Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תתפללו שלא תצטרכו את חוות הדעת הזו

תתפללו שלא תצטרכו את חוות הדעת הזו
ד"ר שי דורי | צילום: יח"צ

תביעות על רשלנות רפואית הן לא דבר חדש. בין אם מדובר בניתוח או בהליך רפואי קל יחסית – משהו עלול להשתבש בדרך. ד"ר שי דורי מספר על חוות דעת משפטיות בתחום רפואת השיניים

נורית כהן 26/7/2020

ט', בת 42, בריאה ושלמה, הלכה באחד מהרחובות המרכזיים של עיר גדולה במרכז. אבני המדרכה מסוג אקרשטיין לא היו שטוחות בעקבות שורשי העצים שהרימו אותן מעט, ויצרו תוואי הליכה מאתגר. ט' נתקלה באחת האבנים, מעדה ונפלה ישירות על הפנים. הנזק: שריטות, חבלות וכמה שיניים שבורות.

מה עושים במצב כזה? מלבד דאגה וטיפול בחבלות ובמכות, מישהו צריך לשלם על הנזק שגרם לשיניים, ואולי לפצות אם נותרו צלקות בשפתיים ובעור הפנים. ד"ר שי דורי מסביר שמקרים כאלה לא חדשים, ואנשים רבים עלולים לסבול מחבלות שונות בשיניים מסיבות שונות: נפילה מאופניים, מעידה על המדרכה שלא הייתה ישרה, החלקה בבריכה, תאונת דרכים וכו'.

ד"ר שי דורי | צילום: יח"צ

"כמו דו"ח שמאי רכב"

"במסגרת עבודתו, ד"ר שי דורי עוסק בכתיבת חוות דעת משפטיות בתחום רפואת השיניים". במרפאתו בסמוך לקניון רמת אביב, מספר ד"ר שי דורי, רופא מומחה לכירורגיה של הפה והלסתות, ועוסק כחלק מעבודתו במרפאה גם במתן חוות דעת לנזק, במסגרת תביעות פיצוי: "במקרים רבים ניתן להגיש תביעה משפטית בעילת כאב וסבל, ובעילת נזק על מנת לקבל פיצוי בגין הטיפול הראשוני הנדרש לתיקון המצב, ואף בעד החלפות וטיפולים עתידיים".

מחצית מעיסוקו של ד"ר שי דורי היא כתיבת חוות דעת משפטיות בתחום רפואת שיניים. הוא מגלה כי רוב חוות הדעת שהוא כותב, מובאות לבית משפט השלום, שכן לא מגישים תביעות רפואיות לבתי משפט לתביעות קטנות. "קחי למשל את ט' שסיפרת לי עליה. כשהיא תחליט להגיש תביעה נגד העירייה, שהיא אחראית על המדרכה, היא תצטרך להמציא חוות דעת רפואית בתחום רפואת שיניים, כדי להוכיח את הנזקים שנגרמו", הוא אומר.

אפשר להקביל את זה לדו"ח שמאות של שמאי לאחר תאונת דרכים בה מעורבים כלי רכב –  הרופאים עוסקים במתן חוות דעת משפטיות, ומעניקים חוות דעת מקצועית ובהוכחות שישמשו את התובע בבתי המשפט.

"חוות דעת רפואית נחוצה לטובת הוכחת נזקים" | צילום: CANVA

"במסגרת מתן חוות דעת מסוג זה, מתבצעת בדיקה מקיפה של חלל הפה לרבות בדיקה קלינית וביצוע של צילומי רנטגן וצילומים פוטוגרפיים מתאימים. במידה וכבר בוצע טיפול מתקן, יש להגיע לבדיקה עם כל התיעוד הרפואי הרלוונטי לרבות רשומות רפואיות, צילומי רנטגן, קבלות על תשלומים בגין הטיפול וצילומים פוטוגרפיים ככול שיש", מוסיף ד"ר דורי.

"ט' למשל יכולה להגיע למרפאה שלי, ואנחנו נבדוק ונתחקר מה בדיוק קרה, כולל בדיקת השיניים, החניכיים ושאר חלקי הפה, כדי להבין את חומרת הנזק. צריך לחקור את התיעוד הרפואי, את מצב הפה, השיניים וחומרים נוספים שיכולים לעזור או לפגוע במהלך התקין של המשפט", הוא מציין.

בכל אופן, ההמלצה שלו היא שאם נגרם לכם נזק דנטלי בשיניים או בחלל הפה, מומלץ להגיע לייעוץ ולבדיקה אצל רופא שיניים שמעניק גם חוות דעת משפטית. לפני שמתחילים בסאגת התביעות, כדאי לבדוק אם יש עילה משפטית חזקה להגשת תביעה.

משיחה שערכתי כעבור כמה ימים עם ט', היא סיפרה לי שהיא קבעה פגישת ייעוץ משפטי עם ד"ר דורי, ולאחר בדיקה יסודית של התיק הרפואי ובדיקה דנטלית, נמצא כי קיימת עילה לתביעת העירייה על מפגע והכשלת הולך רגל, תוך דרישה כספית לפיצוי בגין הנזק הקיים והחלפות עתידיות של הטיפול.

שקר שעלה ביוקר

"היה לי מטופל שהתעקש שאעניק לו חוות דעת משפטית שקרית. כמובן שלא הסכמתי ובית המשפט לא התרשם מהייצוג העצמי שלו. הוא גזר עליו הוצאות בית משפט, פיצוי לרופא הנתבע, אגרות והיטלים שונים. לכן אני שוב אומר, לפני שמעוניינים להגיש תביעה רפואית, חשוב להתייעץ קודם עם סמכות מקצועית כמו רופא שיניים, כדי להבין אם יש עילה לתביעה או לא", חותם ד"ר דורי.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...