Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הכל על התמכרויות

הכל על התמכרויות
קרדיט - pixabay

הגבול בין צריכת חומרים ואימוץ התנהגויות מסוימות, לבין התמכרות אליהם הינו דק, אשר נחצה כאשר קיימת באנשים נטייה פסיכולוגית להתמכרות, הנובעת ממאפיינים גנטיים ובעיות פסיכולוגיות. נכון הוא הדבר גם כאשר מדובר בצריכת אלכוהול, חשיש או נטייה להמר, שהינם התנהגויות הנחשבות כמקובלות בחברה, אך קיימת נטייה בקרב אנשים מסוימים להתמכר אליהן. אלכוהול הוא סוג משקה מקבוצת תרכובות הפחמן, המיוצר בהתססת דגנים או  פירות באמצעות שמרים. שתיית האלכוהול משפיעה על הגוף והמוח באופן פיזיולוגי. האלכוהול נצרך בחברה מאז ימי קדם וגם כיום מקובל להשתמש בו באירועים חברתיים מסוגים שונים. כך למשל, נהוג לברך על האלכוהול כ"פרי הגפן" בערבי שבת ואירועים בבית הכנסת. בארצות אירופה האלכוהול מקבל מקום של כבוד בפאבים השונים, אותם פוקדים אזרחים ממוצעים עם סיום יום העבודה. עם זאת, קיים הבדל בין שתיית אלכוהול באירועים חברתיים לבין התמכרות לאלכוהול. אחד מתוך עשרים איש מתמכרים לאלכוהול וצורכים אותו באופן יומיומי, תוך פיתוח תלות פיזית ופסיכולוגית בטיפה המרה. למרות שאנשים מסוימים מנסים להיגמל מאלכוהול בכוחות עצמם, סיכויי ההצלחה בכך הם קלושים ועדיין מומלץ לעבור תהליך גמילה באמצעות פנייה אל מכון גמילה מאלכוהול. טיפול במרכז גמילה מאפשר למכורים לקבל תכנית גמילה המותאמת להם באופן אישי ולהיפתח לדרכי חשיבה והתנהגות שונות מאלו אשר אימצו עד כה, אשר ינתקו אותם מהרגלי הצריכה. בנוסף, השתתפות בקבוצות תמיכה חברתיות של אלכוהוליסטים נוספים, מהווה עבור הנגמלים רשת חברתית המסייעת להם להתמודד עם קשייהם.

הקושי להתנתק מהתמכרות לכיף

גם גמילה מחשיש, הידוע בשמו העממי גם כ"כיף" היא גמילה ממצרך הנחשב למקובל בחברה עוד מימי קדם. החשיש, סם המופק משמן הקנאביס, ידוע בתכונותיו הרפואיות המרגיעות והמעודדות את הצורכים אותו. עם זאת, שימוש יומיומי בחשיש מוביל את האדם לתקיעות בחייו, משום שהיא משהה אותו מלפרוץ את דרכו קדימה בעולם. למרות שההתמכרות לחשיש מותירה את המשתמש במצב של תפקוד בחייו, הוא חי אותם ללא מימוש חלומותיו. גם גמילה מחשיש נחשבת כקלה מבחינה פיסיולוגית, אך תופעות הלוואי הפסיכולוגיות הן אלו אשר מחזירות את המכורים אל זרועות העישון היומיומי, מכיוון שהם מנסים להימנע מן הדיכאון, "הדודה" הנלווית אל הגמילה.

גמילה מהתמכרויות והתנהגויות אובססיביות שונות

את תהליכי הגמילה מחומרים שונים מומלץ לעבור במכון הרמוניה המתמחה בגמילה בהתמכרויות שונות, גמילה מהתנהגויות אובססיביות וביניהן גמילה מהתמכרות לסקס, טיפול בהפרעות אכילה, גמילה מהימורים ללא אשפוז והתגברות על משברים בחיים במסגרת הקהילתית.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...