Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בחירות 2008 ברמת גן.הכר את המועמדים

בחירות 2008 ברמת גן.הכר את המועמדים

למועמדים הוצגו שלוש שאלות זהות להלן התשובות לפי סדר הא.ב.
השאלות שנשאלו המועמדים הינן:
1.מהו הערך המוסף אותו מביא המועמד לתפקיד ראש העיר?
2.מהם שלושת הנושאים העיקריים אותם מציג המועמד כנושאי דגל בהם יפעל אם ייבחר?
3.לגזור ולשמור. במידה וייבחר מה יכול המועמד להבטיח לתושבים כי יתרחש במהלך הקדנציה הבאה?.
כמו כן מצ''ב סקר בחירות ראשון.

צבי בר.

נשוי לריבה, אב לשלושה, סב לחמישה נכדים, יליד כפר יונה, מכהן בתפקידו כראש עיריית רמת-גן מאז שנת 1989 (זוהי לו הקדנציה הרביעית בתפקידו). בר טרם בחירתו לראש עירית רמת-גן נשא תפקידים בכירים שונים בצבא ובמשטרה- מפקד בה"ד אחד , מפקד משמר הגבול( בדרגת ניצב), וראש אג"מ במשטרת ישראל (בדרגת ניצב) במשטרה. בר הינו בוגר תואר ראשון B.A במדעי המדינה מאוניברסיטת בר אילן ובוגר בית הספר הגבוה למלחמה בצרפת. צבי בר מכהן בנוסף כחבר דירקטוריון באוניברסיטת בר אילן וכחבר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של תל אביב וחבר בוועדת המשנה לעררים והתנגדויות של המחוז (ועדת משנה ב'). ראש העיר פעיל (עוד טרם כהונתו) למען פתיחת שערי ההשכלה הגבוהה בפני כל בוגר צבא ישראלי ללא מכשול כספי או כלכלי- חינם.

1.מהו הערך המוסף אותו מביא צבי בר לתפקיד ראש העיר?
כראש עיר מכהן במהלך כמעט שני העשורים האחרונים הובלתי להתפתחות מאסיבית של העיר ולצמיחתה במובנים רבים. בשנים אלו ניתן דגש על קידום מערכת החינוך העירונית והפיכתה למערכת חינוך מהמובילות בארץ, רמת-גן הייתה העיר הראשונה למיזוג כל כיתות הלימוד בכל בתי הספר, לבצע בנייה עקבית של בתי ספר, כיתות גן ופעוטונים לילדי העיר. רמת-גן היא בין הערים הבודדות המממנת מתקציבה את פרויקט יול"מ (יום לימודים מלא) מזה 19 שנים לתלמידים- תוספת של 60,000 שעות לימוד נוספות מידי שנה, על מנת להקל על ההורים ולאפשר לילדים מסגרת לימודית ומסודרת. רמת-גן היא אחת הערים היחידות בה חטיבות הביניים פועלות במסגרת בתי הספר היסודיים. השמירה על ילדי חטיבת הביניים במסגרת בית הספר היסודי מאפשרת רצף לימודי ומונעת זעזועים המלווים מעברים ממסגרת לימודית אחת לשנייה. הוכחה לפעילותנו הענפה בתחום קיבלנו בשנת 2004 אז זכתה רמת-גן בפרס הארצי לחינוך. התפיסה המנחה את פעילותנו היא כי עלינו להיות כתובת לצרכיו של כל ילד ותלמיד ברמת-גן וכי הענקה מסורה ועקבית של אנשי מערכת החינוך, ושיפור מתמיד של התנאים הפיזיים בהם לומדים ומצויים ילדינו בבתי הספר ובגנים הם אלו אשר מספקים את מגע היד האישי של מערכת החינוך ואלו אשר הופכים אותה למערכת המצוינת שהינה כיום. גם הגמלאים והוותיקים זוכים לתשומת לב רבה ואנו נמשיך ונרעיף על ציבור המבוגרים את כל אשר רשות מקומית יכולה להעניק ב-42 מועדוני הגמלאים ובמרכזי היום, ובמגוון השירותים הנרחב והמגוון העומד לרשות כולם, באהבה ובדאגה. לא יהיה מצב שקשיש יבקש פעילות פנאי ולא יהיה לו לאן ללכת, גם אם הדבר דורש להגיע אליו ישירות ולעודד אותו לצאת מהבית.

