Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הלבנת הון כעבירת המשך לעבירה אחרת

הלבנת הון כעבירת המשך לעבירה אחרת
קרדיט - Canva

הלבנת הון נתפסת פעמים רבות כעבירת צווארון לבן הקשורה להעלמת מס. אמנם אחת האופציות להלבנת הון היא לאחר העלמת מס, אי דיווח על הכנסות מגובה מסוים או אי דיווח על מכירת מקרקעין, אך יכולה להיות קשורה לעבירות אחרות לגמרי. הלבנת הון היא עבירת המשך לעבירת מקור המביאה להכנסת כספים. עבירה זו יכולה להיות סחר בסמים, גניבה, סחר בלתי חוקי בנשק ועוד. כדי לטשטש את ההכנסות מאותה עבירה נעשית הלבנת הון באמצעות הפקדת מזומן בחשבון שזהות בעלים אינה חד משמעית, המרת כספים למט"ח ועוד. לכן, עורך דין הלבנת הון צריך להתמצא היטב לא רק בנושא הלבנת הון אלא להיות עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בכלל. הוא מייצג לקוחות שהמדינה מנסה לתפוס את רכושם, לקוחות שחשבונם הוקפא ועוד.

רישום משטרתי ורישום פלילי- מה ההבדל?

כל תיק שנפתח במשטרה נרשם ויש מידע עליו. מידע זה יכול להיות בידי משטרה בלבד או חשוף גם לרשויות או גורמים מסוימים ( למשל לעבודה הדורשת סיווג בטחוני או רישיון לנשק). כאשר זהו תיק שנסגר מחוסר אשמה המידע יהיה בידי המשטרה בלבד ולא יהיה חשוף לאף גורם. כאשר העילה לסגירת התיק היא חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור גורמים ספציפיים יוכלו לקבל את המידע. כל המידע שצוין נחשב לרישום משטרתי. רבים מעדיפים שמידע אודות תיק לא יהיה חשוף בכלל. הדרך הטובה לכך היא המרת עילת סגירת התיק מחוסר ראיות או חוסר עניין לציבור לחוסר אשמה באמצעות עורך דין פלילי מנוסה. כאשר מדובר על רישום פלילי זהו מידע לגבי תיק שהסתיים בהרשעה. ביטול תיק פלילי הוא מורכב יותר אך גם כאן עבודה של עורך דין פלילי המתמחה בנושא זה תוכל להביא לתוצאות ולביטול הרישום הפלילי.

כיצד לבחור עורך דין פלילי?

אם אתם חשודים בביצוע עבירה פלילית חשוב לא לחכות ולחפש מיד עורך דין פלילי. העדיפות היא פניה אל משרד עורך דין פלילי ולא אל עורך דין הפועל לבד לגמרי. למשרדים הכוללים מספר עורכי דין יש לרוב יותר מוניטין וכוח. ישנם גם מספר עורכי דין המתמחים בנושאים שונים בתחום הפלילי ובדרגות שונות של מורכבות תיק כך שעורך הדין המתאים ביותר יטפל בתיק ויקבל גיבוי ככל שיצטרך. יש לבדוק את הוותק של המשרד, באילו תיקים דומים טיפל וכיצד הם הסתיימו. מעבר לצד המקצועי הקשיבו גם לאינטואיציה ולתחושות: האם עורך הדין והמשרד בכלל משרים ביטחון ותחושה נוחה? מגלים הבנה ואמפתיה? הדבר חשוב מאוד במיוחד בעבירות פליליות ועוד יותר בדרגה חמורה.

משרד עו"ד רונן בנדל עוסק שנים בתחום הפלילי, מתמחה בסוגים שונים של עבירות כולל עבירות אינטרנט וסייבר, נשק ואלימות חמורה וטיפל בתיקים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...