Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לגעת בשמיים באמצעות טיסה בכדור פורח

לגעת בשמיים באמצעות טיסה בכדור פורח
מקור freepik

טיסה בכדור פורח הפכה לאחת האטרקציות המרגשות והמלאות חוויה שיש לענף התעופה להציע. מדובר בטיסה אשר מתקיימת בשטח פתוח מעל נופים מדהימים ועותקי נשימה ובהחלט מדובר בחוויה, שזוכרים אותה למשך כל החיים. טיסה בכדור הפורח מאפשרת מלבד טיסה חווייתית גם חגיגת אירועים משמחים שיזכרו לעד. ניתן לערוך ימי הולדת, ימי גיבוש וגם ניתן להציע נישואין על כדור פורח ולנצור את הרגע המשמח לעד, מול נופים ושדות אשר יעשירו את האווירה ויספקו את התפאורה הכי טובה שיכולה להיות לחגיגת האירוע. 

לגעת בשמיים באמצעות טיסה בכדור פורח
מקור freepik

הטכנולוגיה העומדת מאחורי טיסה כדור פורח

כדור פורח עובד על עקרון פשוט בו מוזרם אויר חם לתוך הכדור, אשר מתפשט בחלל הכדור ויוצר מצב הנקרא כוח עילוי אשר ברגע והוא יהיה גדול יותר ממשקל הכדור, הוא יתחיל להתרומם למעלה וברגע שהוא יהיה שווה למשקל הכדור, הוא יישאר במקום ולא ינוע לכיוונים השונים. הדרך הטובה ביותר בשביל ליצור עילוי היא באמצעות הזרמת אויר המתבצעת מאזור תחתית הבלון. ישנן דרכים נוספות באמצעותם אפשר לנפח את הבלון וליצור עילוי והן שימוש בגז מימן או הליום, אשר ידועים כדליקים ויקרים ולכן פחות משתמשים בהם לצרכים מסחריים, בכדי לא לסכן חיי אדם במקרה של התלקחות. בכל הנוגע לניווט הבלון, הוא פועל לפי עיקרון של כיוון ומהירות רוח. תפקידו של הטייס הוא לזהות את הרוח המשתנה בגבהים שונים ובהתאם לכך, להזרים אויר חם לבלון בכמות מסוימת בכדי להגיע לזרמי האוויר אשר יניעו את הבלון בכיוון הנכון אל היעד. בשום שלב הכדור הפורח אינו יכול לטוס כנגד הרוח ולכן מקצועיותו של הטייס מאוד קריטית למהלך התקין של הטיסה בכדור עד שמגיעים ליעד בשלום ללא תקלות.

 משך זמן הטיסה והתמודדות עם פחד גבהים

בכדי ליהנות מחוויית הטיסה, רצוי שהיא תמשך כמה שיותר זמן כדי שנוכל לחוות את הטיסה היטב, להפנים את המקום בו אנחנו נמצאים, לנשום את האוויר הנקי ונטול פיח עירוני ולהתבונן בנופים המדהימים שיש למדינת ישראל להציע לנו. משך זמן הטיסה הוא כ 45 דקות עד שעה ופחות מכך יפגע בהנאה שכן לא תספיקו ליהנות ולהתרגש מן הקסם של טיסה בכדור פורח.
בכל הנוגע לפחד מטיסות או פחד מגבהים, ניתן לבחור באופציה הקלה והיא לא לעלות לטיסה ולהישאר על הקרקע, או שתבחרו באופציה של לעלות על הכדור אשר טס בגובה נמוך, שומר על יציבות לאורך כל הטיסה, מאפשר טיסה חלקה ואיטית אשר יכולה להקל על הפחד גבהים ולהפיג את החרדה שהפחד גורם לה, ראו זאת כתרפיה לפחד גבהים.

טיסה שילדים לא ישכחו 

טיסה בכדור פורח היא חוויה שמומלצת לכל ילד מגיל 5 ומעלה לעבור. מדובר בחוויה עוצמתית בה הילדים לומדים על עקרונות התעופה, לומדים מושגים של רוח וגובה ובעיקר נרגשים ומתלהבים מלראות את המדינה ממעוף הציפור, שכן מדובר בנקודת מבט אותה לא חוו מימיהם.
כאשר מדובר בגיל המינימלי קרוב לוודאי שהילדים קצת יפחדו בתחילת הטיסה, אך עם הזמן את תחושת הפחד תחליף תחושה של ריחוף והתרגשות ולאט לאט, הילדים יפתחו ויתלהבו מכל רגע במהלך הטיסה. חשוב לתמוך בילדים בהתחלה להראות להם שהכול בסדר, להחזיק אותם, להקנות להם הגנה וביטחון ולהראות להם שהכול בטוח ויציב ולהזמין אותם להתרשם מהטיסה ולגרום להם להיות שותפים פעילים.
לפני תחילת הטיסה הילדים מגיעים לשטח ההמראה שם הם מסתכלים על הכדורים, רואים כיצד מנפחים אותם ומקבלים את צורת הכדור המפורסמת. תוך כדי הם מקבלים הסברים, שומעים סיפורים, צופים בפעולת המבערים המהפנטים ומתחברים אט אט לתוך הפעילות המרגשת.

עלויות החוויה

עלות טיסה בכדור פורח בקבוצה לרוב ינועו בין 600-800 ש"ח וכוללת מינימום 45 דקות של טיסה, לעיתים גם עם כיבוד, יש המציעים הרצאה או הדרכה תוך כדי הטיסה או פתיחת בקבוק שמפניה עם הנחיתה כמיטב המסורת של ענף הכדורים הפורחים בעולם. 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...