2.מהם שלושת הנושאים העיקריים בהם תפעל אם תיבחר?
פעילותנו ותוכניותנו לקידום העיר אינם יכולים להתאפשר ללא ניהול כלכלי דרכו ניתן לנהל את העיר ברווחה ובעצמאות כלכלית, ללא תלות בתקציבי הממשלה. על פי סקר BDI רמת-גן היא העיר היציבה ביותר מבחינה כלכלית ובעל העודף התקציבי הגבוה ביותר מבין הרשויות המקומיות בישראל לשנת 2006. חוסנה הכלכלי של העיר הודות לניהול כספי וכלכלי מהמקצועיים שישנם, מאפשר לי ולהנהלת העיר להמשיך לפעול ולקדם מגוון תחומים ולספק מענה מיידי ואיכותי לכל צורך שעולה מהשטח ומכם התושבים.הפכנו את מתחם הבורסה בעשרים השנים האחרונות למתחם העסקי המוביל והמפותח כיום בישראל. בנייה חדשה, וכניסת תאגידים מסחריים לעיר הפועלים במסגרת המתחם הפכו את המתחם לאזור עסקי תוסס ושוקק חיים המהווה מנוף כלכלי משמעותי לעיר ולהתפתחותה.

בנוסף לכך, בימים אלו הולך ונבנה האולם ה-16 בעיר (בתיכון אהל שם) כאשר להזכירכם לפני 20 שנה לא היה ברמת-גן אף אולם תיאטרון או אולם ספורט עירוני מלבד אלו של כפר המכבייה ותיכון בליך. כיום פועלים בעיר 3 אולמות תיאטרון ולא פחות מ-15 אולמות ספורט.

נושא נוסף אשר אנו מעניקים ונעניק לו משקל רב הוא קידום איכות הסביבה ושמירה על שטחיה הירוקים של רמת-גן בפברואר האחרון חתמה העירייה על האמנה להפחתת זיהום האוויר בעיר והתחייבה על הפחתת פליטת גזי החממה בשיעור של 20% עד לשנת 2020. כבר בימים אלו החלו פעולות אופרטיביות לצורך עמידה בהתחייבות הכוללות ביצוע סקרים בתחומי התחבורה והתברואה על מנת לבחון שיטות אפשריות להפחתה הדרגתית של פליטת הגזים ולסייע בכך לשיפור איכות חיי התושבים. עיר הגנים נחשבת לאחת הערים החלוצות בתחום המחזור-פלסטיק וזכוכית , נושא הזוכה לשיתוף פעולה גבוה מצד התושבים לאחרונה אף הכנסנו לעיר מחזור פסולת אלקטרונית ופיילוט למחזור נייר.

3.לגזור ולשמור. במידה ותיבחר מה אתה יכול להבטיח לתושבים כי יתרחש במהלך הקדנציה הבאה?.
רמת-גן היא עיר בעשייה מתמדת, עיר אשר אינה קופאת על שמריה לרגע אחד. אני מאמין גדול ביציאה לשטח ולראות ולהרגיש את העיר ואת התושבים מקרוב בכל פינה ופינה. גם היום לאחר 19 שנים אני מרגיש כי כל יום אני לומד ומגלה דברים חדשים כמו ביומי הראשון בלשכה ומתרגש מהתמורה הנלווית לסיוע לתושבים ולכל מי שזקוק לתמיכה או לעזרה אשר ביכולתי להגיש. רמת-גן הייתה ותמשיך להיות מבחינתנו בית חם ואוהב עבור תושביה הוותיקים והחדשים כאחד. עיר עם היסטוריה ואופי אישי ואנושי, המונחית ומנוהלת במדיניות דלת פתוחה לכל תושב ולכל צורך ועושה זאת במקצועיות ובניסיון רב שנים ובעיקר מכל הלב.

