Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

המדריך המקיף לאימהות לעתיד

המדריך המקיף לאימהות לעתיד
קרדיט:canva

הריון הוא זמן של שמחה, התרגשות וציפייה. עם זאת, זהו זמן שבו אימהות לעתיד צריכות להיות ערניות ואחראיות לגבי בריאותן ובריאות תינוקן המתפתח, ולוודא שהן ממלאות אחר הוראות כמו הימנעות מצריכת אלכוהול, עישון או פעילות גופנית מאומצת, ממאכלים מסוימים, וכמובן, עמידה בביצוע כל הבדיקות ההכרחיות. מעקב היריון הוא היבט מכריע בטיפול טרום לידתי, והוא כולל סדרה של בדיקות הנועדו להבטיח את רווחתם של האם והתינוק. בדיקות אלו עובדות לזהות בעיות בריאותיות פוטנציאליות בשלב מוקדם ולטפל בהן באופן מיידי על מנת למנוע סיבוכים עתידיים בשלב הלידה או בבריאות התינוק, הפלות, ובעיות אחרות.

השליש הראשון – מעקב מוקדם

השליש הראשון הוא תקופה קריטית להתפתחות העובר, במהלך תקופה זו, האימהות עוברות סדרת בדיקות. אחת הבדיקות המרכזיות שמתבצעות בשלב זה היא בדיקה לאישור ההיריון, המאתרת את נוכחותו של ההורמון HCG בשתן או בדם. הורמון זה מיוצר על ידי השליה לאחר הימצאותה של ביצית מופרית ברחם ומהווה אינדיקטור אמין להריון. בדיקת דם תתבצע גם כדי למדוד את רמות ההורמונים האחרים, כגון פרוגסטרון, הנחוצים להריון בריא. בדיקת אולטרסאונד מבוצעת גם היא, והיא בדיקה אשר משתמשת בגלי קול כדי ליצור תמונה של העובר המתפתח ברחם. בדיקת אולטרסאונד תאשר את ההיריון ותקבע את גיל העובר, ותזהה סיבוכים אפשריים, כגון הריון חוץ רחמי, שבו הביצית המופרית נמצאת מחוץ לרחם, הפלה או הפרעות כרומוזומליות. בנוסף לבדיקות אלו, מעקב היריון כולל גם בדיקות דם ושתן כדי לאתר בעיות בריאותיות אפשריות כגון זיהומים, אנמיה וסוכרת הריון.

המשך ההיריון – השליש השני והשלישי

השליש השני והשלישי מאופיינים על ידי בדיקות קבועות הנועדו לוודא שהתינוק גדל ומתפתח כרגיל, בין הבדיקות הללו נכללות בדיקה לניטור דופק העובר ובדיקות אולטרסאונד נוספות. לרוב, בדיקות נוספות שמבצעים הרופאים הן בדיקות הנועדו לסנן מצבים מסוימים, כגון סוכרת היריון, רעלת היריון או סטרפטוקוקוס מקבוצה B. מעקב היריון בשלישים אלו הוא חיוני לזיהוי בעיות בריאותיות אפשריות העלולות למנוע התפתחות תקינה של העובר, ולהבטיח שהאם והתינוק יקבלו את הטיפול הדרוש במידה ונמצאו כאלו. על ידי עבודה צמודה עם רופאים ואחיות וביצוע תוכניות מומלצות לטיפול לפני לידה, כפי שתוכלו למצוא בבית ליולדת – המספקים מעטפת שלמה להריונית, אימהות לעתיד יבטיחו את הבריאות והרווחה שלהן ושל תינוקם. פנו עוד היום לפגישת ייעוץ חינם בטלפון 054-6836322.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...