריים בחיפה וירושלים – חוויה עשירה בטעמים ותרבות
בין אם אתם מתעניינים בטעמים מסורתיים או במנות חדשניות, סיורים...
תערוכות עיצוב בעולם – הזדמנות לביטוי מותג ייחודי
במהלך השנים האחרונות, השתתפות בתערוכות עיצוב בינלאומיות הפכה לכלי שיווקי...
בית אבות שמרגישים בו בבית
כשאנחנו כילדים מגיעים למסקנה שהגיע הזמן לעשות את הבלתי נמנע...
החשיבות של מוצרי קידום לעסק
כדי להצליח לקדם את העסק שלכם ולהגדיל את מספר הפניות...
העסק כבר מוגן מפני שריפה? אם לא, עכשיו הזמן לעשות משהו בנידון
כמו שאומרים חכמים מאיתנו, תמיד טוב להקדים תרופה למכה. אנחנו...
ניקיונות למעברי דירה
מעבר לבית חדש או ניקיון כללי לביתכם הוא רגע של...
למה חשוב כל כך להשקיע בעריכה לשונית של הספר שלכם
יש לכם ביד טקסט חביב, אפילו טקסט מצוין, ואין ספק...
יעילות ושימושיות בהשכרת מדפסות ומכונות צילום
בעולם העסקי המודרני, הטכנולוגיה משחקת תפקיד מרכזי ובלתי נפרד. כל...
למה לקחת חלק בקורס שיכשיר אתכם להיות יועצי השקעות
אם תמיד מצאתם עניין בעולם ההשקעות והרגשתם צורך להאיר את...
דילוג לתוכן