זינגר ישראל.
יליד רומניה, בן 59. נשוי לחגית, אב לרן, גלית וניצן בעל תואר שני בפיסיקה גרעינית מאוניברסיטת תל אביב.שימש כמנהל בית הספר התיכון בליך במשך 18 שנים, כמנהל פדגוגי של הפרויקט הארצי של משרד החינוך לשיפור הבגרויות,
מנהל מכללת רעננה, דירקטור בחברת rada , דירקטור בחברת התקשורת הבינלאומית XFONE, מייסד ויו''ר אגודת הכדורסל נשים מכבי בליך-רמת חן ופרוייקט הילדות העירוני, חבר הנהלת המכללה לביטחון לאומי לנוער, חבר הנהלת אופק 2000, המועצה הציבורית להכוונת מקצועות העתיד בישראל וכיועץ ועדת החינוך של הכנסת.
מאז שנת 2003 מכהן כחבר מועצת העיר רמת-גן וחבר בוועדות העירוניות – חינוך, כספים, שלום הילד ושימור.

להלן תשובתו של ישראל זינגר לשאלות:
1. אנהל את העיר תוך הקפדה על מינהל תקין, שקיפות וטוהר מידות. בכוונתי לעצור את השחיתות המשתוללת בעירייה מזה 20 שנה ולעצור הזרמת כספי הציבור למקורבים. אני מתחייב לכהן 2 קדנציות בלבד.

2. אמנע את הבנייה לגובה באזורים צפופי אוכלוסין, שאין בהם תשתיות והסדרי תנועה מתאימים.

3. אשתף את התושבים בהחלטות, כפי שלא נעשה מעולם באף עיר בישראל, ע"י הקמת מינהלות שכונתיות, בעלות סמכויות ברורות ומוגדרות.

4. אחזיר חיים לעיר– אמשיך לפעול לטובת ותיקי העיר, אך לצד זאת יש לזכור כי העיר שייכת גם לצעירים ואסור להזניח את הטיפול בנושא הצעירים, כפי שנעשה ב-20 השנה האחרונות. אוכלוסיית רמת-גן התבגרה ב-20 השנים האחרונות וזאת עקב הברחת הצעירים מהעיר. בכוונתי להפוך את המגמה ולהציב אלטרנטיבה לתל-אביב בכל הקשור לדירות המיועדות לזוגות צעירים, למקומות בילוי אטרקטיביים, להנחות בשכר לימוד במוסדות האקדמיים ברמת-גן וכדומה.

5. אהפוך את רמת-גן לבירת החינוך של ישראל, תוך שילוב החינוך הפורמאלי והלא פורמאלי ושימת דגש על נושא חינוך לאקולוגיה ופעילות ירוקה, על-פי המודל שהטמעתי ב"בליך", שנים רבות לפני שהנושא עלה לסדר היום הציבורי.

6. אדאג לשיפור חזות העיר, באמצעות סיוע לועדי הבתים והסוחרים.

7. אחזיר את הביטחון האישי לתושבים, ע"י טיפול שורש בבעיות האלימות.

לסיכום, כפי שהובלתי את תיכון בליך למעמד "המוסד החינוכי מספר 1 בארץ", כך אוביל את רמת-גן ל"עיר מספר 1" מבחינת איכות חיי תושביה.

