Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למי כדאי לפתוח חשבון בנק בחו"ל

למי כדאי לפתוח חשבון בנק בחו"ל
קרדיט - Photo by Jonathan Cooper on Unsplash

בשנים האחרונות, בזכות הטכנולוגיה, ישראלים רבים בוחרים לעבוד לא רק במדינת ישראל כי אם לערוך עסקים גם במדינות מעבר לים. תהליך הגלובאליזציה, למעשה נותן לישראלים ולא רק, את ההזדמנות לעבוד מעבר לגבולות המדינה בה הם חיים. אם אתם מתלבטים האם זה הזמן לפתוח חשבון בנק במדינה אחרת, אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר. מתי מהלך כזה משתלם, מה חשוב לדעת על המיסוי בארצות אחרות לעומת ישראל ומה תפגשו בהליך הבירוקרטי. על כל זה ועוד נדבר במאמר הבא.

למה בכלל לפתוח חשבון בנק במקום אחר

השאלה הראשונה עליה אנחנו צריכים לתת את הדעת היא מדוע בכלל שווה לישראלי הממוצע להשקיע זמן ומאמץ בפתיחה של חשבון בבנק זר?  לכך יש כמה תשובות:

אם אתם מעסיקים עובדים מעבר לים, יותר קל לשלם להם במטבע המקומי:

אנחנו יודעים כי המטבע הישראלי לא שומר על ערכו מול מטבעות אחרים כמו היורו, הדולר וכן הלאה. יש תקופות בהן השקל חזק ויש תקופות בהן הוא נחלש. אם אתם רוצים לשלם לעובדים שלכם בלי להמיר את המטבע בכל פעם, אתם יכולים לשלם להם במטבע המקומי באמצעות פתיחת חשבון בנק בחול. כך תתפסו שתי ציפורים במכה אחת. שכן תוכלו ליהנות מהרווחים של החברה שלכם במטבע המקומי.

כך תוכלו ליהנות מתנאים משתלמים עבור הלוואות או השקעות:

בעלים של חברות הייטק ישראליות נוטים לפתוח חשבון בנק אלטרנטיבי כדי ליהנות מתנאים נוחים להלוואה אותה הם צריכים לפיתוח העסק או כדי ליהנות מריבית גבוהה עבור השקעות שנתנו להם המשקיעים. פתיחת חשבון בנק בחו"ל למטרה הזו יכולה לעזור לכם כמובן, אבל חשוב לשים לב ולא לשכוח לשלם מיסים לרשות המיסוי הישראלית כאמור בחוק.

לא לשים את כל הביצים בסל אחד

פתיחת חשבון בנק בחול נהדרת לפיזור סיכונים בצורה טובה.
בעלי ממון לעולם לא רוצים להישאר תלויים במערכת פיננסית אחת ויחידה. מדינות רבות בעולם מציעות חבילות משתלמות עבור מי שבוחרים להפקיד את הכסף שלהם בידיהן.

האם מסובך לפתוח חשבון בנק במדינה זרה?

התשובה היא לא בדרך כלל. נציגי הבנק ירצו להיפגש אתכם כמובן, לבחון את מקורות ההכנסה שלכם. אם אתם שכירים תוכלו להביא פשוט טופס 106 מהמעסיק. במידה ואתם עצמאים, תדרשו להביא דוח החתום בידי רואה החשבון שלכם. כדאי לדעת כי ישנם כמה בנקים גדולים מארצות הברית ואירופה המחזיקים סניפים בישראל. כך שאפילו לא תדרשו לטוס לכמה ימים לאירופה או ארצות הברית לצורך העניין הזה. אם אתם מחזיקים באזרחות זרה, תדרשו כמובן להציג את הפרטים הללו בפני נציגי הבנק כנדרש.

מה כדאי לדעת בנוגע למיסוי

אז בחרתם ללכת על זה, פתיחת חשבון בנק בחול, אבל אל תשכחו כי אתם עדיין אזרחים ישראלים. כלומר, עליכם לשלם מס על הרווחים שלכם בתור עצמאים או על המשכורת שלכם כשכירים. במקרה הזה ההמלצה היא כמובן להעסיק אשת מקצוע המבינה בתחום. כך תוכלו ליהנות גם מתכנון מס עתיד, כלומר, תוכלו לכלכל את הצעדים שלכם כדי לשלם פחות מס. מהצד השני, אתם תהיו מוגנים מפני החוק ותהיו בטוחים כי אתם עושים את המוטל עליכם כנדרש. דווקא משום שמערכות מיסוי במדינות שונות פועלות בצורה אחרת, תמיד טוב להישאר עם היד על הדופק. פעמים רבות, אם אתם כבר משלמים מס גבוה בישראל, תזכו להנחה במדינה בה בחרתם לפתוח חשבון בנק נוסף.

כאמור, ההמלצה היא לדון על כך עם אשת המקצוע בה בחרתם כדי לשמור על האינטרסים שלכם לאורך כל הדרך.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...