Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפוח פרוות הכלב

טיפוח פרוות הכלב
קרדיט פיקסביי

פרוות הכלב שלכם מלאה בקשרים והיא גם לא מבריקה? סימן שאתם לא מטפחים את הכלב  מספיק ואולי גם לא מזינים אותו כמו שצריך. קבלו מדריך לטיפוח הפרווה.

בין אם יש לכם כלב גזעי או כלב מעורב שאימצתם מהרחוב, כדאי להשקיע בטיפוח הפרווה שלו. ישנם כלבים כמו הגזע האפגני אשר דורשים התעסקות בפרווה ברמה כמעט יומיומית, אחרת הפרווה החדשה שלהם תתערבב בישנה וייווצרו קשרים ומראה לא אחיד. כלבים אחרים, בעלי פרווה קצרה, כמו למשל פינצ'רים, לא דורשים התעסקות מיוחדת. להלן כמה דברים שחשוב לדעת על טיפוח פרוות הכלב.

טיפוח פרוות הכלב
קרדיט פיקסביי

הכל מתחיל במזון

קונים לכלב שלכם את שק האוכל הזול ביותר שיש בחנות במחשבה שזה רק כלב אז מה זה משנה מה הוא אוכל? אתם עושים טעות גדולה. זה מה שעושה את ההבדל בין פרווה מבריקה ובריאה ולבין פרווה שנראית חסרת ברק ומדובללת. במזון טוב ישנם מרכיבים מזינים ובריאים יותר שתורמים, בין היתר לאיכות הפרווה. אתם ממש לא חייבים לרכוש בכל פעם שק אוכל ב400 ₪, אבל לכל הפחות תרכשו אוכל מרמה 2 ובמעלה מבחינת איכות ולא מרמה 1 הנמוכה ביותר. תוך פחות מחודש תראו את ההבדל בפרווה. אוכל סופר פרימיום שיכול לכלול בין היתר גם ספירולינה, שמן זית ושמן זרעי פשתן, משפיע לא רק על איכות הפרווה אלא על מערכת העיכול של הכלב.

סירוק, הברשה ותספורת

כאמור ישנם כלבים שלא מצריכים טיפוח מיוחד בעוד שטיפול של כלבים אחרים חייב להיות קפדני יותר. למשל כלב הבדלינגטון טרייר. הוא מזכיר בפרוותו את מראה הכבשה. למעשה הוא דורש הברשה של 5 דקות רצופות מידי יום וסירוק הפרווה לפחות פעם בשבוע גם כאשר מדובר בכלב אפגני, יש צורך להברישו מידי יום. פרוותם הזיפית של כלבי הבריאר, מצריכה גם היא טיפוח יומיומי, מה שמסייע רבות במניעת היווצרות של מחלות עור. כלב מגזע זה מחייב גם ניקוי החלק הפנימי של האוזן וקיצוץ השיער שצומח בין כריות כפות רגליו. רוצים כלב שלא ממלא את הבית בפרווה? אם כן, הפולי ההונגרי הוא בשבילכם. הפרווה שלו מתפתחת רק בגיל שלוש, היא לא נושרת, ולמעשה יש לו רסטות.  הבעיה שדברים נלכדים בין הרסטות שלו.

מקלחת

האופן בו מטפחים כלב משתנה בין גזע לגזע, כך גם המקלחת. למשל את הפולי ההונגרי ממש לא מומלץ לקחת בחודשי החורף מכיוון שיבוש הפרווה שלו עלול לקחת מספר שעות. יש להעדיף לקלח אותו בחודשי הקיץ. באופן כללי רצוי להעדיף שמפו משמיד קרציות ופשפשים. קחו בחשבון שלא מדובר בחיסול קבוע של המזיקים אלה נקודתי. אם אתם רוצים להיפטר לגמרי מקרציות ופשפשים ניתן להשתמש באופן קבוע בקולר ייעודי או להגיע עם הכלב לווטרינר על מנת לרכוש כדור. פעולתו אפקטיבית ל 3 חודשים. כמו כן, אין לקלח כלב מעבר לפעם בחודש, אלא אם כן הוא ממש התלכלך. אחרת תסירו שמנים חיוניים שהגוף שלו מייצר.

שמרו על הכלב בזמן הטיול

כלבים נוטים להידחף לשיחים, לקפוץ בתוך שלוליות ובקיצור – לרוץ ולהשתולל. חלקם אף יקפצו לים או לאגם אם רק תתנו להם הזדמנות. ויש גם פעולה מאוד גועלית שהם אוהבים לעשות, להתפלש בצואה או בדשן. מדובר בהתנהגות ששיככת לפני עידן ביות הכלבים. כך הם מסווים את הריח שלהם מהטורפים. בתוך השיחים ישנם קרציות ופשפשים כך שמומלץ תמיד לטייל עם רצועה. הרי גם אסור לשחרר כלבים בשטחים ציבורים. תנו לכלב להשתולל בגינה ולא בפארק.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...