ד''ר ליליאן אבי.
רופא וטרינר ומורה, מייסד ומנהל את מיכללת מגן דוד ירוק ללימודים פארא וטרינריים. יליד הארץ, 1961 . נשוי לחבצלת, מורה לחינוך מיוחד המתמחה באוטיזם, ואב לארבעה, מתן פלג שי ויובל. תואר בביולוגיה אונ' ת"א, בוגר ביה"ס לוטרינריה של האונ' העברית, ובעל תעודת הוראה במדעי החיים מביה"ס לחינוך של אונ' ת"א. משמש כמנהל בפועל של חברת מגן ירוק בע"מ העוסקת בשלושה תחומים: מרפאה וטרינרית, מיכללה ללימודי מבוגרים, תוכניות לימודים לנוער המועברות בבתי ספר יסודיים ותיכוניים בכל רחבי הארץ. בין היתר יזם את הכנסת מיקצוע הוטריניה לבגרות. עוסק בהכשרה מיקצועית למבוגרים בתחומי העיסוק הפארא – וטרינריים. בין היתר יזם ופיתח את התחום הייחודי של טיפול בבני אדם בעזרת בעלי חיים, המתמקד בעיסוק באוכלוסיות אנשים בעלי צרכים מיוחדים. מייסד ויו"ר תנועת הירוקים בעיר רמת גן, ומועמד מטעמה לראשות העיר .

1. מהו הערך המוסף אותו מביא ד,ר אבי ליליאן לתפקיד ראש העיר?.
אני יזם באופיי, וצברתי ניסיון ניהולי רב בתחום החינוך, ובהתנהלות היומיומית מול משרדי הממשלה השונים. בשילוב המיקצועי של איש רפואה וחינוך אפעל לקידום תחומים רבים בעיר רמת גן . כמו כן בהכשרתי אני רופא רשותי האמון על פקודת העיריות , הבנה במישרות סטטוטוריות, וניהול תהליכים בפעילות רשות מקומית מוניציפאלית בתחומי החינוך, הבריאות, הבנייה ואיכות הסביבה.

2.מהם שלושת הנושאים העיקריים בהם תפעל אם תיבחר?
כאשר אבחר לראשות עיריית רמת גן אפעל לצימצום מספר התלמידים בכל כיתה ל-25, שקיפות אופטימלית בהחלטות מועצת העיר, השתתפות פעילה של תושבי רמת גן בהחלטות המועצה, בייחוד בוועדות הבנייה, הקמת מועצת הורים בכל בתי הספר בעיר, עם תקציבי פעילות נאותים, בחינה מחודשת של כלל האישורים לבניית מיגדלים בעיר, בנייה מתחשבת בסביבה ומתן פיתרון לבעיות החנייה והפקקים בעיר, צימצום הצמתים המרומזרים , ופיתוח כיכרות במקומם, פיתוח של גנים ופארקים בכל רחבי רמת גן, ובאופן כללי התמקדות בהחזרת הצבע הירוק לעיר.

בתחום החינוך
צימצום כמות התלמידים בכל כיתה, בבתי הספר היסודיים והתיכוניים, ל-25 תלמידים בכל כיתה. הוספת תקנים למורים מיקצועיים בכל כיתה. שילוב מגמות לימוד בתחומי הרפואה ומדעי הסביבה בכל מוסדות הלימוד. תיגבור והעשרה של כלל הלומדים בעיר. הקמת פינות חי לימודיות /טיפוליות בכל בתי הספר בעיר, תיגבור ההוראה למבוגרים, הן כהשכלה מיקצועית והן לצורך העשרה. בכוונתי לגרום לכך שאחוז הזכאים לבגרות ברמת גן יהיה מהגבוהים בישראל.כמו כן אפעל להקמת גוף של הורים, עם "שיניים" , דהיינו הקמת "מועצת הורים" , גוף עם תקציבים עירוניים, אשר יפעל במקביל להנהלת בתי הספר ומועצת התלמידים ויוכל לשפר ולייעל את מערכת החינוך בעיר. הירוקים יפעלו למען כינונו של יום לימודים ארוך (17:00-8:00), חמישה ימים בשבוע, בכל בתי הספר בעיר. מסגרת זו תוריד את רמת האלימות ותעלה את רמת הקשב והריכוז בבית הספר. הירוקים ידאגו להכנסת תוכניות לימוד "ירוקות" לבתי הספר בעיר. כמו כן, ידאגו הירוקים להקמת פינת חי סגורה, לימודית-חינוכית, בכל בית ספר, דוגמת פינת החי בבית הספר ע"ש קורצ'אק.
הירוקים יפעלו להעלאת אחוז הזכאים לבגרות מלאה בקרב בני הנוער בעיר, וזאת על ידי הוספת שיעורי תגבור במסגרת יום לימודים ארוך. הירוקים יפעלו לחיזוק הקשר בין ילדי העיר לקהילה באמצעות פעילויות משותפות, כגון ימי של"ח, יוזמות עירוניות, כגון יום ניקיון, וכן להגברת הזיקה בין ילדי רמת גן לארץ ישראל.
הירוקים ידאגו להעלאת רמת המיון של המורים המלמדים במסגרות החינוכיות ברמת גן, וכן ליצירת זיקה בין חברי הקהילה לבתי הספר באמצעות שיעורי העשרה שיעניקו בעלי מקצועות חופשיים אחת לשבוע.
הירוקים יפעלו לשילוב ילדים בעלי מוגבלויות בכיתות לימוד רגילות. הירוקים יפעלו להנהגת שימוש חוזר בחומרי הלימוד, וינחו את מנהלי בתי הספר לצמצם את קצב ההחלפה של ספרי הלימוד. כמו כן, ידאגו הירוקים לתוספת של ספרי לימוד בספריות העירוניות.

