Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צרות בצרורות- אל תתייאשו מפתרון לתחלואה כפולה

צרות בצרורות- אל תתייאשו מפתרון לתחלואה כפולה
קרדיט - Canva

צרות באות בצרורות? אולי יש בזה משהו, למרבה הצער, אולם יש מי שלא מרים ידיים ומצליח להציג הצלחות משמעותיות בכל מצב, גם כזה המורכב ומסובך ביותר. תחלואה כפולה היא מציאות שבה בעיה נפשית או פיזית מסוימת גרמה לאדם השלכה נוספת על בעיית המקור, למשל- קושי נפשי כזה או אחר גרם לבעיית התמכרות. אם תהליך גמילה מסמים קלים אינו פשוט ולא זוכה למאת אחוזי הצלחה, כאשר מדובר בתחלואה כפולה זה הרבה יותר מסובך. אבל מכון הגמילה מכורים לחיים אינו מוותר על אף נפש בעולם, למרות הקושי העצום בתהליך הטיפול. יש לנו צוות ייחודי ובעל חזון אישי עוצמתי להצלת נפשות, כן, גם במצבים שנדמה כי אין להם כל פתרון. מוזמנים להכיר אותנו ואת היכולות שלנו בתחום.

גורמי סיכון נפשיים

באופן כללי, נפש חלשה יותר מועדת לנפילות שליטה באופן מוגבר יותר. זוהי הנחת בסיס הגיונית, אשר מעוגנת במציאות העגומה לצערנו. אנשים הסובלים מבעיה נפשית קלינית ואפילו זמנית, כמו דיכאון למשל, עלולים להיגרר פעמים רבות לתוך מעגל התמכרות, משום שכוחות הנפש שלהם לבחור לוותר על מוצר מסוים קטנים הרבה יותר, ופעמים רבות ההתמכרות אפילו משמשת להם כגורם בריחה והתחמקות ממצבם הנפשי והרגשי הקשה. כך גם במחלות נפש שונות, חולי סכיזופרניה או אחרים מועדים הרבה יותר לתופעות התמכרות שתחילתן בהיסחפות חסרת שליטה. טיפול בהתמכרות במקרים בהם מדובר במצבי תחלואה כפולה, כאשר ההתמכרות היא בעצם נספח לבעיה נפשית עמוקה יותר, הוא הרבה יותר מורכב, ודורש פי כמה וכמה מיומנות, והכרות עמוקה עם עולם הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה מעבר לעולם ההתמכרויות בלבד.

גורמי סיכון פיזיים

אנשים שנמצאים במצבים פיזיים מוגבלים כאלו ואחרים, מחלות שונות, ניצולי תאונות ועוד, עלולים גם הם להגיע למצבי דחק שיגררו אותם להתמכרות, וזוהי בהחלט עוד אוכלוסיית סיכון משמעותית לעולם ההתמכרויות. לעיתים זהו נגרר של מצב מנטלי ירוד בעקבות המצב הפיזי, לעיתים מוגבלות שכלית קשורה בכך, לעיתים הידרדרות פיזית, ויש עוד גורמים רבים הקשורים בכך.

מה עושים?

טיפול בתחלואה כפולה הוא כאמור הרבה יותר מורכב. יש צורך לטפל לעומק הבעיה לא רק בהתמכרות אלא גם בגורם שמאחוריה, להביא את המטופל לאיזון נפשי ולפתור את הבעיות באופן הוליסטי. על פי רוב הביטוח הלאומי מכיר במצבים כאלו כנכויות שונות, ומסייע בתמיכה כלכלית שעשויה להקל על הטיפול, אולם יש משמעות עצומה לבחירה נכונה של הצוות המטפל.

מחשפי את הכתובת הנכונה במצב שבו כולם התייאשו? מכורים לחיים עומדים לעזרתכם!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...