Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

זהב אמיתי? מצופה? כך תבדילו

זהב אמיתי? מצופה? כך תבדילו
קרדיט PIXABAY

זהב היא מתכת יקרה מאוד ונחשבת לטהורה. לכן גם תכשיטי זהב בהתאם לכך מסמלים יוקרה, מעמד גבוה וקלאסיקה. עם זאת, המשפט "לא כל הנוצץ זהב" לא נאמר סתם. ישנם גם תכשיטים שמוצגים כתכשיטי זהב אך למעשה הם עשויים ממתכת זולה כלשהי ורק מצופים בשכבה דקה של זהב. למעשה, גם תכשיטים ממה שנקרא זהב אמיתי אינם עשויים זהב טהור. זאת בשל תכונה פחות טובה של הזהב והיא היותו מתכת חלשה שנוטה להתעקם ולשנות צורה עם הזמן. לכן גם תכשיטים מזהב אמיתי הם ערבוב של זהב וסגסוגת מתכות (בעיקר כסף ונחושת) במינון מסוים. ההבדל הוא באחוז הזהב מתוך המשקל הכולל.

קרדיט PIXABAY

58.5% זהב או 14 קראט – המשקל האידיאלי

מידת הטוהר של הזהב נמדדת ביחידות הנקראות קראט. 24 קראט היא 99% זהב, למעשה זהב טהור. כאמור, לא תמצאו שרשרת זהב שהיא 24 קראט מהסיבות שציינו, היא פשוט תשנה צורה או תתעקם עם הזמן. שרשרת העשויה זהב ונחשבת איכותית ויוקרתית אך מצד שני עמידה ומגיעה במחיר נוח היא שרשרת של 14 קראט. ב 14 קראט הזהב עדיין מהווה רוב בתוך הסך הכל (58.5% זהב). לכן, צורפים וחברות תכשיטים שהאיכות חשובה להם בוחרים להכין בעיקר תכשיטי זהב 14 קראט.

אז איך מבדילים?

  • לפי האותיות הקטנות (מאוד קטנות): תכשיטים מזהב אחר צריכים להכיל סימונים שמאפשרים לכם לדעת שאכן זהו מוצר מפוקח העומד בתקן ונחשב תכשיט מזהב. הסימון הראשון שצריך להיות מוטבע על גביו הוא ראשי תיבות של שם היצרן או היבואן. סימן נוסף הוא סימן טוהר הזהב המופיע כקראטים או אלפיות, כאשר 585 אלפיות הוא 14 קראט (58.5%… זוכרים? טוב, מספיק עם מתמטיקה עד למחיר…). סימן נוסף הוא בצורת כינור דוד וזהו הסימן של מכון התקנים. תכשיטים שהם פחות מ 9 קראט או 375 אלפיות לא נחשבים מזהב אמיתי.
  • האם השרשרת מתמגנטת: אנו מניחים שהשרשרת ממגנטת את כל מי שרואה אותה בגלל היופי שלה, אך היא לא אמורה להגיב למגנט. אם מגנט נצמד אליה בקלות יתכן שהיא לא עשויה זהב אמיתי או שכמות הסגסוגת שבה גדולה יחסית. זהו לא מבחן חד משמעי כי בכל תכשיט זהב יש כאמור סגסוגת אבל אם ישנה תגובה למגנט אפשר לחשוד ולבדוק את התכשיט בדרכים נוספות וחד ממשמעיות יותר.
  • מחיר: מחיר הוא מדד טוב לקביעה או לפחות להשערה האם זהו תכשיט מזהב אמיתי או לא. אם נאמר לכם שזהו תכשיט מזהב אמיתי אבל המחיר זול באופן מחשיד ביחס לתכשיטים אחרים מזהב עם קראט זהה כנראה שהקראט הוא נמוך יותר ממה שצוין או שבכלל התכשיט מצופה זהב ולא עשוי מזהב.

לסיכום, זהב הוא מתכת יקרה ולכן יש מי שינסה למכור תכשיט המצופה זהב בתור תכשיט מזהב אמיתי. אם בחרתם להביא למישהו תכשיט מזהב כנראה שאותו אדם יקר לכם מספיק. קנו את התכשיט מחברה או חנות מוכרת בתחום, מקצועית ואמינה. אם עדיין אתם רוצים להיות בטוחים לחלוטין, בדקו את הסימנים או קחו את התכשיט למומחה בתחום שיקבע באופן חד משמעי שאכן זהו זהב.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...