בתחום הבנייה איכות הסביבה
תכנון עירוני ובנייה הירוקים ברמת גן מחויבים לתכנון עירוני המתחשב בבריאות התושבים ובאיכות החיים שלהם, כמו גם באיכות הסביבה, במסגרות השונות של חיי היומיום: מגורים, מסחר, תעשייה קלה, שירותים ציבוריים, תחבורה, בילוי ופנאי. למרות הגידול הצפוי בצפיפות העירונית עקב ריבוי טבעי, אנו מאמינים כי אפשר ליצור ברמת גן מרחב חיים איכותי, תוך מזעור הנזקים הסביבתיים. חברה טובה היא הכרחית לקיומה של עיר טובה. חברה טובה מורכבת ממגוון אנושי רב-דורי. ברוח זו יפעלו הירוקים ליצירת פתרונות מגורים ליחידים, לזוגות צעירים, למשפחות ותיקות ולבני גיל הזהב, לפי שיעורם של פלחי האוכלוסייה בישראל. על רקע הביקוש הגדל לפתרונות דיור, ידאגו הירוקים לבניית דירות מגורים נוספות, אך לא מעבר לשיעור הגידול הטבעי באוכלוסייה, כדי למנוע צפיפות יתר. בעזרת תקנות עירוניות, יעודדו הירוקים בניית דירות במגוון של גדלים, ויפעלו לקידום תקנת פיקוח על שכר הדירה בחלק מן הדירות, כדי לאפשר גם לדור הצעיר לשכור בית בעיר. אנו מעוניינים ביצירה של סביבות מגורים הטרוגניות ושל מרחבים ציבוריים נקיים, נעימים ובטוחים. המפגש היומיומי של התושבים במכולת, ברחוב ובגינה הציבורית תורם לפיתוחם של יחסי שכנות, אכפתיות וזיקה למקום. לכן יעדיפו הירוקים בנייה בקנה מידה אנושי, ולא מגדלים מנוכרים שדייריהם אינם מכירים איש את רעהו. פתרונות הבנייה שיוצעו יתמקדו בעיבוי (הוספת קומות) של מבנים קיימים – לדוגמה, הוספת שתי קומות למבנה דו/תלת קומתי. בדרך זו יושג רווח נוסף – שיפוץ של חזיתות הבתים. על מנת לשמר את חזותם של מבני העיר, יקבעו הירוקים חובת שיפוץ של חזית הבית אחת לעשר שנים. מימון השיפוץ ייעשה בכספי קרן שיקימו הדיירים לצורך זה, וייגבו כחלק מהארנונה. מקום חשוב בתכנון העירוני ברמת גן יהיה למושג "מרחק הליכה". אנו מאמינים שארגון סביבתו של התושב, כך שאת רוב השירותים יוכל לקבל במרחק הליכה מביתו, יביא לצמצום משמעותי של השימוש בכלי רכב פרטיים, ויציע פתרון לבעיות של זיהום האוויר, הצפיפות ועלות התשתיות הכרוכות בשימוש תכוף זה. כחלופה לשימוש בכלי רכב פרטיים, יעודדו הירוקים את תנועת האופניים בעיר על ידי סלילת שבילים מתאימים, וישפרו את איכות התחבורה הציבורית. על מנת לממש את העיקרון של "מרחק הליכה", יעודדו הירוקים קיום של פעילות מסחר ושירותים בסביבות המגורים, להבדיל ממרכזי קניות, ויפנו את משאבי העירייה לפיתוח של מדרכות רחבות, מוצלות ונקיות ממכשולים. רווח נוסף מעידוד המסחר הזעיר ברחוב יהיה יצירה של מקומות פרנסה עבור עצמאיים תושבי העיר, ושיפור יכולת ההשתכרות שלהם.

