החינוך בגבעתיים שומר על הובלת הטבלה הארצית! לאחרונה פרסם משרד החינוך את נתוני הזכרות לבגרות במדינת ישראל וגבעתיים תפסה את המקום הראשון בישראל מקרב הערים, עם 94.2% זכאות.
אחוז הזכאות הגבוה כפי שפורסם, כולל גם את נתוני החינוך המיוחד, שאם נוריד אותם אחוזי הזכרות יעמדו על 97.7%. זהו נתון מדהים, בעיקר נוכח העלייה המטאורית באחוזים בשנים האחרונות. לפני 10 שנים, בשנת 2008 עמדו ההישגים על 74.19% בלבד וללא תלמידי החינוך המיוחד, בשנת 2013 על 85.2% ומאז השינוי המשמעותי במערכת החינוך בעיר, בשנת 2014, טיפסו אחוזי הזכאות לשיא ארצי העומד על 94.2% זכאות כולל תלמידי החינוך המיוחד.
במסגרת השינוי שחל במערכת החינוך בשנים האחרונות, שמים דגש על הקניית כלים פדגוגיים ותוכניות להעצמת כל תלמיד ותלמידה בהתאם לכישוריהם האישיים. מדיניות שהובילה לתוצאות נפלאות במהלך השנים האחרונות ולדירוגה של העיר בצמרת הארצית בזכאות לבגרות ובאחוזי הגיוס לצה"ל.
הישגי מערכת החינוך לשנת זו בגבעתיים באים לידי ביטוי במגוון רחב של תחומים כמו לדוגמא: מקום ראשון בארץ בהישגים בחינוך לתיכונים ושני בארץ ליסודיים, העיר הראשונה בישראל שהובילה כתיבת קוד אתי לחינוך עם פרופסור אסא כשר, העיר מובילה מהלכי חדשנות המהווים דוגמא לכל הערים בישראל וכוללים בין היתר הקמת כיתות M-21 המהוות מרחבי למידה עתידיים, פיתוח חצרות לימודיות ותוכניות לימוד מותאמות ועוד.
אירית אהרונסון, ראש מנהל החינוך בגבעתיים כתבה: "זה המקום להודות למנהלי בתי הספר התיכוניים וצוותיהם על עבודה אינטנסיבית שבבסיסה התפיסה ש"לכל התלמידים הזכות והיכולת להצליח ותפקידנו להוביל אותם לשם". בתי הספר התיכונים בגבעתיים הם הטרוגניים ואינם ממיינים (למעט מקרי קצה) וברובם משולבים גם תלמידי החינוך המיוחד. הנתונים שהתפרסמו כוללים את כלל התלמידים.
חשוב לי להדגיש שהישגים כאלה נובעים ממעקב שוטף ומקצועי לצד דאגה אינסופית לעתידו של כל תלמיד ותלמידה.
עיקר העבודה של צוותי בית הספר הוא בחיזוק המוטיבציה של התלמידים ובגיוסם ללמידה ולהצלחה, לצד תגבורים אינסופיים קבוצתיים ופרטניים.
"תעודת בגרות" בחברה המודרנית היא "ערך" משמעותי ומהווה בסיס להתקדמות של האדם בחברה ואסור לזלזל בחשיבותה. לצד כל זאת כמובן שיש לחנך לערכים, לחוסן נפשי, לאהבת האדם, לנתינה, לסובלנות ולהכין את התלמידים למציאות טכנולוגית מתקדמת ויזמית.
ידוע שתלמידים רבים נעזרים בשיעורים פרטיים. אך גם אלף שיעורים פרטיים לא יסייעו במקום שבו אין גיוס ללמידה ומעקב צפוף של בית הספר.
לפני 10 שנים (2008) אחוז הזכאות בגבעתיים עמד על 74.19, בלי לקחת בחשבון את תלמידי החינוך המיוחד.
היום אחוז הזכאים עומד על 94.2 כולל תלמידי החינוך המיוחד.
ו – 97.7% ללא תלמידי החינוך המיוחד.
בחברה של בלבול נורמות ופגיעה מסויימת בסמכות ההורית והמורית חשוב להעריך ולתת קרדיט לאלה שפוגשים יום יום את ילדינו בכיתות עמוסות ומצליחים לגייס אותם להצלחה כזו.
אני גאה במנהלי בתי הספר התיכונים, במורים הנפלאים, גאה בתלמידים המדהימים, גאה בהורים ובמשפחות התומכות.