על מה מדבר מקדם האתרים שלי? כמה מושגים שכדאי להכיר בתחום ה-SEO

על מה מדבר מקדם האתרים שלי? כמה מושגים שכדאי להכיר בתחום ה-SEO

תחום קידום האתרים (SEO) הוא תחום שמתפתח ומשתנה כל הזמן, אך הוא תמיד נותר רלוונטי וחשוב. רוב בעלי האתרים היום כבר מבינים כי ללא קידום איכותי ויעיל, אתר האינטרנט שעליו טרחו ושילמו לא יביא להם תועלת רבה. אמנם, בעלי עסק יכולים להפנות לקוחות ומתעניינים לאתר, על מנת לצפות במוצרים או ללמוד עוד על שירותי החברה, אך אם האתר לא ידורג במיקומים גבוהים בביטויי חיפוש רלוונטיים בתוצאות החיפוש של גוגל, הם יתקשו להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים שאינם מכירים את העסק.

על מה מדבר מקדם האתרים שלי? כמה מושגים שכדאי להכיר בתחום ה-SEO
קרדיט לתמונה: פוטוליה

מכיוון שתחום קידום האתרים הוא תחום מורכב ודינמי, לא כל בעל אתר יכול להשקיע את המשאבים הדרושים ללימוד התחום, להתעדכנות שוטפת בנעשה בו וליישומו בפועל באופן שוטף. זו הסיבה לכך שבעלי עסקים רבים משלמים היום לחברות קידום אתרים שיבצעו את פעילות ה-SEO בצורה מקצועית ואיכותית. ועדיין, העובדה שבעל אתר שילם לחברת קידום אין משמעותה כי הוא לא נדרש להכיר את מושגי היסוד של התחום. הבנת המושגים הללו, גם אם רק באופן שטחי, תאפשר לבעל האתר להבין ולנתח את הפעילות שביצעה בעבורו חברת הקידום ולהעריך אם היא עושה עבודה טובה. אז אם אתם לקוחות של חברת קידום אתרים או של מקדם אתרים עצמאי, כדאי שתכירו כמה מושגים בסיסיים:

מילות מפתח (ביטויי חיפוש)

מילים או צירופי מילים שמקלידים הגולשים במנוע החיפוש בניסיון לאתר מידע מסוים ברשת. המטרה של מקדם האתר היא פשוטה – לגרום לאתר האינטרנט לדבר באותה השפה שבה מדברים הגולשים ולדאוג שגוגל יבין זאת. כאשר אנחנו משתמשים במילות המפתח שבהן משתמשים הלקוחות הפוטנציאליים שלנו וכאשר גוגל מזהה את האתר שלנו ככזה שעונה על השאילתות של הגולשים הללו – האתר ידורג גבוה יותר והוא אף עשוי לקבל תנועת גולשים גדולה וממוקדת יותר. ישנם שיקולים רבים ושונים לבחירת מילות המפתח לקידום האתר, כגון רמת תחרותיות, רלוונטיות, נפחי חיפוש, טרנדים ועוד, ועל כן החוכמה היא לבחור בביטויים הנכונים ביותר ולהטמיעם באתר בצורה הנכונה ביותר.

CTR (שיעור ההקלקות – click-through rate)

שיעור ההקלקות הוא מספר המייצג את היחס בין מספר החשיפות של דף אינטרנט לגולשים לבין מספר ההקלקות עליו. ככל שהמספר גבוה יותר, כלומר, ככל שמספר ההקלקות מתקרב למספר החשיפות, יש בכך כדי להעיד על מידת ההצלחה שלנו בניסיוננו לגרום לגולשים ללחוץ על תוצאת החיפוש שלנו ולא של המתחרים. כלי Google Search Console מספק לבעלי אתרים את המידע הזה לגבי האתר כולו ולגבי כל אחד מדפיו המאונדקסים בגוגל, ומומלץ בהחלט להשתמש במידע זה לצורך שיפור הנראות של האתר במנועי החיפוש ולצורך בנייה נכונה יותר של אסטרטגיית קידום.

