Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נחנך "בית הנערה" ע"ש מאי גורפינקל ז"ל

נחנך "בית הנערה" ע"ש מאי גורפינקל ז"ל

ביום שני 20.1.20  התקיים טקס מרגש לחנוכת "בית הנערה" ע"ש מאי גורפינקל ז"ל. הטקס נערך במעמד ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ובהשתתפות סגנית ראש העיר אור לי ניב, מחזיק תיק שירותים חברתיים עו"ד יעקב שטרן, מנכ"ל העירייה יורם פומרנץ, משפחתה של מאי ז"ל, מחזיק תיק שירותים חברתיים עו"ד יעקב שטרן, מנהלת האגף לשירותים חברתיים מירי פרחי ועובדי האגף, צוות "בית הנערה" אירית ואלמוג בהנהלת אורטל פלדמן, חברים,  ואורחים מפורסמים רבים שהגיעו לכבד את המעמד

מאי גורפינקל, בתם של השף גולן גורפינקל (השף של מסעדת "דלאל(" וגרושתו ענת עמישי, תושבת גבעתיים, חלתה בגיל 11 וחצי במחלת הסרטן. גורפינקל נאבקה במחלה ששבה ותקפה אותה שלוש ופעמים. בשנת 2017, ימים בודדים לאחר שמלאו לה 15 – היא הלכה לעולמה. מאי תיעדה את שלבי המאבק שלה במחלה, ברשת החברתית אינסטגרם ועשרות אלפי עוקבים צפו בסרטונים ובתמונות שהעלתה מבית החולים, מבילויים עם חברות ומביקורים מפתיעים של שלל ידוענים.

גולן גורפינקל וענת עמישי, הוריה של מאי שנולדה וגדלה בעיר, פנו לראש עיריית גבעתיים רן קוניק, עוד שהגיע לניחום בשבעה, עם הרצון להנציח את בתם בדרך ייחודית.

בסיור משותף ערכו ראש העיר רן קוניק עם גולן גורפינקל, אביה של מאי ז"ל, מספר שבועות לאחר מכם הם הגיעו לבית הנערה וברגע שגולן ראה את המקום הוא ידע שמצא את מה שחיפש כדי להנציח את בתו. השיפוץ תוכנן בהתנדבות על ידי סמדר תמיר ובן ציון תמיר ובוצע בשיתוף מחלקת ילד נוער וצעירים בהנהלת רננה קלנר באגף לשירותים חברתיים וכן עמותת ויצ"ו, כשאת התאורה בבית תרמו שיש פרביטל ווילונות דליה גבעתיים.

"בית הנערה" בגבעתיים, השוכן ברחוב המגדל, הינו מרכז העצמה לנערות בגילאי 13-17 המהווה מסגרת חמה, מכילה ותומכת אשר מסייעת לנערות מבחינה חברתית לימודית ורגשית בתוך הקהילה ומהווה עבורן "בית" לנערות ומאפשר להן תחושה חיובית של שייכות וקבלה. המרכז מופעל על ידי מחלקת ילד נוער וצעירים באגף לשירותים חברתיים בשיתוף עם אירגון ויצ"ו .

במרכז עובדים על פיתוח חיזוק החוסן האישי, פיתוח מיומנויות חברתיות  ותקשורתיות, קידום לימודי באמצעות למידה עם מורים פרטיים ופעילויות ספורט וחברה מגוונות כגון: חוג כדורשת, סדנת משחק, סדנת מיניות, סדנת התנהגות כלכלית נכונה, סדנת תזונה ועוד.

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק הודה בחום לבני המשפחה על התרומה לבית הנערה וציין כי למרות שאין דבר שיוכל להכהות את הכאב של האסון הגדול ואובדנה של מאי, הרי שלפחות הם יוכלו לדעת שזכרה יהיה אתנו מעתה ועד עולם ב"בית הנערה", המקום הנכון ביותר להנציח את הילדה המדהימה שהייתה, בהיותו כה משמעותי, מחבק ומכיל, העוטף נערות באהבה ובחמלה.

גולן גורפינקל סיפר בטקס על ביתו וציין כי: "למרות גילה הצעיר הייתה מאי "משפיענית רשת" שלימדה אותנו איך לשמוח ואיך לאהוב, איך לרגש ולהתרגש, איך נופלים אך מיד קמים מתמידים ומתגברים. מאי חוותה רגעים קשים ולמרות זאת שמרה תמיד על אופטימיות ושמחת חיים וקיוותה לעתיד טוב יותר. בדרכה המיוחדת היא השפיעה על הלבבות ועשתה  שינוי שמשפיע קדימה לדורות."

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...
הכול על גידור ביתי
בתחום הגידור הביתי אנחנו רואים שהצורך רק עולה עם השנים,...