Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לחשוב היום על המחר

לחשוב היום על המחר
קרדיט Canva

סיפורים שמתפרסמים בעיתונות מספרים על הטעויות שאנשים עושים בנוגע לעיזבון שלהם, כתיבת צוואה לא ברורה או מלחמות יורשים הנובעים מהעדר עריכת צוואה על ידי המוריש במקרים רבים, המלחמות שפורצות בין היורשים לטוענים לירושה גורמות לבזבוז זמן וכסף על הליכים  ממושכים שיוצרים משקעים רבים בין חברי המשפחה. כמו כן, אנשים שאינם יודעים מהו חוק הירושה בישראל בטוחים לגמרי שהירושה תחולק לפי רצונם שהביעו לא פעם, מבלי לדעת שהחוק מחייב השארת צוואה לפי כללים מסוימים אחרת ואי עמידה בתנאים אלו תפגום בתוקפה של הצוואה. כך, יורדים לטמיון מאמצים שלהם להבטיח שיורשיהם יקבלו מה שרצו רק משום שלא השאירו צוואה רשמית, חוקית וקבילה. כדי להבטיח שעיזבונכם יועבר ויחולק בין יקיריכם בדיוק בצורה אליה כיוונתם, רצוי להיעזר בשירותי עורך דין ירושות וצוואות במרכז שיטפל בעריכת הצוואה ויסייע לכם להבטיח את רצונותיכם. עו"ד טל לונדון, בעל ניסיון רב בתחום ירושות וצוואות ומקדיש לכל לקוח את כל הדרוש על מנת להבטיח את זכויותיו.

איך נוהגים במקרה שלא השאירו צוואה?

כאשר נפטר קרוב משפחה שלא השאיר אחריו צוואה, הדרך לרשת אותו היא על פי חוק הירושה, ובעגה המשפטית, "ירושה על פי דין". החוק בישראל קובע חלוקת עיזבון קבועה בין היורשים בהתאם לדרגת הקרבה המשפחתית על מנת להגיש בקשת צו ירושה שיתיר לכם לרשת את העיזבון. כל מי שאינו כלול בחוק זה ועדיין חושב שהוא זכאי  לרשת , לא יוכל לעשות זאת. אם לא יימצאו כלל יורשים על פי חוק הירושה, העיזבון יעבור לרשות המדינה ולכן חיוני לדאוג לכך שאנשים שרצונם הוא להוריש את העיזבון שלהם ליקיריהם, גם אם הם אינם חלק מהיורשים ה"אוטומטיים" על פי חוק הירושה, יוכלו לקבל את חלקם בעיזבון. רק צוואה תקפה וחוקית תבטיח העברה חלקה של נכסי המוריש או המורישה, בדיוק ליורשים אליהם כיוון המוריש.

מה חשוב לדעת כשכותבים צוואה?

כתיבת צוואה היא צעד חשוב שמבטיח לא רק שהעיזבון שלכם יחולק בהתאם לרצונכם, אלא גם בגלל העובדה שבזאת אתם מעבירים ליקיריכם מסר חשוב על מקומם בחייכם ועל כוונתכם לדאוג להם ביום שאחרי. לכן, חשוב לשקול היטב כל מה שתכתבו בצוואה משום שהיא נשארת אחריכם ומבטאת את המורשת שלכם. חשוב לדעת שיש לכל כתיבת צוואה מחיר על וזאת בהתאם לעורך הדין שמטפל בכם ומידת המומחיות שלו בתחום. יש צוואות שכוללות פירוט רב של נכסים ,עיזבון גדול מאוד המחייב התעמקות משמעותית בפרטים ומתן פתרונות יצירתיים הלוקחים בחשבון היבטי מיסוי, נושא קריטי ביותר במיוחד בצוואות מסוג זה. עו"ד טל לונדון מעניק ללקוחותיו בענייני ירושה ועריכת צוואות, טיפול צמוד ויסודי, תוך הענקת תשומת לב מרבית לרצונותיו ויעדיו של הלקוח תוך יישומן המוקפד בכלים המשפטיים העומדים לרשותו.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...