Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בוליווד סינמה צ'אי – קולנוע הודי בתיאטרון רמת גן

בוליווד סינמה צ'אי – קולנוע הודי בתיאטרון רמת גן

ויר פראטפ סינג (שארוק חאן) הוא טייס חילוץ בחיל האוויר ההודי אשר מסכן את חייו למען הצלת אחרים, באחת ממשימות החילוץ הוא פוגש בזארה היאט חאן (פריטי זינטה) ,נערה פקיסטנית מלאת חיים ושובת לב, מפגש זה שינה את חייו לנצח…. 22 שנה לאחר מכן סמיה (ראני מוקרג'י),עורכת דין פקיסטנית צעירה, מוצאת את עצמה מול ויר, אסיר הודי בכלא הפקיסטני שלא הוציא מילה מפיו כל השנים הללו. בניסיונה להציל את ויר מהכלא מתגלה סיפור אהבה יוצא דופן בין ויר לזארה. מדוע ישב ויר בכלא 22 שנה? מדוע שתק? היכן זארה? מה קרה לסיפור אהבתם?

 

ויר-זארה אינו סיפור אהבה רגיל אלא סיפור אהבה נשגב ונצחי אשר נחרט בכל אחד מהצופים בו… ויר- זארה שני שמות של נאהבים שנאלצו להקריב את אהבתם שני שמות של יישויות אוהבות אהבה עזה אך נסיבות דתיות, גבולות לאומיים והתערבות משפחתית מנעו את איחודם.

 

זהו תמצית סיפורו של הסרט ההודי VEER ZAARA מבית היוצר YASHRAJ FILMS שיפתח סדרה של הקרנת סרטים הודים בתיאטרון רמת-גן. הסדרה "בוליווד סינמה צ'אי" כשמה, תציע לקהל הקרנת סרטים הודים באווירה הודית. אולם קבלת הפנים יקבל טאצ' הודי, כיבוד הודי קל יוגש וכמובן צ'אי הודי מסורתי, לפני הקרנת הסרט יזכה הקהל גם להרצאת מבוא או מופע אומנותי קצר. מאחורי היוזמה עומדת , מירב יוסף-לוי, בוגרת החוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטת ת"א, חוקרת ומרצה על תרבויות מזרח אסיה והעומדת בראש חברת ההפקות לאירועים הודים הודו מסאלה.

מטרת הפרוייקט לתת במה ומקום לקולנוע ההודי ולאוהבי הז'אנר בארץ. הקולנוע ההודי זוכה להצלחה רבה מחוץ לגבולות תת היבשת ההודית, סרטים הודים מוקרנים בבתי קולנוע ברחבי הערים הגדולות באירופה, בארה"ב ובמזרח הרחוק כוכבי בוליווד נערצים על ידי ההמון הגודש את בתי קולנוע אלה, ואל תטעו- לא מדובר רק בקהילות ההודית הגולות. גם בארצנו בשנות ה- 60 וה- 70 זכו הסרטים ההודים לתהילה מקומית. לותיקי העיר בוודאי ישנן חוויות מבתי הקולנוע "סטודיו" ליד מגרש מכבי הישן ו"מאור" בשכונת עמישב – בתי קולנוע קטנים ואינטימים שהיו מקרינים בעיקר סרטים הודים וטורקים. קלאסיקות וסרטים ידועי שם כמו "הנודד", "אמא אדמה", "סערת האהבה" וכמובן "סנגאם" האגדי הוקרנו שבועות על גבי שבועות אם לא חודשים, הקהל עמד שעות בתורות וחזר לראות את אותו סרט שוב ושוב ושוב… השירים התנגנו ללא הפסק בפיותיהם של הצופים המושבעים. עם השנים הלכו והצטמצמו ההקרנות, בתי קולנוע שהקרינו סרטים הודים ברחבי הארץ הלכו ונעלמו ועימם השירים, הצלילים, הכוכבים והססגוניות ההודית.

 

אולם, דעיכת הקולנוע ההודי בשנות ה- 70 בישראל לא מצביע על דעיכתו של ז'אנר זה. להיפך, החל משנת 1976 מחזיקה הודו בתואר של תעשיית הקולנוע הגדולה בעולם. בעשור האחרון מייצרת הודו בין 800-1200 סרטים מדי שנה. כמות זו כפולה מכמות הסרטים שמייצרת התעשייה ההוליוודית מבלי להזכיר את העובדה שגם משך הזמן של סרט הודי ממוצע שווה למשך הזמן של שני סרטים הוליוודים יחדיו.

רב הסרטים ההודים מכונים "סרטי מאסאלה" מאסאלה בהינדית משמעותו תערובת תבלינים וזה בדיוק אופיו של הז'אנר. במרכז הסרט ההודי עומד לרב סיפור אהבה, הנושא המועדף על ההודים, סיפור זה "מתובל" בתבלינים רבים כמו: שירה, ריקוד, קומדיה, אקשיין, דת ועוד… הקהל ההודי מקבל תמורה מלאה לכספו. הוא לא מקבל רק סרט אלא חבילת בידור מושלמת. או יותר נכון כמעט מושלמת, הדבר היחיד שלא מקובל ולא עובר את הצנזורה ההודית זה סצנות סקס ועירום, תופעה הקשורה ברובה לקודים תרבותיים וחברתיים בהודו. בסרטים אלו ישנו דגש רב על הבעת הרגש במלוא עוצמתו. זה לא מפתיע למצוא את עיניהם של הצופים מוצפות בדמעות יחד עם אלו של גיבוריהם על המסך, גיבורים המתקשים לממש את אהבתם.

התיבול העיקרי וההכרחי בסרטים ההודים הם השירים והריקודים. כוכבי בוליווד לא צריכים להיות רק בעלי כישורי משחק אלא גם רקדנים מקצועיים, אחרת הם יכולים לפנות את מקומם מאור הזרקורים. זמרים הם לא חייבים להיות, כיוון שמאחורי השירים עומדים זמרים מקצועיים המכונים זמרי filmi שתפקידם הוא לשיר שירי playback עבור הסרטים ההודים, השחקנים מסכרנים את פיהם למילות השיר…. אחת מן הזמרות הידועות והכי פופולאריות בשירי ה- filmi הינה זמרת בת 78 שגילה לא משפיע כלל על קולה. היא מכונה "הזמיר של הודו" ומחזיקה בשיא גינס במספר השירים אותה הקליטה מעל 25,000 שירים, הלא היא Lata Mangeshkar. זמרת זו היא הסיבה לתופעה שקולן של כל השחקניות נשמע דומה כשהן פוצחות בשירה.

 

לאחרונה נראה כי ישנה תחייה מחודשת לסרטים ההודים בישראל. ערוצים המשדרים סרטי בוליווד נון סטופ מסביב לשעון קיימים גם ב- HOT וגם ב-YES. פילוח השוק שמנוי על ערוצים אלו לא מצביע רק על הקהילה ההודית בארץ אלא, גם על אנשים שגדלו על סרטים הודים וגם על אנשים שבצורה זו או אחרת הודו קסמה להם, פועל יוצא של הנהירה ההמונית להודו בשני העשורים האחרונים.

אז אם התגעגתם לסרטים ההודים, אם אתם אוהבים או סקרנים הנכם מוזמנים להקרנת הסרט

VEER ZAARA , אחד מהסרטים המושקעים והמרגשים שהופקו בהודו בכל הזמנים.

בוליווד סינמה צ'אי יום חמישי 23/04/09 בשעה 20:00 תיאטרון רמת-גן (חיבת ציון 16)

כרטיסים בקנייה מראש בטלפון 03-9089389

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...