תגיות Title ו-Description

תגיות המטא הללו הן רק שתיים ממגוון תגיות שניתן להצמיד לאתר אינטרנט לצורך מתן מידע עליו. מדובר בתגיות הנמצאות בקוד של האתר וחלקן מיועדות במיוחד למנועי החיפוש, כמו שתי התגיות שבהן אנו עוסקים כעת. תגית ה-Title מתארת את נושא הדף והיא צריכה להכיל את מילת המפתח שנבחרה לקידומו. תגית ה-Description היא תגית ארוכה יותר, המאפשרת פירוט בנוגע לתוכן המופיע בדף וגם בה יש לכלול את מילת המפתח. תגיות אלו מבהירות למנוע החיפוש במה עוסק הדף ובעבור אילו ביטויי חיפוש יש להציג אותו, והן אף ישמשו אותו ברוב המקרים בעת הצגת הדף בתוצאות החיפוש – התגית הראשונה תשמש כקישור לחיץ לדף, והשנייה תופיע מתחתיה ותוסיף מידע על הדף. אם כך, ברור כמה חשוב לשלוט בתוכן המופיע בתגיות אלו ולוודא שהוא עונה על השאילתות הרלוונטיות של הגולשים ומושך אותם ללחוץ על הקישור ולבקר באתר.

שלושת המושגים שסקרנו כאן הם באמת רק קצה הקרחון של תחום קידום האתרים. על מנת ללמוד עוד על התחום, אתם יכולים לגלוש ברחבי הרשת ולמצוא שלל מאמרים, מדריכים, סרטונים וכו' העוסקים בנושאים מעניינים שונים. בנוסף, אתם מוזמנים להירשם לקורס SEO מקיף ואיכותי, שיכשיר אתכם להיות מקדמי אתרים בעצמכם – וכך לא רק שתבינו על מה מדבר מקדם האתרים שלכם, אלא תוכלו אפילו להחליפו בעצמכם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
יש לכם תקר בגלגל? אל דאגה, זה קורה לכולם
תאמינו או לא, אבל אתם ממש לא הראשונים הסובלים מתקר...
לקבל את הפרטיות והשקט גם בעיר הגדולה: כך תעשו את זה
למגורים בתל אביב יש הרבה יתרונות. זו עיר שאף פעם...
מחפשת שמלת ערב? כל הטיפים שיעזרו לך לבחור נכון
אם יש לך אירוע חשוב בקרוב או אם את בעלת...
איך לשפר את היעילות והפרודוקטיביות של העובדים שלכם?
לאופן שבו המשרד שלך מעוצב יש השפעה משמעותית על רמת...
איך משיגים תנאים נוחים להלוואה ומהי הלוואה משתלמת
כמו בכל דבר בעולם – גם הלוואה אפשר להשיג בכל...
מפתח לעתיד אירופאי: הזדמנות ייחודית לישראלים
בעידן הגלובלי של ימינו, רבים מחפשים את שורשיהם ומגלים עניין...
תוספות שיער קלות לשימוש – תוספות עם קליפס
בכל הנוגע למילוי או תוספות שיער, השיער הטבעי על הראש...
עליה במסה: מה זה אומר ואיך עושים זאת
בקרב מתאמנים אפשר לשמוע לא מעט את המונח מסה או...
סיורים קולינריים בחיפה וירושלים – חוויה עשירה בטעמים ותרבות
בין אם אתם מתעניינים בטעמים מסורתיים או במנות חדשניות, סיורים...
תערוכות עיצוב בעולם – הזדמנות לביטוי מותג ייחודי
במהלך השנים האחרונות, השתתפות בתערוכות עיצוב בינלאומיות הפכה לכלי שיווקי...
דילוג לתוכן