Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בקשה להחזר מס

בקשה להחזר מס
קרדיט freepik.com

רוב הישראלים משלמים יותר מס ממה שהם צריכים, לכן על כל ישראלי להכיר את העובדה כי מגיע לו החזרי מס ולהבין כיצד מגישים בקשה להחזר מס. הגשת הבקשה לא מורכבת אך היא כן מצריכה ידע ומעקב אחר השלבים השונים. כל טעות בהגשת הבקשה עלולה לגרום להחזרת כספים נמוכים יותר או לחוסר זכאות להחזר מס. מיד נציג את כל מה שצריך לדעת על הגשת הבקשה:

קרדיט freepik.com

ראשית, מי זכאי להחזרי מס?

כפי שציינו, כל תושב ישראל ששילם במהלך השנה יותר מס ממה שהוא היה צריך לשלם בפועל, זכאי להחזר מס. בדרך כלל הזכאות להחזרי מס נובעת משינויים שמתרחשים במהלך שנת המס. הנה מספר שינויים שיכולים לקרות, אם קרן לכם אחד או יותר מהמקרים הבאים, הגישו בקשה להחזר מס בהקדם:

  1. שינויים שהוביל לעמידה בקריטריונים של נקודות זיכוי במהלך השנה, לדוגמה: הולדת ילד, מעבר לישוב מזכה, סיום לימודים אקדמיים, סיום שירות צבאי ועוד.
  2. החלפת מקום עבודה.
  3. שינוי בשכר העבודה.
  4. יציאה לחל"ת.
  5. אבטלה.

כמובן שיש מקרים נוספים, כל מקרה כזה (מלבד סעיף 1 שמהווה שינויים בקבלת הנחה בתשלומי המס) גורם לשינוי בהכנסה השנתית, גובה ההכנסה השנתית משפיע על מדרגות המס ולכן יכול להיווצר פער בין הערכה לבין התשלום בפועל.

איך מגישים את הבקשה?

אם בעבר התשובה לשאלה איך מגישים בקשה להחזר מס, הייתה מעט מורכבת, היום המצב שונה. בשורה משמחת במיוחד היא העובדה שניתן להגיש את הבקשה להחזר דרך אתר האינטרנט של רשות המיסים. אופציה זו נוחה והופכת את החיים לקלים יותר. בנוסף להגשה דרך האתר המקוון, ניתן להגיש את הבקשה דרך הדואר או הסניף הפיזי של רשות המיסים.

אילו טפסים יש לצרף לבקשה?

יש להגיש טופס החזר מס, תלושי משכורת או טופס 106 מהמעסיק, תצלום צ'ק מבוטל וטפסים נוספים שמוכיחים את הזכאות לקבלת נקודות זיכוי.

סוג הטפסים שיש לצרף לבקשה משתנים בהתאם למגיש הבקשה. טופס החזר מס לעצמאי יהיה טופס 1301 ואילו שכיר יצטרך למלא טופס 135.

הגשת הבקשה באופן עצמאי

באופן עקרוני, ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי, לאור העובדה שניתן להגיש את הבקשה דרך האינטרנט הגשת הבקשה הפכה לפשוטה יותר. למרות זאת, הגשת הבקשה לבד אינה מומלצת. תחום המיסים הוא תחום המורכב מאותיות קטנות וסעיפים רבים, כל טעות עלולה להוביל לכך שיחזור אליכם פחות כסף, אם בכלל תהיו זכאים להחזר.

כדי למנוע טעויות ובעיות בהגשת הבקשה, תוכלו לפנות לחברה מקצועית בתחום החזרי המיסים. לחברה מקצועית יש ניסיון וותק, היא מבצעת את כל הבירוקרטיה עבורכם ולכם לא יישאר יותר מדי מה לעשות. רבים מעדיפים לוותר על הכספים מאשר להתעסק עם בירוקרטיה, הגשת בקשה עם חברה לא תצריך אתכם לוותר על ההחזרים, תוכלו לקבל כספים בחזרה וליהנות מתהליך פשוט ומהיר.

לסיכום, החזרי מס משתלמים מאוד ולא כדאי לוותר עליהם

גובה החזר מס ממוצע עומד על 8,000 ש"ח. מדובר על סכום משמעותי שניתן לקבל אחרי הגשת בקשה להחזר מס. הגשת הבקשה יחסית פשוטה אך כן מצריכה ידע והבנה מוקדמת. הגשת הבקשה באופן עצמאי עלולה לכלול טעויות שישפיעו על גובה ההחזר ועל הזכאות להחזר, על מנת לקבל את ההחזר באופן המהיר ביותר וללא כאבי ראש מיותרים, פנו לאינדיגו פיננסים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...