Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הכל על התמכרויות

הכל על התמכרויות
קרדיט - pixabay

הגבול בין צריכת חומרים ואימוץ התנהגויות מסוימות, לבין התמכרות אליהם הינו דק, אשר נחצה כאשר קיימת באנשים נטייה פסיכולוגית להתמכרות, הנובעת ממאפיינים גנטיים ובעיות פסיכולוגיות. נכון הוא הדבר גם כאשר מדובר בצריכת אלכוהול, חשיש או נטייה להמר, שהינם התנהגויות הנחשבות כמקובלות בחברה, אך קיימת נטייה בקרב אנשים מסוימים להתמכר אליהן. אלכוהול הוא סוג משקה מקבוצת תרכובות הפחמן, המיוצר בהתססת דגנים או  פירות באמצעות שמרים. שתיית האלכוהול משפיעה על הגוף והמוח באופן פיזיולוגי. האלכוהול נצרך בחברה מאז ימי קדם וגם כיום מקובל להשתמש בו באירועים חברתיים מסוגים שונים. כך למשל, נהוג לברך על האלכוהול כ"פרי הגפן" בערבי שבת ואירועים בבית הכנסת. בארצות אירופה האלכוהול מקבל מקום של כבוד בפאבים השונים, אותם פוקדים אזרחים ממוצעים עם סיום יום העבודה. עם זאת, קיים הבדל בין שתיית אלכוהול באירועים חברתיים לבין התמכרות לאלכוהול. אחד מתוך עשרים איש מתמכרים לאלכוהול וצורכים אותו באופן יומיומי, תוך פיתוח תלות פיזית ופסיכולוגית בטיפה המרה. למרות שאנשים מסוימים מנסים להיגמל מאלכוהול בכוחות עצמם, סיכויי ההצלחה בכך הם קלושים ועדיין מומלץ לעבור תהליך גמילה באמצעות פנייה אל מכון גמילה מאלכוהול. טיפול במרכז גמילה מאפשר למכורים לקבל תכנית גמילה המותאמת להם באופן אישי ולהיפתח לדרכי חשיבה והתנהגות שונות מאלו אשר אימצו עד כה, אשר ינתקו אותם מהרגלי הצריכה. בנוסף, השתתפות בקבוצות תמיכה חברתיות של אלכוהוליסטים נוספים, מהווה עבור הנגמלים רשת חברתית המסייעת להם להתמודד עם קשייהם.

הקושי להתנתק מהתמכרות לכיף

גם גמילה מחשיש, הידוע בשמו העממי גם כ"כיף" היא גמילה ממצרך הנחשב למקובל בחברה עוד מימי קדם. החשיש, סם המופק משמן הקנאביס, ידוע בתכונותיו הרפואיות המרגיעות והמעודדות את הצורכים אותו. עם זאת, שימוש יומיומי בחשיש מוביל את האדם לתקיעות בחייו, משום שהיא משהה אותו מלפרוץ את דרכו קדימה בעולם. למרות שההתמכרות לחשיש מותירה את המשתמש במצב של תפקוד בחייו, הוא חי אותם ללא מימוש חלומותיו. גם גמילה מחשיש נחשבת כקלה מבחינה פיסיולוגית, אך תופעות הלוואי הפסיכולוגיות הן אלו אשר מחזירות את המכורים אל זרועות העישון היומיומי, מכיוון שהם מנסים להימנע מן הדיכאון, "הדודה" הנלווית אל הגמילה.

גמילה מהתמכרויות והתנהגויות אובססיביות שונות

את תהליכי הגמילה מחומרים שונים מומלץ לעבור במכון הרמוניה המתמחה בגמילה בהתמכרויות שונות, גמילה מהתנהגויות אובססיביות וביניהן גמילה מהתמכרות לסקס, טיפול בהפרעות אכילה, גמילה מהימורים ללא אשפוז והתגברות על משברים בחיים במסגרת הקהילתית.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
רשלנות רפואית: מצב לא קל להתמודדות ולהוכחה
רשלנות רפואית היא נושא לא פשוט. ראשית, הגבול בין טעות...
איך אתם מנקים את הבית? ניקוי טקסטיל מקצועי
איך אתם מנקים את הבית שלכם? יש פריטים ביתיים שממש...
הביורוקרטיה הכרוכה בכספים מחייבת ניהול מתמחה
כל עסק וכל מי שעושה עסקים בישראל ועם העולם מכיר...
כל מה שחשוב לדעת בשביל לבחור נכון מצלמה לאבטחת הבית
תוספת של מצלמות אבטחה מחזקת את תחושת הביטחון של בני...
איך להיות מדריכי הורים מוצלחים?
הדרכת הורים הפכה בשנים האחרונות למשהו שמעניין אתכם ההורים. יש...
עורך דין לענייני תאונות דרכים - גם מול הביטוח הלאומי
הסלוגן שמלווה את הביטוח הלאומי הוא "לצדך, ברגעים החשובים של...
איך תורם עורך דין מקרקעין מיומן לקידום תמ"א 38?
תוכנית המתאר הארצית מספר 38, שאושרה בשנת 2004, חוללה מהפכה...
איך לבחור את סביבת המגורים המושלמת בגיל השלישי?
כשמתקרבים לגיל השלישי, בחירת סביבת המגורים הופכת לחשובה מאי פעם....
לייזר לגברים – גברי המילניום והעלייה בטיפולים האסתטיים
מה גורם לכך שיותר ויותר גברים, במיוחד בני דור המילניום,...
לכל דבר צריך יועץ, גם למזגנים
כמה היה העולם פשוט וקל פעם, עולם מדהים וקסום שכל...