Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בהוסטל אילנית מפתחים כישורי חיים בקרב בעלי מוגבלויות נפשיות

בהוסטל אילנית מפתחים כישורי חיים בקרב בעלי מוגבלויות נפשיות
תמונה באדיבות: pixabay

לאור ההכרה בזכויות הפרט וחירויות הפרט, הגישה הרווחת כיום במוסד אילנית הינה להעצים את בעלי המוגבלויות הנפשיות. ההעצמה הינה בכל תחומי החיים, עם נטייה לאפשר להם להשתלב ככל שניתן בקרב האוכלוסייה הכללית. על מנת לאפשר זאת, נחוצים כלים המכונים "כישורי חיים". ישנם מספר דרכים שבהם מסייעים לבעלי מוגבלויות נפשיות ולפגועי נפש לפתח כישורי חיים שיאפשרו שילוב טוב יותר בקהילה ובחברה.

חונכים לבעלי מוגבלויות על רקע נפשי

מעון חוסים אילנית מאפשר, באמצעות קשר שנרקם בין חונך לבין המטופל שהוא מלווה, קידום המבוסס על קרבה ואמון. החונך מסייע לחניך, שיכול להיות קטין או אדם בוגר, ללמוד כיצד לנהל תקשורת טובה יותר. החונך יכול ללמד את החניך כיצד יש להתנהל מבחינה כספית, כיצד ניתן לנהוג עם חברים (או לרכוש חברים). החונך מלווה את החניך בפעילויות פנאי, יכול לסייע בתחומי תעסוקה – איך כותבים קורות חיים, איך ניגשים לריאיון, כיצד מנהלים משק בית.

תהליך החניכה צריך להיות מותאם לפוטנציאל של בעל המוגבלות, לצרכיו הנוכחיים ולציפיותיו. תהליך החניכה בהוסטל אילנית מלווה באנשי מקצוע מתחום הרווחה ומתחום בריאות הנפש, עובדים סוציאליים, מומחים בריפוי בעיסוק. תקופת החניכה מתוכננת מראש ונבנית תוך הסתכלות קדימה.

תעסוקה נתמכת

בעלי מוגבלות נפשית אינם מקשה אחת. ישנם כאלה שיתקשו לתפקד במקומות עבודה נורמטיביים ויש כאלה שבאמצעות הדרכה מתאימה יוכלו להצליח בכך. יש כאלה שיוכלו להשתלב במפעל מוגן, שבו הם נמצאים בהשגחה צמודה ויש כאלה שיוכלו לעבור תהליך של השמה לקראת קליטה בעבודה בשוק העבודה הרגיל.

במוסד אילנית קיים מסלול שנקרא תעסוקה נתמכת מאפשר לבעלי מוגבלות נפשית לפתח כישורי חיים בתחום התעסוקה אך גם מעבר לו. מי שיתקבל לתוכנית זאת ייפגש עם מדריכים תעסוקתיים ויעבור תהליך מובנה. בתהליך יושם דגש עם תפקוד בחברה, קיום תקשורת, חיפוש עבודה, תפקוד בראיון וביתר שלבי המיון. הקשר עם בעל המוגבלות יתקיים גם לאחר הקליטה לעבודה ולעיתים יתקיים קשר גם עם המעסיק, על מנת שיחסי העבודה והתקשורת יהיו מיטביים.

תמונה באדיבות: pixabay

ניהול משק בית

פיתוח כישורי חיים בתחום ניהול משק הבית, ניהול תקציב וכיוצא באלה יכול להיעשות במסגרת מגורים מותאמים. ישנם הוסטלים, דוגמת הוסטל אילנית,  או בתים מוגנים שבהם צוות ההדרכה מלמד את הדיירים כיצד להתנהל באופן עצמאי. הדיירים לומדים איך מתחזקים בית, איך עורכים קניות, כיצד משלמים חשבונות וכיוצא בזה. אלה שנמצאים מתאימים יוכלו להשתלב במגורים פרטיים, לרוב של כמה בעלי מוגבלויות בתפקוד גבוה בבית אחד, עם פיקוח מרחוק של אנשי מקצוע

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...