Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך יסייע לכם עורך דין בעסקת מקרקעין?

איך יסייע לכם עורך דין בעסקת מקרקעין?
קרדיט - Canva

בניגוד לעסקאות פשוטות יותר, אפילו מכירה  או קניה של רכב, אותן אפשר לעשות לבד ללא ליווי משפטי, בעסקאות נדל"ן ליווי של עורך דין מקרקעין מומלץ מאוד ואפילו הכרחי. עורך הדין מעורב בשלבים השונים של העסקה, החל מבדיקות ראשוניות ועד וידוא שהנקבע בחוזה אכן בוצע. בדיקות  ראשוניות שיסייע לכם עורך הדין לעשות הוא בדיקת נסח טאבו, המסמך בו מפורט כל המידע לגבי הנכס: שטח, בעלים, שעבודים או עיקולים ועוד. בדיקה חשובה נוספת היא של תשריט הנכס ברשות המקומית כדי לוודא שאין חריגות בניה. תפקיד חשוב נוסף הוא ניסוח חוזה המכר כאשר עורך הדין מלווה את המוכר, ובדיקת החוזה ושמירה על האינטרסים כאשר זה הקונה. לרוב החוזה נסגר לאחר מו"מ בין עורכי הדין המייצגים את הצדדים. עניין נוסף בו יסייע לכם עו"ד מקרקעין הוא במיסוי מקרקעין, כשישנם חוקים שונים במיסוי לגבי נדל"ן.

תחומים נוספים בדיני מקרקעין מעבר למכירת או קניה של נכס

תחום המקרקעין הוא רחב מאוד ויש לו ענפים שונים מעבר לענף מרכזי שהוא עסקאות נדל"ן: מכירה או קניה של דירה. עורך דין מקרקעין מומלץ אמור להבין ולהיות בעל ניסיון גם בנושאים מורכבים יותר. לדוגמה, קניה של דירה מקבלן היא שונה מרכישת דירה יד שניה בכך שהנכס אינו בנוי והעסקה נעשית כשהנכס הוא על הנייר. הדבר מחייב את הקונה לוודא שבחוזה ישנם סעיפים המגנים עליו ולכן כדאי שיהיה מלווה בעו"ד המתמחה בעסקאות מסוג זה. תחום נוסף שצבר תאוצה בשנים האחרונות הוא התחדשות עירונית: תמ"א 38 או פינוי בינוי. מדובר על פעולה מורכבת המחייבת דיירים לחיות בחוסר נוחות או בכלל להחליף מקום מגורים. עליהם להגן על עצמם במקרה בו ישנו עיכוב בבניה, אם לא קיבלו את שהובטח להם ועוד. תחום נוסף קשור להורשת נכסים: נושא המתחבר גם עם עניין המיסוי, עסקאות של קרקעות, כולל קרקעות שאמורות לשנות את יעודן ועוד.

לעסקה מורכבת כמו נדל"ן: לבחור את עורך הדין המתמחה בתחום

כפי שציינו, עורך דין בתחום הנדל"ן  צריך להכיר היטב את חוקי המקרקעין שהם מורכבים מאוד, לדעת כיצד להתנהל מול הרשויות הנוגעות בעניין כמו רשות מקרקעי ישראל, רשות המיסים והרשות המקומית בכל הנושאים הקשורים אליה לגבי הנכס. לכן, כאשר אתם עומדים לבצע עסקת נדל"ן בחרו עורך דין מקרקעין מומלץ שיש לו מוניטין וידוע בהצלחותיו, בעל ניסיון רב בנדל"ן בכלל ובנושא הרלוונטי לכם בפרט, שייצג לקוחות רבים בהצלחה וגם שהעבודה איתו נוחה לכם ומשרה מעליכם ביטחון.

משרד עו"ד קלינגהופר ביטון ושות' מתמחה בין היתר במקרקעין ומלווה בעסקאות נדל"ן מורכבות הן מוכרים והן קונים ומטפל בסוגיות הצצות בנושא. מוזמנים ליצור קשר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
רשלנות רפואית: מצב לא קל להתמודדות ולהוכחה
רשלנות רפואית היא נושא לא פשוט. ראשית, הגבול בין טעות...
איך אתם מנקים את הבית? ניקוי טקסטיל מקצועי
איך אתם מנקים את הבית שלכם? יש פריטים ביתיים שממש...
הביורוקרטיה הכרוכה בכספים מחייבת ניהול מתמחה
כל עסק וכל מי שעושה עסקים בישראל ועם העולם מכיר...
כל מה שחשוב לדעת בשביל לבחור נכון מצלמה לאבטחת הבית
תוספת של מצלמות אבטחה מחזקת את תחושת הביטחון של בני...
איך להיות מדריכי הורים מוצלחים?
הדרכת הורים הפכה בשנים האחרונות למשהו שמעניין אתכם ההורים. יש...
עורך דין לענייני תאונות דרכים - גם מול הביטוח הלאומי
הסלוגן שמלווה את הביטוח הלאומי הוא "לצדך, ברגעים החשובים של...
איך תורם עורך דין מקרקעין מיומן לקידום תמ"א 38?
תוכנית המתאר הארצית מספר 38, שאושרה בשנת 2004, חוללה מהפכה...
איך לבחור את סביבת המגורים המושלמת בגיל השלישי?
כשמתקרבים לגיל השלישי, בחירת סביבת המגורים הופכת לחשובה מאי פעם....
לייזר לגברים – גברי המילניום והעלייה בטיפולים האסתטיים
מה גורם לכך שיותר ויותר גברים, במיוחד בני דור המילניום,...
לכל דבר צריך יועץ, גם למזגנים
כמה היה העולם פשוט וקל פעם, עולם מדהים וקסום שכל...