Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שחשוב שתדעו על נהיגה בשכרות

כל מה שחשוב שתדעו על נהיגה בשכרות
credit: canva.com

נהיגה בשכרות היא בעיה חמורה שמאיימת על חיינו ובריאותנו. היא משפיעה לא רק על הנהג השיכור, אלא גם על נהגים אחרים, הולכי רגל, והאנשים הנמצאים בסביבתו. נהיגה תחת השפעת אלכוהול גורמת לתאונות קטלניות שיכולות להביא למוות, לפציעות חמורות לכל החיים ולטראומות ולכן חשוב שלא לעלות על הרכב לנהיגה כאשר אתם תחת השפעת אלכוהול. מעבר לכך, יש לכך גם השפעות משפטיות על פי החוק. אם בכל זאת קרה ונתפסתם על נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים, חשוב שיהיה לכם עורך דין מקצועי שמבין בתחום על מנת שיוכל לסייע לכם.

נהיגה בשכרות – איך אלכוהול משפיע על הנהיגה?

אלכוהול משפיע על היכולת לנהוג במספר דרכים. הוא מאט את התגובה שלנו, מפחית את היכולת לראות בבירור, ומשפיע על היכולת לשמור על כיוון ועל ניווט ראויים. בנוסף, אלכוהול גורם להרגשת ביטחון מופרזת שמובילה להחלטות מסוכנות בנהיגה וגם כאלו שאינן ריאליות.

נהיגה בשכרות מסכנת את חיי הנהג ואת חייהם של אחרים. כל שנה אלפי אנשים נהרגים כתוצאה מתאונות דרכים שנגרמות על ידי נהיגה בשכרות. כמו כן, נהיגה תחת השפעת אלכוהול יכולה לגרום לנזק גדול מבחינה בריאותית ללא מוות ומשאירה בני אדם עם פציעות לכל החיים ועם טראומות נפשיות המצריכות טיפולים פסיכיאטריים ופסיכולוגיים.

מה הן ההשלכות של נהיגה בשכרות

על פי החוק הענישה על נהיגה בשכרות היא פסילה של רישיון הנהיגה לתקופה של שנתיים במינימום, ואם היתה הרשעה קודמת גם בנושא זה הענישה יכולה להגיע לפסילת הרישיון לארבע שנים, כמובן שלכל אלו ישנה גם התערבות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ושאר צעדים באכיפה הנלווים לכך.

אך אם אתם מיוצגים על ידי עורך דין מקצועי המתמחה בתחום התעבורה, התוצאה וההשלכות יכולות להיות אחרות לגמרי. ההרשעה יכולה להסתיים בשלילת הרישיון לכמה חודשים, או בתשלום של קנס כספי.

כל האמור לעיל לא מעודד לרגע נהיגה תחת השפעת אלכוהול, וחייבת להיות אחריות אישית והבנה משמעותית להשלכות של מעשה זה.

איך מונעים נהיגה בשכרות

חשוב להעביר מסרים חזקים בחברה שכל פעילות זו היא לא רק בלתי חוקית, אלא גם בלתי מוסרית. ניתן לעשות זאת באמצעות קמפיינים חינוכיים, תכניות למניעת נהיגה בשכרות, ואף קיום אירועים מוקדשים להערכת השיח הציבורי על הנושא.

חוקים קפדניים והגבלות על מכירת אלכוהול, מניעת נהיגה בשכרות וקניית אלכוהול על ידי קטינים יכולים להפחית את הסיכון של נהיגה בשכרות. כמו גם פיקוח משטרתי במסיבות, מפגשים ומועדונים.

אם אתם לא לבדכם, דאגו לנהגים תורנים כאלטרנטיבה בטוחה לנהיגה אחרי שתיה של אלכוהול. יציאה לערב עם חברים כאשר יש נהגים תורנים מונעת מראש את הנהיגה שעלולה להסתיים תחת השפעת אלכוהול.

העלו מודעות ודאגו להיות מלווים באנשי המקצוע הנכונים

נהיגה בשכרות היא בעיה גלובלית שגורמת לסבל רב, לאובדן חיים ולפציעות קשות. ניתן להפחית את הסיכון הזה באופן משמעותי וחשוב שכולנו נקח חלק במאמץ זה, בין אם אנו נהגים, ברמנים, חברים של נהגים אחרי בילוי, או סתם אזרחים מודעים, כדי להפוך את העולם שלנו למקום בטוח יותר לכולנו.

אם קרה ובכל זאת נתפסתם בנהיגה תחת שכרות חשוב שיהיה לכם על מי לסמוך, ועם מי לדבר. דאגו כבר היום ליצור קשר עם אנשי המקצוע הטובים בתחום.

עורכת הדין דנה דוד הינה יוצאת פרקליטות המדינה ואף חברה בוועדת התעבורה הארצית של לשכת עורכי הדין. עו\"ד דוד מתמחה בתעבורה, ראש הועדה למכון רפואי בלשכת עורכי הדין בישראל ואף בוחנת תאונות דרכים במקצועה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...