Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איזה אופניים מתאימים לך?

איזה אופניים מתאימים לך?
צילום pixabay

טרנדים רבים ומגוונים כבשו את ישראל בשנים האחרונות, מקבוצות הריצה, דרך אימוני ספינינג וזומבה, ועד TRX. אלא שלצד כל אלה יש מגמה אחת שממשיכה להתפתח, תוך שהיא משאירה אבק לכל היתר, ועל הכביש נראים היום רוכבי אופניים רבים. למעשה, המספרים רק הולכים וגדלים. אלא שגם התחום הזה רחב ומגוון, וכך אנחנו יכולים למצוא רוכבי אופניים שמסתפקים בכלי הדו גלגלי כאמצעי תחבורה נוח וחסכוני לצד רוכבים שמעדיפים אופני הרים ליציאה לשטח או אופני כביש. אם אתם רוצים להיכנס לעולם המרתק והמהנה הזה, השלב הראשון הוא, כמובן, בחירת האופניים המתאימים.

אופני הרים

אם אתם אוהבים לצאת למסעות בטבע ומרבית הטיולים שלכם כוללים מסלולי הליכה בשבילי ישראל, אופני הרים הם בדיוק מה שאתם מחפשים. זאת משום שהם מיועדים לרכיבה בדרכים לא סלולות ובתנאי שטח מורכבים יותר, והם גם בנויים בהתאם. השלדה שלהם חזקה יותר והם כוללים גם מנגנוני בלימת זעזועים שמשפרים את חוויית הרכיבה על השביל הלא-סלול. גם הצמיגים שלהם רחבים יותר, נקודה חשובה מאוד כשמדובר על אופני שטח. כמובן שגם אופני הרים נחלקים לכמה סוגים, חלקם מתמקדים במהירות, אחרים מתאימים לתנאי שטח מאתגרים יותר, ואם אתם מתכננים לערוך כמה פעלולים ותרגילי אקסטרים תצטרכו אופניים המותאמות למטרה הזו בדיוק.

 

אופניים חשמליים

מי שמחפש כלי תחבורה שיחסוך לו את חיפושי החניה ויאפשר לו לעקוף את הפקקים בדרך למשרד, אופניים חשמליים הם פתרון מצוין עבורו. זאת משום שאופניים חשמליים יחסכו לכם חלק לא מבוטל מהדיווש, מה שאומר שתגיעו למשרד רעננים יותר ומזיעים פחות. בבחירת אופניים חשמליים מומלץ להכיר את התקנות שנכנסו ב-2016, שקובעות כי מהירות האופניים לא תעלה על 25 קמ"ש, ומכאן שעל האופניים להגיע להספק מרבי של 250 וואט. אם אתם מתגוררים בדירה קטנה ואין לכם שטח מספק לאחסון האופניים, או אם אתם חוששים מגל גניבות אופניים בסביבת המגורים שלכם, אופניים חשמליים מתקפלים יציעו פתרון  מצוין. כך תוכלו להכניס אותם הביתה, וגם להתנייד איתם בקלות רבה יותר. כשהם מקופלים הם נכנסים גם לרכבת או למעלית, למשל.

 

הגדירו מטרות ברורות

צילום pixabay

אופני הרים ואופניים חשמליים הם כמובן רק שניים מתוך שלל סוגי אופניים הקיימים היום. הדרך הטובה ביותר לבחור את מה שנכון לכם היא להגדיר מטרות ברורות, ורצוי שהן יהיו ריאליות. אם לא רכבתם מאז גיל 5, נסו להיכנס לקצב בהדרגה, ואל תמהרו לרכוש אופניים המיועדים לפעלולים ואקסטרים. בנוסף, אל תשכחו לנקוט באמצעי הבטיחות הדרושים, לרבות התקנת פנסים או צופר, בעיקר כדי שתוכלו לשמור על עצמכם גם ברכיבת השטח, וגם בדרך למשרד.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...
100 צורות לגאווה
שבוע הגאווה 2022 בגבעתיים: מסיבת גאווה נוצצת עם D.J דלית רצ'סטר, הפנינג...
פסטיבל שירת הים 14
העיר גבעתיים צבעה עצמה בשנים האחרונות כעיר ליברלית אשר מספקת...