Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פאבים ושכנים חייבים להיות אויבים?

פאבים ושכנים חייבים להיות אויבים?
עיריית גבעתיים

כנס הגישורים ה 12 הסתיים בהצלחה רבה בו מרכז הגישור בגבעתיים הציג את המודל שפיתח ליישוב סכסוכים.

עיריית גבעתיים

ביום שלישי 3.12.19 נערך באוניברסיטת בר אילן כנס הגישורים בנושא "גוונים בחברה הישראלית", בהשתתפות עשרות אנשים ממרכזי הגישור בקהילה "תכנית גישורים" ומהתכנית לניהול ויישוב סכסוכים ומו"מ באוניברסיטת בר-אילן. מרכז הגישור גבעתיים התבקש ע"י "תכנית גישורים" להציג את המודל שפותח ע"י המרכז בליווי ד"ר רויטל חמי זינימן, מהתכנית ליישוב סכסוכים ומו"מ בבר-אילן אשר גם מגשרת בהתנדבות במרכז גישור בגבעתיים.

המרכז בחר להציג בכנס את הנושא המורכב: "חיים במשותף: הקמת פאבים בסביבת מגורים ותיקה" על רקע המעבר של צעירים להתגורר בעיר גבעתיים. המעבר של הצעירים לגבעתיים שינה את המאזן הדמוגרפי בה, והביא לשינויים סביבתיים ותרבותיים, כמו למשל הרחוב הראשי והוותיק "כצנלסון", אשר בערב הופך למקום בילוי עבור צעירים בעקבות פתיחתם של פאבים ובארים שכונתיים.

המחלוקות על רקע הרעש בין בעלי הפאבים ובין השכנים החל מרגע פתיחתם, עם הקמת מרכז הגישור בעיר, לא איחרו להגיע למרכז פניות רבות בנושא. מרכז הגישור ראה בחשיבות הנושא ולקח על עצמו להתמודד עם האתגר במסגרת "שבוע הדיבור החדש" אשר התקיים בחודש פברואר 2019, ולהביא את הצדדים להדברות ולייצר דיאלוג אפקטיבי.

במסגרת "שבוע הדיבור החדש" נערך דיון בליווי מנחות ממרכז הגישור, במהלכו ניהלו הצדדים משא ומתן והציעו הצעות לפתרונות. למרות העובדה שהשכנים הגיעו טעונים והשיח היה מתוח, הצליחו מרבית המשתתפים להגיע להסכמות. חלקם הגיעו להסכמות כבר באותו המפגש, חלק מהקונפליקטים הועברו לגישור פרטני במרכז הגישור וחלק מהקונפליקטים הועברו בהסכמה להמשך בדיקה של גורמים ברשות המקומית, כמו בדיקת רעש.

בבדיקה שנעשתה לפני מספר שבועות נראה, כי בתקופה האחרונה כמעט ולא מגיעות תלונות באשר לפעילות הפאבים וכי ההדברות הישירה במעגלי השיח אשר קיים מרכז הגישור תרמו מאוד לקהילה המשתנה.

בכנס הציגו דורית קראוס שחר, מנהלת המרכז ורון גיספן, סטודנט בבר אילן אשר עשה את עבודת הגמר שלו בפרויקט זה, את התהליך הגישורי שנעשה ואת הפתרונות השונים, אשר מבוססים בעיקר על תקשורת ישירה בין הצדדים. המשתתפים הביעו התעניינות רבה בעקבות מקרים דומים בעירם,  ולמדו כיצד להביא לידי הצלחה תהליך גישור עירוני מורכב.

המרכז העירוני לגישור ולבניית הסכמות בקהילה, הוקם בשנת 2018 באמצעות עמותת קהילתיים ועירית גבעתיים ופועל בשיתוף פעולה עם השיטור הקהילתי, מערכת החינוך, אגף הרווחה, מרכז שירות לתושב, אגף ההנדסה, הרשות להתחדשות עירונית ונותני שירותים אחרים ברשות המקומית. המרכז פועל בליווי מקצועי של "תכנית גישורים", התכנית הארצית לקידום הדיאלוג ויישוב הסכסוכים בקהילה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...
הכול על גידור ביתי
בתחום הגידור הביתי אנחנו רואים שהצורך רק עולה עם השנים,...