Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

העולם הטעים של עוגות הבריאות נטולות הגלוטן

העולם הטעים של עוגות הבריאות נטולות הגלוטן
קרדיט Canva

עוגות ללא גלוטן עשו כברת דרך בשנים האחרונות. חלפו הימים שבהם אפייה ללא גלוטן פירושה לוותר על הטעם והמרקם. כיום, ישנם אינספור מתכונים וטכניקות המאפשרים לאופים ליצור עוגות טעימות ומעוררות תיאבון ללא גלוטן.  אפיית עוגה ללא גלוטן קיימת כבר מאות שנים, אך רק בעשורים האחרונים הפכו עוגות ללא גלוטן לפופולריות. בתחילה, אפייה ללא גלוטן נתפסה כשוק נישה, המשרת בעיקר אנשים עם אי סבילות לגלוטן או צליאק. עם זאת, ככל שיותר אנשים החלו להתעניין באכילה בריאה ובריאות בכלל, הפופולריות של עוגות אלה החלה לגדול.

כדי ליצור עוגה כזו שתהיה גם טעימה יש לבחור את המרכיבים הנכונים. חלופות קמח נפוצות ללא גלוטן כוללות קמח אורז, קמח שקדים, קמח קוקוס קמח תירס, ודוחן.  ניתן לשלב קמחים אלו עם מגוון מרכיבים אחרים, כגון ביצים, חמאה, סוכר ותמצית וניל. המפתח הוא למצוא את האיזון הנכון בין המרכיבים שייצור עוגה לחה וטעימה כאחד. עם זאת, כדי ליצור איזון במרקם ובטעם חשוב להכיר היטב את עולם האפיה ללא גלוטן. לכן, אם מחפשים עוגה ללא גלוטן שתהיה טעימה ובריאה כדאי לבדוק במאפיות ובבתי קפה המתמחים באפיה ללא גלוטן.

הטוויסט המושלם על המסורת

חלה היא לחם יהודי מסורתי שמכינים בדרך כלל מקמח חיטה עם קליעה מיוחדת והוא נאכל בשבתות ובחגים. ניתן לאתר את מקורותיו בימי קדם, ומאז הוא הפך למרכיב עיקרי במטבח היהודי. החלה ידועה במרקמה הרך ובטעמה מעט מתוק, ולרוב נהנים ממנה עם חמאה או דבש. עם זאת, עבור אלה שאינם מסוגלים לגלוטן או חולי צליאק, הלחם הטעים הזה היה אסור. למרבה המזל, יש כיום הרבה וריאציות של חלה ללא גלוטן המאפשרות לכולם ליהנות מהלחם האהוב הזה.

שילובים מרקמים ופופולריות

חלה ללא גלוטן מיוצרת בדרך כלל עם שילוב של קמחים אלטרנטיביים, כגון קמח אורז, קמח תפוחי אדמה או קמח שקדים. ניתן לשלב את הקמחים הללו עם מרכיבים נוספים כמו ביצים, סוכר, שמרים ושמן, כדי ליצור בצק שדומה במרקם ובטעמו לחלה המסורתית. מתכונים מסוימים דורשים גם מרכיבים נוספים, כגון דבש או צימוקים, כדי להוסיף טעם ומרקם ללחם. חלה כזו הפכה לפופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות, ככל שיותר אנשים הופכים מודעים ליתרונות של דיאטות ללא גלוטן. בנוסף, אנשים רבים עם אי סבילות לגלוטן או צליאק חיפשו חלופות ללא גלוטן ללחמים מסורתיים. כתוצאה מכך, יש כיום מאפיות ומסעדות רבות המציעות חלה ללא גלוטן, ויש אינספור מתכונים זמינים ברשת למי שרוצה לנסות את כוחו בהכנתה בבית. אז אם חשקה נפשכם בטעמים חדשים ובמרכיבים בריאים ואתגרים זה הזמן להגיע לבית הקפה והקונדיטוריה המעולים של Breadberry באור יהודה וליהנות מהריחות הנפלאים, מהיחס האדיב, מהכשרות המהודרת והעיקר מהטעם המושלם! אז מהרו להתקשר לטלפון: 03-9621955  ותיהנו בוודאות.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...