גנים ופארקים ברמת גן
גנים הירוקים ברמת גן נחושים להשיב לעיר את הקסם שהיה לה בימי אברהם קריניצי ז"ל. אנו נחדש את הגנים הוותיקים, במיוחד את גן שאול וגן אברהם, ונוסיף פינות חן בעיר, כגון טיילת לאורך הירקון. ניטע המוני עצים בכל רחבי העיר, נכשיר חלקות לעיבוד עצמי ונעודד טיפוח של בוסתנים עירוניים שיתרמו לחיי שיתוף בקהילה. נטיעת עצים הירוקים ידאגו לנטיעת עצים רבים בכל רחוב ובכל פינה בעיר. העצים ייבחרו בקפידה, תוך העדפה של עצים ירוקי-עד, המתאימים לאקלים ולנוף הים-תיכוניים, ושל עצים היכולים להיות בית גידול טוב לבעלי החיים הארץ-ישראליים, (ציפורי שיר, עטלפים, דורסי לילה), אינם פוגעים בסביבה (כמו פירות הפיקוס), ואינם אלרגניים. מלבד נטיעה מסיבית במרחב הציבורי, יעודדו הירוקים, באמצעות תחרויות, הטבות כספיות והדרכה מקצועית, נטיעת עצים בחצרות הבתים ועל גגותיהם. חלקות לעיבוד עצמי הירוקים יאפשרו לתושבים לקיים מגע ישיר עם אמא-אדמה באמצעות חלקות לעיבוד עצמי, שבהן יוכלו לגדל במו ידיהם את מזונם, כשהוא נקי מרעלים. במסגרת זו, ישכרו התושבים חלקת אדמה במחיר סמלי ויקבלו הדרכה מקצועית. בשלב ראשון, תנוצל לצורך זה התשתית הקיימת בחווה החקלאית שליד הפארק הלאומי, והשטחים הפתוחים שמדרום לכפר המכביה וממזרח לו. בוסתנים עירוניים גינון קהילתי הוא פרויקט סביבתי ההולך וצובר תאוצה. ייזום ושיפוץ של גנים ציבוריים אחד הגנים שהירוקים מבקשים ליזום הוא טיילת הירקון – שביל סלול באורך של כ-2.5 ק"מ, שיימתח לאורך תוואי הנחל, משבע טחנות ועד להדר יוסף.  טיילת זו תהיה החלק הרמת-גני של פארק הירקון, והיא תתחבר לגדה השנייה בשלושה מקומות: בסכר שבע תחנות, בגשר המכביה ובגשר עשר תחנות. הירוקים ברמת גן יעשו מאמץ למזער את הפיתוח הסביבתי באזור נחל הירקון ולשמר את סביבתו הטבעית. במסגרת שיפוץ הגנים הוותיקים, יושם דגש מיוחד על שניים מגניה האהובים של העיר: גן שאול וגן אברהם. גן שאול, הגובל ברחוב מעלה הצופים, מהווה מוקד משיכה לכל ילדי רמת גן. הגן נודע בשמו העממי "גן הקופים" בזכות פינת החי הגדולה שהיתה בו וכללה אגם מלאכותי, בריכת דגים, ובעלי חיים רבים – קופים, איילות דורבנים, צבים, כמו גם שובך יונים גדול, ששרידיו נותרו בגן.  הירוקים ייאבקו למניעת פגיעה בגן שאול, ולהשבת הגן לימי תהילתו. גן אברהם, הקרוי על שם אברהם קריניצי, מייסד העיר, מתפרס משני עבריו של רחוב שרת. גן זה היה בעבר מן הגנים היפים בארץ, אם לא היפה שבהם: היו בו טרסות עם סוכות גפנים, מפל מים יפהפה, שמימיו זרמו לעבר רחוב הרצל, תעלות ובריכה של דגי זהב. הירוקים ישחזרו באהבה רבה את גן אברהם, כפי שהיה בשיא תפארתו. הגן יהיה חלק ממתחם תיירותי, ובו מרכז הדרכה שיקום בחורבות האמפיתיאטרון, ויספק מידע על העיר רמת גן, שביאליק המשורר בחר לגור בה (במקום נמצא "הספסל של ביאליק"), ועל ההיסטוריה של צה"ל (מבנה בית הספר הסמוך שימש את המטה הכללי של צה"ל במלחמת השחרור). המנהרה המוזנחת תשולב בבית קפה מטופח, שיתפרס גם בשטח סוכות הגפנים, ואורחיו ייהנו מנוף פנורמי מרהיב.

