Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מפקד פיקוף העורף האלוף אורי גורדין קיים ישיבת עבודה בגבעתיים והתרשם מניהול המשבר והאכיפה המתבצעת בעיר

מפקד פיקוף העורף האלוף אורי גורדין קיים ישיבת עבודה בגבעתיים והתרשם מניהול המשבר והאכיפה המתבצעת בעיר
קרדיט צילום: עיריית גבעתיים

האלוף גורודין: תוצאות שיפור התחלואה של השבועיים האחרונים מרשימות מאד, אך במגיפה קל מאד להתדרדר, כשאירוע בודד יכול להדליק מחדש את התחלואה והמצב דורש שהמערכות יעבדו כל בזמן ללא הורדת מתח

מפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורדין קיים ביקור עבודה בגבעתיים ביום ראשון 4.10 ונפגש עם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק חירום וביטחון, אור לי ניב, מפקד היק"לר, מפקד משטרת גבעתיים ובכירי עירייה נוספים.

במהלך ישיבת העבודה הוצגה לאלוף על ידי מחזיקת תיק החירום והביטחון אור לי ניב דרך ההתמודדות של העירייה עם נגיף הקורונה בכל תחומי החיים תוך שימור שגרת החיים על פי המגבלות. לאורך כל התקופה מתקיים קשר מצוין  עם היקל"ר, כוחות הביטחון בעיר וגופי המתנדבים כאשר מתקיים סנכרון מלא בין המכלולים באמצעות ישיבות העבודה קבועות וקב' דיון מצומצמות על פי נושאים ייעודיים.

קרדיט צילום: עיריית גבעתיים

העיר הקימה צוותי עבודה ייעודיים למגוון נושאים בהם כ"א, היום שאחרי ויציאה הדרגתית מהסגר, הפקת לקחים ועוד. לאורך כל התקופה מתקיים קשר הדוק עם קופות החולים ובוצעו מבצעי בדיקות מרוכזים למוסדות חינוך.

ראש העיר רן קוניק מינה את פרופ' שמואל קיוויתי, תושב העיר ומומחה לאלרגיה ומחלות בדרכי הנשימה כיועץ רפואי בהתנדבות למטה הקורונה העירוני והוקם חמ"ל עירוני המהווה תא תשאול אופרטיבי לקטיעת שרשרות ההדבקה. החמ"ל מרוכז על ידי אנשי מקצוע מהעירייה ומורכב מעובדי עירייה ומתנדבים אשר יפעלו לאורך כל התקופה, יבצעו תשאולים ויסייעו בקטיעת שרשרת ההדבקה. במקביל לכך הוגברה בתקופה האחרונה האכיפה הן על ידי כוחות המשטרה והן על ידי הפיקוח והשיטור העירוני כאשר רק בימים האחרונים ניתנו כ- 80 דו"חות על ידי המשטרה ו-75 דו"חות על ידי הפיקוח העירוני.

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק הודה למפקד פיקוד העורף האלוף אורי גורדין על הביקור בגבעתיים וציין כי גבעתיים מקימה בימים אלו חמ״ל עירוני בו יוכשרו מתשאלים מקצועיים, יבוצעו ניתוחי נתונים לפי רחובות, שכונות, גילאים וכדומה. במקביל, תמשך האכיפה המוגברת של המשטרה והפיקוח, תוך דגש על התו הסגול בעסקים .מן היום הראשון למשבר אמרתי מעל כל במה כי רק שיתוף פעולה של פיקוד העורף והרשויות המקומיות יביא לניהול מקצועי ונכון של המשבר ובמיוחד של ״החיים בצל הקורונה״ וכל זה יצליח רק עם יהיה שיתוף פעולה ואמון של התושבים.

קרדיט צילום: עיריית גבעתיים

סנ"צ אסף אלמוג, מפקד תחנת המשטרה בגבעתיים: ציין כי בגבעתיים אוכפים את התקנות ביד קשה, כשמיקוד האכיפה נוגע בעיקר לעטיית מסכות של הציבור, למפירי בידוד ולעסקים שעובדים בניגוד לחוק. גבעתיים עובדת קשה מאד לשפר נתונים ולשמור על תחלואה נמוכה ולשמחתי עושה את זה מצוין והתוצאות כבר ניכרות בשטח. יוזמת ראש העירייה להסמכת הפקחים העירוניים לבצע אכיפה מסייעת לנו מאד ומהווה מכפיל כוח משמעותי למשטרה. לשמחתי בימים האחרונים ניכר כי רוב התושבים מצייתים לבקשות המשטרה בעיר.

אלוף פיקוד העורף, האלוף אורי גורודין: סיפר כי כיליד קיבוץ יטבתה, את חופשת הקיץ הוא נהג לבלות אצל סבו בגבעתיים ויש לו פינה חמה בלב לעיר. "למרות הנסיבות אני שמח להיות פה".

עוד הוסיף האלוף גורדין :"אני מתרשם מאד מנתוני הגיוס לצה"ל של העיר, שמהווה דוגמה לכל עיר בישראל. הקורונה היא אירוע חירום והיא דורשת התנהלות חירום. התרגול הרב שעשתה העירייה בשנים האחרונות והמוכנות העירונית לחירום, מאפשרת לעיריית גבעתיים להתנהל בקורונה ומאפשרת לעיר להתמודד עם האתגר. תוצאות שיפור התחלואה של השבועיים האחרונים מרשימות מאד, אך במגיפה קל מאד להתדרדר, כשאירוע בודד יכול להדליק מחדש את התחלואה והמצב דורש שהמערכות יעבדו כל בזמן ללא הורדת מתח.

קרדיט צילום: עיריית גבעתיים

לסיום ציין האלוף כי: מפקדת השליטה של הנתונים שהקמתם לקבלת החלטות, מיפוי העיר והכרת נקודות התורפה וקהלי היעד וכמובן בדיקות וקטיעת שרשרת ההדבקה על ידי תשאול מקומי הם דברים מאד משמעותיים שנעשו בגבעתיים. התשאול המקומי ינצח כל מערך חקירות ארצי וצריך להמשיך ולפתח את זה. חיזוק האכיפה העירונית בגבעתיים יותר מראוי לדעתי, אך לא תהיה שום אפשרות לעצור את המגיפה ללא שיתוף פעולה מצד הציבור. הביקור שלי כאן מוכיח כי בפעילות עירונית נכונה בחירום אפשר להגיע להישגים משמעותיים. אני רוצה להביע הערכה רבה על כל העשייה ותודה על התמיכה. פיקוד העורף ימשיך ללוות אתכם ולהיות שותף מלאים לעשייה, כי זו המחויבות שלנו.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...
הכול על גידור ביתי
בתחום הגידור הביתי אנחנו רואים שהצורך רק עולה עם השנים,...
טיפול מונגש ויעיל למיצוק העור מהבית עם גלי רדיו
אנשים רבים מחפשים אלטרנטיבות לניתוחים קוסמטיים שאינם כוללים חתכים או...
ללמוד מקצוע מבוקש ויצירתי
מקצועות הביוטי למיניהם הם מהמקצועות הטובים ביותר שיש למי יש...