Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תוספות או לא להיות: הטופינגס הכי טובים לפיצה שלכם

תוספות או לא להיות: הטופינגס הכי טובים לפיצה שלכם
credit PIXABAY

כולם אוהבים פיצה. זו אחת המנות הפופולריות והאהובות ביותר, וזו גם הסיבה שניתן למצוא פיצרייה בכל עיר וכמעט בכל שכונה. בצק עבה או דק, רוטב עגבניות מתובל באופן מדויק לטעמכם, תערובת גבינות מגורדת ומעל הכול מגוון תוספות כיד הדמיון הטובה וההעדפה האישית.

כל אחד מעדיף תוספת שונה על הפיצה, שילובים שמעוררים לו את החושים וטעמים שתמיד נעים לחזור אליהם. אז מלבד הזיתים, הפטריות והבצל, הינה כמה רעיונות שיגרו את בלוטות הטעם.

תמיד מתחילים מהבצק

הבצק הוא הבסיס שעליה תורכב הפיצה, וזה מה שהופך אותו להיות חלק מהותי ביותר בשלבי ההכנה ויש להתייחס אליו בכבוד המגיע לו.

כאשר מכינים את הבצק, יש לתת לרכיבים מספיק זמן במערבל כדי שיתאחדו יחד. חשוב להקפיד למלא את ההנחיות בנוגע להתפחה, ולתת לבצק את כל הזמן הדרוש כדי שיתפח. בצק שלא תפח מספיק ירגיש דחוס מאוד והפיצה תרגיש כבדה מאוד. לאחר התפיחה הראשונה לרוב תהיה תפיחה שנייה קצרה יותר.

אחרי שהבצק מוכן, מומלץ שלא ללוש אותו יותר מידי כדי שלא יצאו ממנו בועות האוויר שהופכות אותו אוורירי יותר. אם רוצים תחתית דקה במיוחד מאוד לפיצה, ניתן לרדד את הבצק, להניח אותו בתבנית, לפזר עליו חופן קטניות כבדות יחסית כמון חומוס או שעועית, ולהכניס לתנור לכמה דקות.

רוטב עגבניות אדום מהמם

רגע אחרי שהבצק תפח, רודד והונח בתבנית, ורגע לפני הגבינה והתוספות יש למרוח רוטב עגבניות ביתי בנדיבות. כדי להכין רוטב עגבניות פשוט וקל אפשר לערבב רסק עגבניות עם מים ותבלינים, אך כדי להכין רוטב מושקע יש לבשל אותו בסיר כדי שכל הטעמים ישתלבו היטב.

אורגנו מוסיף טעם ייחודי ואותנטי לפיצה, כך שאם רוצים להגיע הכי קרוב לאיטליה לא כדאי לוותר עליו. עוד כדאי להוסיף עלי בזיליקום ולטגן בצל ובסיום הבישול לטחון את הרוטב למחית אחידה.

כמות הרוטב על הפיצה תלויה לגמרי בהעדפות ובטעם אישי.

תוספות שאולי לא חשבתם עליהן

כאמור ישנו מגוון תוספות מוכרות ואהובות במיוחד על ילדים, והן זיתים ירוקים או שחורים, פטריות, בצל לבן או סגול, תירס ואפילו טונה. ניתן כמובן להוסיף כמה תוספות יחד או לבחור רק אחת.

תוספות אחרות ופחות מוכרות הן בצל מקורמל, רצועות גמבה אפויה, פרוסות עגבנייה דקות, חצילים או קישואים מטוגנים, קוביות לבבות ארטישוק, אנשובי, קוביות גבינה בולגרית, פלפל חריף, אננס, פרוסות בטטה קלויות, קונפי שום, עלי בזיליקום או תרד, פרחי ברוקולי ועוד רבות אחרות.

שילובים מעניינים

כאמור, מגוון התוספות שניתן להוסיף לפיצה הוא עצום, ואפשר כמובן להכין פיצה ביתית שתחולק לחצי תוספת רגילה וחצי מיוחדת. אך ניתן לשלב בין התוספות ולהכין פיצה מדהימה בטעמים שלא חשבתם עליהם.

שילוב אחד כזה יהיה שילוב בסגנון מקסיקני, כשהמאפיינים העיקריים שלו יהיו חריפות גבוהה ושילובי טעמים רבים. מי שלא מחבב חריפות, יוכל למתן אותה או לוותר על המרכיבים החריפים לחלוטין.  על הפיצה מפזרים קוביות עגבנייה, טבעות פלפל חריף, רצועות פלפל קלוי או חי, חופן גרגרי תירס, זיתים שחורים וטבעות בצל סגול.

שילוב מדהים נוסף יכול להיות קוביות גבינה בולגרית או פטה, פרחי ברוקולי קטנים ורבעי ארטישוק משומרים. אם יש בהישג יד ניתן להוסיף גם קונפי שום. פיצה עם טבעות של גבינת עיזים ופרוסות חצילים וקישואים קלויים גם היא נהדרת ומציעה שילוב טעמים רענן ומיוחד.

פיצה מיוחדת אחרת, שאינה מצריכה גבינה, יכולה להיות פיצה בשרית נפלאה. יוצקים על הבצק את רוטב העגבניות ועליו מפזרים בשר טחון שבושל היטב עם בצל ופטרוזיליה קצוצים, רסק עגבניות, פפריקה, מלח ופלפל. מכניסים לתנור לכמה דקות של אפיה, מוציאים, שוברים מעל ביצה טרייה ומכניסים שוב לתנור לעוד כמה דקות עד שהביצה מתייצבת.

כל מתכון לפיצה בסופו של דבר הוא שילוב של בצק, רוטב, גבינה ותוספות, והן אלו אשר נותנות לכל פיצה את טעמה הייחודי. ככל ש\"משתגעים\" עם התוספות, משלבים כמה מרכיבים יחד, מנסים טעמים חדשים ומגוונים את הפיצה, כך מתקבלת מנה שונה בכל פעם.

אפילו מי שמעדיף את התוספות שלו שגרתיות וללא שינוי, ישמח לגלות שילובים מפתיעים ואולי בסופה של ארוחה יעדיף אותם על־פני המשולש הרגיל והמוכר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...