מתי נדע מתי הגיע הזמן לפטר לקוח?

מתי נדע מתי הגיע הזמן לפטר לקוח?

כמעט לכל עסק יש דילמה דומה בנוגע ללקוחות מסוימים – האם הגיע הזמן לפטר אותם? הדילמה הזו יכולה לנבוע מגורמים שונים, כמו חוסר עמידה בתשלומים, מוניטין שנפגע, מצב כלכלי בעייתי או שהם פשוט מעכבים את צמיחת העסק ומונעים מכם להתקדם.

אם אתם מתלבטים האם הגיע הזמן לפטר לקוח מסוים, הכתבה הבאה תעזור לכם להחליט. אם אתם מוצאים את עצמכם מהנהנים מול המסך כשאתם קוראים את אחד או יותר מהסעיפים הבאים, כנראה שהגיע הזמן שלכם לפטר את הלקוח!

מתי נדע מתי הגיע הזמן לפטר לקוח?

עמידה בתשלומים מולכם

דרך עיקרית לדעת האם הגיע הזמן לפטר לקוח היא עמידה בתשלומים מולכם. אם לקוח מאחר באופן קבוע בתשלומים, ממציא תירוצים ולא תמיד משלם את מלוא הסכום, זו דרך מצוינת להבין שהגיע הזמן להיפטר ממנו. לא משנה מה הסיבות שלו, ההתעסקות עם תשלומים מאוחרים יכולה לפגוע בעסק שלכם, לגרום להפסדים ובעיקר להרבה כאבי ראש ותסכול.

מוניטין לא טוב

יכול להיות שכשהתחלתם לעבוד עם הלקוח הוא היה נורמטיבי לגמרי, אבל עם הזמן נוצר לו מוניטין שמריח לא ממש טוב כתוצאה מדברים שונים – זה יכול להיות כתב אישום, משבר תדמיתי משמעותי, בעיות כלכליות והסתבכות עם גורמים לא נעימים. כשזה קורה, עדיף לא להיות מקושרים ללקוח זה – שכן כתוצאה מהעבודה איתו גם השם שלכם עלול להינזק. במקרים כאלו, עדיף לפטר את הלקוח או לפחות להפסיק זמנית את העבודה עימו.

דירוג אשראי בירידה

לאחרונה נכנס לתוקף "חוקי נתוני אשראי". לפי חוק זה, לכל עסק ולכל אזרח מעל גיל 18 מוצמד "דירוג אשראי", מספר שמייצג את יכולתו לפרוע הלוואות. הדירוג הזה מסתמך על פרמטרים שונים כמו היסטוריה פיננסית, הון עצמי, מצב הנכסים, היקף ההתחייבויות, עמידה בתשלומים ובחובות, חריגה ממסגרת ועוד ועוד. ככל שהציון גבוה יותר, כך המצב טוב יותר, אך ככל שהוא נמוך – צריך להיזהר.

בדיקה של דירוג האשראי של הלקוח יכולה לתת לכם תמונת מצב מהימנה לגבי מצבו הפיננסי, וכשהדירוג מתחיל לרדת, זה הזמן לפקוח עיניים ולראות מה קורה. דרך טובה לבדוק את המצב היא בדיקת דירוג אשראי של דן אנד ברדסטריט. בדיקת דירוג אשראי של דן אנד ברדסטריט דרך כלי ה-dbscore תאפשר לכם להבין מה מצבו של הלקוח, האם הוא עומד בתשלומים והאם הדירוג שלו נמצא בירידה תלולה.

התאמה לעסק

יכול להיות שכשהתחלתם את העסק הלקוח היה בדיוק בדיוק בשבילכם, אבל עם הזמן הבנתם שהוא כבר לא רלוונטי לעסק שלכם. הצרכים שלו לא מתאימים למקום שהעסק נמצא בו היום, ולכן הוא פשוט מעכב אתכם וגורם לכם להתעסק בעבודות ישנות ובתחומים שהם כבר לא רלוונטים. במקרה כזה, עדיף לפטר את הלקוח – שכן לקוח כזה בולם את הצמיחה של העסק ומשאיר אתכם מאחור!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מתמודדים עם עיקולים, גבייה או חובות? כך תעברו את זה עם ייצוג משפטי מדויק
תחום הגבייה המשפטית בישראל הוא אחד התחומים הדינמיים והמשפיעים ביותר...
לקחתם עוד ועוד הלוואות בתקופה האחרונה? כדאי להסדיר את הדברים
התנהלות כלכלית נכונה היא קריטית במיוחד בתקופה זו בה יוקר...
עיצוב ורישוי שמקדמים את העסק שלכם  
עסקים בתחום המסחר, בין אם מדובר במסעדות חדשניות או משרדים...
איך לבחור חוקר פרטי מקצועי ומוסרי?
כשמדובר בשכירת חוקר פרטי, חשוב לבחור מישהו שהוא לא רק...
צמיד צ'ארמים   
האם את מחפשת תכשיט ייחודי ומיוחד שישדרג את המראה שלך?...
צריכים להציג העתק של מסמך רשמי מהיום למחר? יש לאן לפנות
ההתנהלות מבחינת החוק לגבי מסמכים רשמיים עם תוקף משפטי היא...
שיפור מראה הפנים - טיפול למיצוק עור הפנים
בעולם המודרני, כל אחד מחפש לשמור על מראה צעיר ורענן....
יועץ פיננסי מומלץ: הדרך שלך להצלחה כלכלית
כאשר מחפשים יועץ פיננסי מומלץ, חשוב להבין את היתרונות הרבים...
חוויית חדרי הבריחה המושלמת לכל אירוע
מחפשים חוויה שתאתגר ותאחד את כלל המשתתפים? אין ספק שחדר...
שירותי אחסנה והובלת מכולות מקצועיים
אחסנה במכולות     אחסנה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בניהול לוגיסטי מוצלח....
דילוג לתוכן