Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מיסוד קשר עם אזרח זר בישראל- כדאי להתכונן מראש

מיסוד קשר עם אזרח זר בישראל- כדאי להתכונן מראש
קרדיט - Canva

החיים בעולם הגלובלי בהם מתקיימת תקשורת מהירה וקלה, הובילו למערכות יחסים בין בני זוג ממדינות שונות. עם זאת, תהליך קבלת המעמד המשפטי לבן הזוג הזר עלול להיות מאתגר ובירוקרטי. ייתכן שמשרד הפנים לא יעניק עזרה רבה ואף יצור מכשולים להוכחה שלבן הזוג הזר אין כוונות כנות. ישנם שני מסלולים להסדרת מעמדו של בן זוג זר: כזוג ידוע בציבור או כזוג נשוי. שני המסלולים מאוד דומים במהותם, כאשר ההבדל העיקרי הוא אורך ההליך עד לשדרוג המעמד, אפשרות צירופם של ילדים נלווים להליך והתעודה המתקבלת בסוף ההליך (תעודת תושב קבע או תעודת זהות ודרכון ישראלי). שני המסלולים כוללים הליך ארוך וראיונות אישיים. במידה והבקשה תתקבל, בן הזוג הזר יקבל רישיון שהייה אותו יש לחדש מעת לעת. נישואים עם בן זוג לא יהודי עשויה לחייב יציאה מהארץ כדי לערוך את טקס החתונה. חשוב לפנות לייצוג משפטי או הכוונה על ידי אחד מבין עורכי דין הגירה לישראל לפני תחילת ההליך כדי לנווט ביעילות את הבירוקרטיה. טיפול בתהליך לבדו עלול לגרום להקפדה, חשדנות, זמני המתנה ארוכים ופוטנציאל לדחייה. שכירת עורך דין מומחה יכולה לסייע בזירוז התהליך ובהגנה על זכויות בני הזוג.

למצות את הזכויות עם נישואים אזרחיים- זה אפשרי

בישראל השילוב של דת ומדינה יוצר מורכבות, בעיקר בענייני משפחה. בית הדין הרבני אחראי על נישואים וגירושין של יהודים, ומכיר רק בנישואין שנעשו כדת וכדין. עם זאת, מוכרים גם נישואים אזרחיים שנערכו בחו"ל. זוגות רבים בוחרים בנישואים אזרחיים, כולל זוגות חד מיניים או כאלה עם בני זוג לא יהודים. נישואים שבוצעו "מרחוק", כמו נשואי יוטה או אל סלבדור, מוכרים לצורך רישום הנשואים אך לא לעניין שדרוג ההליך. כך יוצא כי בני זוג שניאו בנישואים אלה, ימשיכו לנהל הליך הסדרת מעמד כבני זוג ידועים בציבור, תקופה אורכה יותר, ויקבלו בתום ההליך תושבות קבע ולא אזרחות.  משרד עורכי הדין הראל נבון מסייע באמצעות עורך דין נישואים אזרחיים לזוגות בתיעוד לחתונות בחו"ל ומסייע בהליך התאמת המעמד הציבורי לזוגות נשואים.

חובת ההנגשה של אתרי אינטרנט לבעלי מוגבלויות – נושא חדש שמומלץ לקבל בו יעוץ

נושא הנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות הוא חדש יחסית, וחוקים מאפשרים לקונים להגיש תביעות נגד בעלי עסקים שאתרי האינטרנט שלהם אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות. תקנות שוויון זכויות דורשות מאתרי אינטרנט לספק שירותים נגישים, כגון הגדלת טקסט, ניווט במקלדת, כתוביות לסרטונים ועוד. החובה להנגשת אתרים חלה על המפעיל או הבעלים, ולא על המעצב. בשל ריבוי התביעות, מומלץ לבעלי אתרים להתייעץ עם יועץ נגישות אתרי אינטרנט למניעת בעיות משפטיות. משרד עו"ד הראל נבון מתמחה בענייני נגישות ומטרתו לסייע הן לאנשים עם מוגבלות והן לבעלי עסקים העומדים בפני תביעות משפטיות.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...