3.לגזור ולשמור. במידה ותיבחר מה אתה יכול להבטיח לתושבים כי יתרחש במהלך הקדנציה הבאה?.
מהפך בתחבורה הציבורית. 25 תלמידים בכיתה, טיפוח הגנים וכן עצים ונטיעות. 

מוסרי אלי

בן 55 נשוי לנחמה יועצת חינוכית ואב לשלושה ילדים. מנהל חברה פרטית המעניקה שירותי יעוץ לחברות השקעה וקרנות ריט מהמובילות בישראל. בעל תואר b.a מאוניברסיטת thames valley לונדון באנגליה, מכהן כ – 10 שנים כחבר מועצת העיר רמת גן ועומד בראש רשימת " תנופה לרמת גן " תנועה על מפלגתית שלה 2 חברים במועצה .

1.מהו הערך המוסף אותו מביא אלי מוסרי לתפקיד ראש העיר?.
 במרוצת 10 השנים שבהן אני מכהן כחבר מועצת העיר הוכחתי יכולת ביצוע ועשייה בשטח לשם קידום המערכות עליהן הופקדתי ובאלה שהייתי בהן שותף. במהלך השנים העליתי יוזמות רבות ומגוונות על מנת לפתור את בעיות התושב הבודד ובאתה עת לשפר את איכות החיים של כלל תושבי העיר.
המועמדות שלי הינה מקובלת מאוד על חלקים גדולים בציבוריות הרמת גנית ויש לי תוכנית מגובשת שהוכנה על ידי מומחים ואנשי מקצוע הנותנת מענה לשאלה כיצד ניתן להעמיד את העיר בתהליך של התחדשות אמיתית עם איכות חיים ואיכות הסביבה מהגבוהות ביותר בישראל .

