Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק

אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק
תמונה באדיבות: pixabay

האם אתם נמנים על משפחה של יוצאי עיראק? הידעתם כי ישנה אפשרות לקבל אזרחות פורטוגלית לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל שברחו לעיראק? ובכן, אם אתם יוצאי עיראק כדאי לכם לברר האם אתם זכאים לקבל דרכון פורטוגלי, זהו דרכון אירופאי לכל דבר המקנה לכם יתרונות חשובים רבים, ביניהם אפשרות לנוע בחופשיות בין מדינות האיחוד האירופי, לעבוד בפורטוגל ובשאר מדינות האיחוד ולקבל תנאים סוציאליים מלאים, להקים עסק, לרכוש נדל"ן, ללמוד במיטב המוסדות האקדמיים באירופה בעלות סמלית או בחינם וליהנות משלל יתרונות נוספים.

אזרחות פורטוגלית לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל

בשנת 2015 החליטה הפרלמנט בפורטוגל לשנות את חוק האזרחות, בעקבות אימוץ חוק האזרחות החדש בספרד השכנה, וזאת כדי לתקן את העוול הרב שנגרם ליהודים שגורשו מהמדינה. בשנת 1492 החל גירוש המוני של יהודי ספרד, חלק גדול מהיהודים החליט לעבור לפורטוגל השכנה, אך כ-4 שנים לאחר הגירוש מספרד, החליט גם מלך פורטוגל לגרש את היהודים, וכאמור חוק האזרחות החדש נועד לתקן את העוול שנגרם להם ולאפשר לצאצאי המגורשים לקבל אזרחות.

כדאי לדעת יהודי ספרד ופורטוגל גורשו למדינות שונות, ביניהן מדינות בצפון אפריקה, בבלקן, במערב אירופה ולמדינות שנמצאו תחת שלטון האימפריה העות'מאנית כגון עיראק. לכן, ישנה אפשרות כיום לקבל אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק, כל עוד מוכיחים קשר וזיקה ישירה למסורת של יהודי פורטוגל ולמדינה.

אמנם, הדרך לקבלת אזרחות פורטוגלית קלה יותר בהשוואה לתהליך שיש לעבור כדי לקבל דרכון ספרדי, אין צורך ללמוד ספרדית או לשלוט בשפות כמו לדינו, לא צריך לעבור ראיון אצל נוטריון בספרד וגם אין מבחן ידע. לכן, העלות זולה יותר ויוצאי עיראק יכולים לקבל דרכון פורטוגלי יחסית בקלות, כל עוד עומדים בתנאים המחייבים שנקבעו בחוק האזרחות החדש.

דרכון פורטוגלי גם לקטינים

עד לאחרונה צאצאי מגורשי ספרד בחרו לרוב להוציא דרכון ספרדי בגלל האפשרות לקבל אזרחות לילדים בהליך יחסית קל ומהיר, לאחרונה החליט המחוקק הפורטוגלי לאפשר הוצאת דרכון פורטוגלי לקטינים ולא רק לבוגרים, בדיוק כמו החלטת המחוקק בספרד. ההליך לקבלת האזרחות לקטינים דומה להליך הרגיל של הבוגרים, יש להוכיח קשר משפחתי לצאצאי מגורשי פורטוגל, למלא מספר טפסים ולצרף מסמכים רלוונטיים שונים.

תמונה באדיבות: pixabay

כמו כן, יש להוכיח זיקה תרבותית ליהדות פורטוגל ולמדינה, את הבקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק יש להגיש לראשי הקהילה היהודית בפורטוגל, המדינה הטילה את האחריות לבדיקת הקשר המשפחתי והתרבותי על הקהילה היהודית.

את כל המסמכים והאישורים שמצרפים לבקשה יש לתרגם לשפה המקומית עם אפוסטיל וחתימה של נוטריון מוסמך. חשוב לוודא כי כל האישורים בתוקף כדי להימנע מעיכובים מיותרים או קבלת תשובה שלילית.

את הבקשה מומלץ להגיש בעזרת חברה מקצועית המתמחה בנושא, החברה מלווה אתכם לכל אורך הדרך ומסייעת לכם להגשים חלום ולקבל דרכון פורטוגלי המעניק לכם ולילדים יתרונות רבים.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...
גם לגברים מגיע
תחום טיפוח הגוף מזמן כבר אינו נחלתם הבלעדית של הנשים...