הלבנת הון כעבירת המשך לעבירה אחרת

הלבנת הון כעבירת המשך לעבירה אחרת
קרדיט - Canva

הלבנת הון נתפסת פעמים רבות כעבירת צווארון לבן הקשורה להעלמת מס. אמנם אחת האופציות להלבנת הון היא לאחר העלמת מס, אי דיווח על הכנסות מגובה מסוים או אי דיווח על מכירת מקרקעין, אך יכולה להיות קשורה לעבירות אחרות לגמרי. הלבנת הון היא עבירת המשך לעבירת מקור המביאה להכנסת כספים. עבירה זו יכולה להיות סחר בסמים, גניבה, סחר בלתי חוקי בנשק ועוד. כדי לטשטש את ההכנסות מאותה עבירה נעשית הלבנת הון באמצעות הפקדת מזומן בחשבון שזהות בעלים אינה חד משמעית, המרת כספים למט"ח ועוד. לכן, עורך דין הלבנת הון צריך להתמצא היטב לא רק בנושא הלבנת הון אלא להיות עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בכלל. הוא מייצג לקוחות שהמדינה מנסה לתפוס את רכושם, לקוחות שחשבונם הוקפא ועוד.

רישום משטרתי ורישום פלילי- מה ההבדל?

כל תיק שנפתח במשטרה נרשם ויש מידע עליו. מידע זה יכול להיות בידי משטרה בלבד או חשוף גם לרשויות או גורמים מסוימים ( למשל לעבודה הדורשת סיווג בטחוני או רישיון לנשק). כאשר זהו תיק שנסגר מחוסר אשמה המידע יהיה בידי המשטרה בלבד ולא יהיה חשוף לאף גורם. כאשר העילה לסגירת התיק היא חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור גורמים ספציפיים יוכלו לקבל את המידע. כל המידע שצוין נחשב לרישום משטרתי. רבים מעדיפים שמידע אודות תיק לא יהיה חשוף בכלל. הדרך הטובה לכך היא המרת עילת סגירת התיק מחוסר ראיות או חוסר עניין לציבור לחוסר אשמה באמצעות עורך דין פלילי מנוסה. כאשר מדובר על רישום פלילי זהו מידע לגבי תיק שהסתיים בהרשעה. ביטול תיק פלילי הוא מורכב יותר אך גם כאן עבודה של עורך דין פלילי המתמחה בנושא זה תוכל להביא לתוצאות ולביטול הרישום הפלילי.

כיצד לבחור עורך דין פלילי?

אם אתם חשודים בביצוע עבירה פלילית חשוב לא לחכות ולחפש מיד עורך דין פלילי. העדיפות היא פניה אל משרד עורך דין פלילי ולא אל עורך דין הפועל לבד לגמרי. למשרדים הכוללים מספר עורכי דין יש לרוב יותר מוניטין וכוח. ישנם גם מספר עורכי דין המתמחים בנושאים שונים בתחום הפלילי ובדרגות שונות של מורכבות תיק כך שעורך הדין המתאים ביותר יטפל בתיק ויקבל גיבוי ככל שיצטרך. יש לבדוק את הוותק של המשרד, באילו תיקים דומים טיפל וכיצד הם הסתיימו. מעבר לצד המקצועי הקשיבו גם לאינטואיציה ולתחושות: האם עורך הדין והמשרד בכלל משרים ביטחון ותחושה נוחה? מגלים הבנה ואמפתיה? הדבר חשוב מאוד במיוחד בעבירות פליליות ועוד יותר בדרגה חמורה.

משרד עו"ד רונן בנדל עוסק שנים בתחום הפלילי, מתמחה בסוגים שונים של עבירות כולל עבירות אינטרנט וסייבר, נשק ואלימות חמורה וטיפל בתיקים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מחפשת שמלת ערב? כל הטיפים שיעזרו לך לבחור נכון
אם יש לך אירוע חשוב בקרוב או אם את בעלת...
איך לשפר את היעילות והפרודוקטיביות של העובדים שלכם?
לאופן שבו המשרד שלך מעוצב יש השפעה משמעותית על רמת...
איך משיגים תנאים נוחים להלוואה ומהי הלוואה משתלמת
כמו בכל דבר בעולם – גם הלוואה אפשר להשיג בכל...
מפתח לעתיד אירופאי: הזדמנות ייחודית לישראלים
בעידן הגלובלי של ימינו, רבים מחפשים את שורשיהם ומגלים עניין...
תוספות שיער קלות לשימוש – תוספות עם קליפס
בכל הנוגע למילוי או תוספות שיער, השיער הטבעי על הראש...
עליה במסה: מה זה אומר ואיך עושים זאת
בקרב מתאמנים אפשר לשמוע לא מעט את המונח מסה או...
סיורים קולינריים בחיפה וירושלים – חוויה עשירה בטעמים ותרבות
בין אם אתם מתעניינים בטעמים מסורתיים או במנות חדשניות, סיורים...
תערוכות עיצוב בעולם – הזדמנות לביטוי מותג ייחודי
במהלך השנים האחרונות, השתתפות בתערוכות עיצוב בינלאומיות הפכה לכלי שיווקי...
בית אבות שמרגישים בו בבית
כשאנחנו כילדים מגיעים למסקנה שהגיע הזמן לעשות את הבלתי נמנע...
החשיבות של מוצרי קידום לעסק
כדי להצליח לקדם את העסק שלכם ולהגדיל את מספר הפניות...
דילוג לתוכן