Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתי צריך הדרכת עבודה בגובה ומהן הדרישות

מתי צריך הדרכת עבודה בגובה ומהן הדרישות
credit PIXABAY

על פי חוק תקנות הבטיחות בעבודה, כל עובד אשר מבצע עבודה בגובה חייב להיות בעל אישור לעבודה זאת ועל כן, כל עבודה אשר מתבצעת בגובה של 2 מטר ומעלה מעל האדמה או מעל החלל בעומק 2 מטר והיא כוללת עבודה על גגות, פיגומים, סולמות, מעלית הרמה או כל הרמה של מלגזה, תהיה מחויבת לנהוג בהתאם לתקנות של משרד התמ"ת, תוך שימוש בכל אמצעי הזהירות אשר נדרשים.

איזה עבודות בגובה דורשות קורס עבודה בגובה?

בכדי שעובדים יעמדו בחוק עבודה בגובה וכן יעבדו בהתאם לתקנות של עבודה בגובה, הם צריכים לעבוד בעבודות הבאות: עבודות בניין על פיגומים, עם מנוף או מעלית רמה ועוד עבודות צביעה, עבודות ניקיון חלונות במגדלים ומשרדים, עבודות מיזוג, עבודות איטום, עבודות מיגון, בדיקת ליקויי בנייה, עבודות חיזוק שיש והרכבה, עבודות גיזום צמחייה ועוד תחומים רבים ונוספים. אם אחד מהעובדים עובד באחת מהעבודות הללו עליו לעבור הדרכה לעבודה בגובה וזאת בהתאם לתחום הספציפי שהוא עובד בו.

ניהול עבודה בגובה בשטח

הדרכת בטיחות בגובה מהווה דבר חשוב ביותר. העבודה בגובה דורשת למעשה מהעובד לבצע עבודות שונות תוך כדי שהוא לוקח סיכון על חייו. בעבודות מעין אלה יש צורך שכל עובד יהיה בקיא בכללי הבטיחות לעבודה בגובה טרם תתחיל העבודה בפרויקט. מנהל העבודה חייב למסור למפקח העבודה האזורי את כל הפרטים לגבי העבודה כאשר הפרטים הללו כוללים מידע על ההכשרה והניסיון של העובד בתחום.

מהם תקנות הבטיחות בעבודה בגובה?

תקנות הבטיחות בעבודה בגובה כוללות הוראות בטיחות בנושאים שונים אשר קשורים לתחום הבנייה. התקנות שנחקקו בשנת 1988 כוללות: הקמת פיגומים, מניעת נפילה מגובה באתר בנייה, עבודה בטוחה עם ציוד ומכונות מתאימות, עבודות חפירה, עבודות עם ביטומן חם, עבודות הריסה, תנאי תברואה באתר ועוד וזאת בכדי להגן על הבטיחות של העובדים במהלך ביצוע עבודתם. התקנות הללו כאמור מחייבות הדרכה באמצעות מדריך מוסמך לעבודה בגובה שיש לו אישור הסמכה בתוקף.

למי מיועדות תקנות עבודה בגובה?

תקנות עבודה בגובה מיועדות לעובדים ולמעסיקים כאחד. על המעסיקים לדאוג להוראות הבטיחות בעבודה בגובה וכן לספק לעובדים ציוד מגן אישי אשר מתאים לאופן העבודה הספציפי במקום העבודה. כמו כן, על העובדים אשר מעוניינים לעבוד בעבודות בגובה לעבור קורס בעבודה גובה על ידי מדריך מקצועי ומנוסה בתחום עבודה בגובה. רק לאחר סיום הקורס בהצלחה הם יכולים לעבוד בגובה, עם ציוד מיגון מתאים וזאת בהתאם לסוג העבודה שהם עובדים. הישמעות לתקנות עבודה בגובה מהווה חובה הן למעסיק והן לעובד. הישמעות להוראות ולביצוע בהתאם מונעת תאונות עבודה מיותרות בשטח ושומרת על חייהם של העובדים.

מהלך הדרכה בגובה

הדרכה בגובה נמשכת בין 4-6 שעות, כאשר חברות רבות מאפשרות לעובד לבצע את ההדרכה במקום העבודה. ההדרכה כוללת חלק עיוני שבו מועברת מצגת ובה סרטונים, סיפורי מקרה ועוד וכן שלב נוסף בהדרכה הוא ההתנסות המעשית. ההדרכה עוסקת במגוון רחב של תתי נושאים לרבות הדרכה על סולמות, גגות, סלי הרמה, פיגומים, חלל מוקף נוהלי שגרה וחירום, ציוד הבטיחות ועוד. ניתן לקבל את ההדרכה במגוון שפות שונות בכדי להתאים אותה לכל עובד באשר הוא בצורה מדויקת.

אם אתם זקוקים לשירות הדרכה בעבודה בגובה, חשוב מאוד שתבחרו את החברה הטובה ביותר בתחום הדרכות מעין אלה, אשר תספק לעובדים שלכם הדרכה איכותית שתאפשר להם לשמור על הבטיחות המקסימלית במהלך העבודה שלהם במקום העבודה. חברת צמח בטיחות מעסיקה מעל 10 עובדים מורשים להדרכת עבודה בגובה. העובדים דוברים שפות: עברית, אנגלית, ספרדית וערבית ועוברים הכשרות תקופתיות על מנת לשמור על הכשירות שלהם להדרכה זו. הדרכת עבודה בגובה בחברת צמח בטיחות נעשית בבית הלקוח ועל הציוד עליו עובדים העובדים באופן שוטף, צרו קשר עוד היום עם חברת צמח בטיחות ובידקו האם גם אתם נדרשים להדרכה זו בחברתכם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...