2.מהם שלושת הנושאים העיקריים בהם תפעל אם תיבחר?
שלושת הנושאים העיקריים שהם יהיו הדגלים שלי במערכת הבחירות הם :
התחדשות פיזית אמיתית – להקים מינהלת שתסייע מקצועית ומשפטית לתושבים ולועדי בתים להפעלה ויישום של תוכנית ת.מ.א 38 עיבוי והרחבה של בנינים ישנים. באמצעות תוכנית זו שאקדיש לה מאמץ מיוחד נצליח לשקם ולחדש בנינים רבים ורחובות ברחבי העיר , נעניק לעיר את יופיה ונחזיר עטרה ליושנה .
התחדשות ירוקה לעיר – אני מתכוון ליזום מבצע של נטיעות ברחבי העיר של כ- 5000 עצים מדי שנה ובכך להגדיל את מספר " הריאות הירוקות ", הגנים הציבוריים  ולאורך הרחובות והצירים הראשיים כל זה יעניק יופי חזותי מרשים לרחובות ושכונות העיר.
התחדשות דמוגרפית-לצער כולנו בני הדור הצעיר בחלקו הגדול נטש את רמת גן ועבר לערים אחרות אני מתכוון ליזום תוכנית מיוחדת שתאפשר לזוגות הצעירים לרכוש דירות בתנאים נוחים על בסיס התוכנית הידועה בשם " דיור בר השגה " שהיא חלק מ ת.מ.א 38 . כמו כן נפעל לשכנע את אלפי הסטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה להשאר ברמת גן ולבנות כאן את ביתם .

3.לגזור ולשמור. במידה ותיבחר מה אתה יכול להבטיח לתושבים כי יתרחש במהלך הקדנציה הבאה?.
אני מתחייב בפני תושבי העיר כי אשמור מכל משמר על צביונה האורבני של שכונות העיר ואקפיא את כל תוכניות הבניה שטרם אושרו לבניית מגדלים רבי קומות בשכונות צפופות אוכלוסין ושאין להם פתרונות ראויים של תשתיות, סידורי תנועה ומקומות חניה מספקים כמו למשל הפרויקטים הבעיתיים פרדס אברלה, נווה יהושוע , שדרות ירושליים, השר משה – חדנס , תל בנימין ועוד. לנהל את עיניני העירייה ביעילות בישרה ובשקיפות ציבורית מלאה. להבטיח כי חינוך ילדנו יעמוד בראש סדר החשיבות של העירייה ולהקפיד על שמירת זכויתיהם של דור הוותיקים ובני הדור הצעיר ולהבטיח להם העשרת חיי התרבות , ותרבות הפנאי.

צבי שירין

מהם הנושאים העיקריים בהם תפעל אם תיבחר?
הראשון: הנושא כהונה של בעלי שררה במשך של יותר מתי קדנציות. השני: החדרת סמים לבתי הספר . הסטוריה האמריקאית מלמדת כי מי שהגביל את כהונתו כנשיא האומה לשתי קדציות לכל היותר היה ג'ורג וושינגטון נשיאה הראשון של ארצות הברית. כבר אז, הוא השכיל להבין, כי כהונה ארוכה מידי היא לא סבירה יותר מאשר היא אינה חוקתית. כראש עיר יש בכוונתי לפעול על פי הגיון זה ולהדגים כי נאה דורש מקיים. אין זה סביר בעיני כי ראש עיר יכהן במשרה זו יותר משתי קדנציות. כהונה זו יש בה ריכוז של כוח רב מידי עם השנים ובכך יש סכנה של השחתה וכל מיני תופעות של ניגוד עינינים. מעבר לכך יש לטעמי בכהונה ארוכה מידי מיצוי מלא של התפקיד ולכן התרומה לאחר זמן רב היא שולית . דוגמה לכך היא כהונתו ראש עיריית ניו יורק רודי ג'וליאני בשתי קדנציות .תחת הנהגתו את העיר ירדו מעשי הפשיעה הכללית 57%, מקרי הרצח ב-65% והעיר הוכרה על ידי ה FBI כעיר הגדולה הבטוחה ביותר בארצות הברית.תפיסת עולמי היא שראש הראשות כפוליטיקאי הינו משרת ציבור ולא אדוניו ולכן הדרך לשדרג את הרשות היא לאפשר למנהיגים חדשים להבחר על אף הקושי האובייקטיבי להפרד מהשררה והרצון להוכיח "שהמשימה היא רק בראשית דרכה". נכון שעל פי החוק הקיים אין היום מגבלה להבחר ואולם אני סבור שיש לקבוע כללים לפיהם צריך לטפח מושגים של חובה, אחריות וסמכות, ולקבוע כללים ברורים על האופן בו ייושמו גם בחיים הפוליטיים.

 

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...