כל מה שרציתם לדעת על אולפן ירוק

כל מה שרציתם לדעת על אולפן ירוק

אתם יכולים לכווץ אדם בוגר כך שיוכל להפוך לדמות זעירה שעמודת על השולחן, להשתמש באפקטים ויזואליים כדי לגרום לו לעוף לשמים כמו גיבור-על או פשוט להציג מפה מאחורי מגיש תחזית מזג האוויר בטלוויזיה. אבל, כדי לעשות זאת נכון תצטרכו מסך ירוק. הסוד של העברת הנושא המצולם אל מחוץ לעולם האמתי והצבתו בעולם דיגיטלי הוא עניין של צבע. כלומר – צבע ירוק.

איך זה עובד?

הטכנולוגיה של המסך הירוק, או אחיו המסך הכחול, מסתמכת על עיקרון מאוד פשוט שמציע כל אולפן ירוק: כיוון שגופו של האדם מכיל מספר גוונים של הצבע האדום, אי אפשר להשתמש בגוון זה, אבל הכחול או הירוק הם צבעים שכמעט ולא נמצאים בגוונים של עור הגוף, ולכן אפשר להשתמש בהם כרקע כשמצלמים את האובייקט. לאחר מכן, באמצעות תוכנות מיוחדות, מעלימים את הצבע הירוק ומחליפים אותו בסצנה האחרת אשר צולמה בנפרד.

אחת הדוגמאות הידועות ביותר לשימוש בטכניקת המסך הירוק היא הגשת תחזית מזג אוויר בטלוויזיה כאשר החזאי נראה כאילו מאחוריו מוצגת מפה, אבל האמת היא שהוא מצולם על רקע אחיד, מסך בצבע ירוק חלק, אבל מולו הוא רואה מסך טלוויזיה שעליו הוא יכול לראות את המפה כך שידע היכן למקם את הידיים כשהוא מראה את הטמפרטורה או את מסע העננים בשמים.

תאורה נכונה

אחד הדברים החשובים ביותר בהקרנה על מסך ירוק הוא התאורה. התאורה חשובה כדי שהרקע הירוק יהיה חלק. גם המצלמה הטובה ביותר והעריכה המקצועית ביותר לא יוכלו לתקן תאורה גרועה. התאורה חייבת להתפזר באופן שווה על גבי המסך, כך שהרקע כולו יהיה באותו גוון. כאשר התאורה היא רכה ושווה קל יותר להשתמש בכול תוכנה שהיא, אפילו ב-I-Movie, כדי להסיר את הרקע הירוק ולהפוך אותו לשקוף.

החומר ממנו עשוי המסך הירוק

אפשר להשתמש במספר סוגים של משטחים להקרנה ירוקה – נייר, קיר צבוע או בד. אבל בכול מקרה חשוב שהמשטח יהיה חלק. בד מקומט או נייר מחוספס לא יעשו את העבודה. המסך הירוק צריך להיות חלק למשעי ושווה ממש כמו התאורה. יש אנשי מקצוע שמעדיפים קיר צבוע, אבל כמובן שזה לא מתאים לכול פרויקט צילום.

תשומת לב לגבולות המסך הירוק

אחד האתגרים הגדולים ביותר בהקרנה ירוקה הוא שצריך לוודא שהשחקן או האובייקט המצולם לא יצא אל מחוץ לגבולות הרקע הירוק. תנועת יד אחת שתגיע אל מחוץ לאזור הירוק יכולה להרוס את כל הסצנה. אין דרך לתקן חסר של יד בשלב העריכה. הדבר היחיד שאפשר יהיה לעשות הוא להסתיר את הצילום. לכן, מומלץ שהשחקן ינוע לפני שמתחילים לצלם כדי לוודא שהוא לא ינוע אל מחוץ לטווח המסך הירוק.

תשומת לב לשיער, השתקפות וצל

שיער בלונדיני ושיער דק שמתנופף יכול להיות אתגר למסך הירוק. הצבע הצהוב קרוב מאוד לירוק לכן הוא יכול להקשות. אם לשחקן יש שיער בלונדיני ייתכן ותרצו להשתמש בג'ל מגנטה על התאורה האחורית שינטרל את הירוק, זהו הצבע ההפוך לו בגלגל הצבעים.

אתגר אחר כולל גם השתקפויות. חשוב לשים לב למשקפים ולתכשיטים נוצצים. כל דבר שנוצץ או משקף יהיה מאתגר לצילומים אלה. לפעמים עדיף להסיר אובייקטים אלה לפני שמתחילים לצלם, מאשר להתמודד איתם לאחר הצילום. גם צללים יכולים להיות אתגר גדול. צריך לשמור שהשחקן לא יהיה קרוב מדי למסך, כדי למנוע צללים.

הכתבה נכתבה בשיתוף SVstudios – בית הפקות וידאו

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך משיגים תנאים נוחים להלוואה ומהי הלוואה משתלמת
כמו בכל דבר בעולם – גם הלוואה אפשר להשיג בכל...
החשיבות של מוצרי קידום לעסק
כדי להצליח לקדם את העסק שלכם ולהגדיל את מספר הפניות...
למה לקחת חלק בקורס שיכשיר אתכם להיות יועצי השקעות
אם תמיד מצאתם עניין בעולם ההשקעות והרגשתם צורך להאיר את...
עברתם עבירת מס? הינה כל מה שכדאי לכם לדעת
כולנו בישראל משלמים מיסים מהרגע שבו אנחנו מתחילים לעבוד. זה...
החזרי מס: מדוע חשוב לבדוק את הנושא?
מי מאיתנו לא רוצה לראות בחשבון הבנק שלו זיכוי שאינו...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...
כדור שלג של הלוואות
במקרים בהם המצב הכלכלי קשה וההוצאות מכבידות, אך המשכורת לא...
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
דילוג לתוכן