Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שיקום מבנים מסוכנים

שיקום מבנים מסוכנים

כאשר מדברים על שיקום מבנים מסוכנים, הכוונה היא לרוב הסרה של גושים של בטון רופף, סתימה של סדקים בקירות המבנה שלכם חיזוק גגונים, מעקה ומרפסת וכיוצא בזה. בביצוע שיקום מבנים מסוכנים – אנו מדברים על מבנה שחלק ממנו הוא מסוכן, הווה אומר – הבית עומד יציב וניתן לשפץ אותו. לרוב אנו מדברים על חלודה בברזל, בגוש רופף של בטון ועל מרפסות המטות ליפול ומהווים כל אלה סכנה לציבור. השיפוץ אשר מתבקש הוא לרוב הסרה שח גושי בטון רופפים, חיזוק המרפסות בבית שלכם וכדמה. איננו עוסקים בתיקונים של תשתית כמו למשל, תיקונים של חשמל או צנרת וגם אנו לא עוסקים בשיפוץ אסתטי אשר דורש את צביעת הבניין שלכם בחזיתו.

שיקום מבנים מסוכנים

מה כולל בתוכו שיקום מבנים מסוכנים?

מי שאחראי על הוצאת צווים ודרישות לצורך קבלן שיקום מבנים מסוכנים וכן פיקוח המבנים המסוכנים הינו אגף מבנים מסוכנים ברשות המקומית שלכם. אגף זה הינו מוצא לאלתר את המבנים המסוכנים, מגיש את המלצותיו לשיפוץ שלהם ושולח עקב כך את הדרישה שמצא לנכון.

אם מדובר במבנה לשימור, כל שיפוץ חייבו להיות בפיקוחו של צוות השימור ברשות המקומית או בעירייה. אך הם אינם מעוניינים להתערב בשיפוץ אשר נעשה במבנה שלכם על פי דרישת תיקון למבנה אך ורק מסוכן. הדרישות של השימור אכן נכונות לשיפוץ אם אתם, כבעלי המבנה שלכם, רוצים לעשות שיפוץ אשר הינו חורג מהדרישה.

יש לרשויות מקומיות לעתים דרישת שימור. הווה אומר שחלק מהבניינים בעיר הוכרז עליהם כמבנים לשימור, כלומר – אלו הם מבנים אשר הינם עם מאפיינים של ארכיטקטורה ייחודית והרשות המקומית או העירייה בעלת רצון לשמר אותם וכן לטפח אותם.

בסולם המסוכנות המכוונת את הסמכויות שלה, קיימים שלושה כיוונים:

  • מבנה מסוכן על פי סעיף לחוק העזר – מבנה אשר נתון במצב שיש בו סכנה רצינית למחזיקים או לציבור או לנכסים הסמוכים. הכוונה היא למבנה שאינו יציב ושיש להרוס אותו ו/ או לאטום אותו, מכיוון שאין אפשרות לשפץ אותו. במצב זה יוצא צו הריסה אך לבעל הנכס שמורה האפשרות להגיש השגה על צו ההריסה ועל מהנדס העירייה לדון בה.
  • מבנה מסוכן על פי סעיף לחוק העזר – מבנה אשר נתון במצב אשר יש בו סכנה אפשרית למחזיקים בו, לציבור או לנכסים סמוכים. מדובר במבנה "מט ליפול" המהווה סכנה ממשית ו מיידית. אם בניין כל שהוא מצוי מתאים להגדרה זו – ישנה אפשרות להרוס אותו מיידית ואף לפנות את הדיירים בו בסיועם של כוחות העזר.
  • מבנה מסוכן על פי סעיף שלוש לחוק העזר – מבנה אשר עשוי לסכן את המחזיקים בו, הציבור או הנכסים הסמוכים. הכוונה למבנה שחלקים ממנו עשויים להוות סכנה לציבור, אך הוא הינו יציב. הווה אומר – לא צריך להרוס את המבנה, אבל יש צורך למנוע התנתקות חלקים ממנו ואף לחזק אותו.

המאמר בחסות digital marketing STG

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...