Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מאפייני שיש גרניט והיתרונות שלו בעיצוב הבית

מאפייני שיש גרניט והיתרונות שלו בעיצוב הבית
credit pixabay

כולם, כמובן, שמעו על שיש גרניט. אבל, מעט האנשים שיודעים על תכונות המקור שלו ואילו תהליכים משפיעים על תכונותיו. כלומר, המאפיינים משפיעים על אופן השימוש בו בעיצוב פנים. אז הבסיס של גרניט הוא לבה געשית וכל התכונות הנלוות לה: טמפרטורה גבוהה, תרכובות כימיות שונות, לחץ וכו'. אנחנו יכולים להיות מרוצים מתוצאות התהליך הזה עכשיו – לרשותנו חומר בנייה ייחודי, המחזיק במקום השני מבחינת חוזק – אחרי היהלום. וזה מה שמוערך בחומר הייחודי הזה – חוזק, חיי שירות ארוכים ומראה יפה. אז איפה אנחנו נפגוש אותו בעיצוב הבית?

תכונות של שיש גרניט

גרניט הוא חומר בנייה אידיאלי ליצירת רצפות בבית, במדרגות או במדרכות. חשוב לדעת בעת בחירת סוג הגרניט שעמידות הבלאי תלויה במבנה הגרניט. אז, למשל, סוגים עדינים של אבן זו חזקים יותר מאלה עם גרגיר גס. ספקים תמיד מציינים מאיזה סוג גרניט עשוי השיש כך שניתן לבחור את סוג הרצוי לנו לפי הצרכים שלנו.

המאפיינים של גרניט מדהימים גם ביחס לטמפרטורה. אבן זו ומוצרים העשויים ממנה יכולים לעמוד בקלות בטמפרטורות של -50 עד +50 מעלות צלזיוס. גם תנודות טמפרטורה גדולות אינן בעיה עבורו. הפופולריות של שיש גרניט קודמה לא רק על ידי תכונותיו, אלא גם על ידי פלטת הצבעים המגוונת של חומר זה. ניתן למצוא צבע כמו:

  • לבן;
  • וורוד;
  • שחור;
  • אדום;
  • אפור;
  • ירוק;
  • צהוב וכו.

בנוסף לפלטת הצבעים היפה והמגוונת, אבן זו גם מתאימה את עצמה בצורה מושלמת לסוגי עיבוד שונים. בהתאם לדרישות עיצוב הפנים, ניתן לבצע אפשרויות עיבוד שונות: מליטוש ועד לטיפול בחום. גרניט מאפשר לקבל גם משטח חלק ומבריק לחלוטין וגם משטח מיוחד עם אפקט מחוספס.

כיצד תכונותיו של שיש גרניט באות לידי ביטוי בעיצוב הפנים?

בשל תכונותיו המצוינות, ידידותיות לסביבה ופלטת צבעים יפה, שיש גרניט נמצא בשימוש נרחב בעיצוב הבית. הוא מוצא יישום הן לגימור החלקים החיצוניים של הבית: עמודים, מרפסות, מדרגות, והן לקישוט הפנים: אריחי קיר ורצפה, אדני חלונות, מדרגות, קמינים ועוד. שיש זה אידיאלי לחדרים גדולים ומרווחים שבהם יש הרבה אור ותקרות גדולות.

אבן זו משולבת בצורה מושלמת עם חומרים אחרים: עץ, מתכת או פלסטיק, כך שניתן ליצור עיצוב פנים יפה בחדרים שונים, ולהתאים אותו לכל סגנון עיצובי.

כיצד לתחזק שיש מסוג גרניט?

לאבן טבעית זו יש לא רק תכונות מצוינות, היא גם קלה מאוד לטיפול. העיקרון הכללי הוא שגרניט אינו דורש טיפול מיוחד. הוא אינו מושפע מחומצות ותרכובות כימיות אחרות. אבל יש טיפ אחד קטן וחשוב – אל תשתמשו במוצרי ניקוי הכוללים חומצה הידרופלואורית. חומצה זו משפיעה לרעה על הקוורץ בגרניט, שעלול בסופו של דבר לפגוע בחוזק החומר ולהפוך למקור לסדקים.

אם חדר האמבטיה שלכן מעוצב עם אריחים גרניט, לא קשה להסיר רובד שנוצר עליהם – פשוט נגבו את פני השטח בחומצת לימון במצב מדולל, וכל הלכלוך יורד בצורה מושלמת ולא משאיר עקבות.

אם אתם מעוניינים להכניס שיש גרניט לעיצוב הבית שלכם, ומחפשים שיש בנגב, אבן שיש אלי ונתי ישמחו להציג בפניכם את הקטלוג המגוון של סוגי גרניט, ולעזור לכם להתאים את השיש המוצלח ביותר לעיצוב הפנים שלכם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...