Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בטקס מרגש שנערך ברחבת הכותל המערבי חגגו 37 שורדות שואה ו-6 שורדי שואה תושבי גבעתיים טקס בת ובר מצווה לאחר שלא זכו לחגוג במהלך השואה

בטקס מרגש שנערך ברחבת הכותל המערבי חגגו 37 שורדות שואה ו-6 שורדי שואה תושבי גבעתיים טקס בת ובר מצווה לאחר שלא זכו לחגוג במהלך השואה

ביום שני 19.3.18  נערך ברחבת הכותל המערבי טקס בר ובת מצווה לקבוצת שורדי שואה מגבעתיים בשיתוף ה"קרן למורשת הכותל המערבי", המשרד לשוויון חברתי וכמובן האגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעתיים. הטקס נערך המעמד ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ובהשתתפות סגן ראש העירייה בני רייך, מנהלת האגף לשירותים חברתיים מירי פרחי והצוות שמלווה לאורך כל השנה את שורדי השואה מהעירייה.

הטקס המרגש נערך ל- 37 שורדות שואה ו- 6 שורדי שואה תושבי גבעתיים שהגיעו לירושלים נרגשים על הזכות לחגוג את אחד האירועים החשובים בחייהם באיחור של למעלה מ- 70 שנים. לצדם חגגו באותה שעה עשרות משפחות מהארץ ומהעולם שחגגו לילדיהם כמו לכל ילד רגיל שזוכה לעלות למצוות ומציג ביתר שאת את המורכבות של החיים.

אל הטקס המרגש הצטרף מלווה בן משפחה שליווה אותם לאורך כל היום המיוחד. שורדי השואה הגיעו לירושלים וזכו לסיור במנהרות הכותל ולאחריו הגיעו למעמד המרגש, טקס בר ובת המצווה שגרם לכל הנוכחים להזיל דמעה. במעמד המרגש כרכו הניצולים את רצועות התפילין על זרועם והניצולות עברו טקס תפילה חגיגי ומרגש. לאחר סיום הטקס עמדה כל הקבוצה ושרה כדבוקה אחת על רקע הכותל את שירת התקווה.

שורדי השואה ציינו כי היה זה אחד מהאירועים המרגשים בחייהם וכי עצם העובדה שעיריית גבעתיים דאגה לקיים טקס מרגש כל כך בירושלים, מהווה את הניצחון הגדול שלהם על כל זוועות השואה.

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ליווה את שורדות ושורדי השואה בירושלים וציין כי "אני לא מכיר אירוע שמשתווה מבחינת הריגוש והגאווה כמו הבר ובת המצווה שאנו חגגנו בכותל המערבי ל- 43 שורדי שואה מגבעתיים שרובם לא זכו לחגוג זאת כשהיו ילדים. אנחנו עושים רבות למען שורדי השואה לאורך כל השנה אולם אירוע כזה לא יכול השאיר אף אחד אדיש ואני שמח שיכולתי ללוות את השורדים באחד הרגעים המרגשים בחייהם. אני רוצה להודות לקרן למורשת הכותל, למתנדבי ליונס גבעתיים שליוו אותנו וכמובן לצוות האגף לשירותים חברתיים של העירייה ענת חורב ומישל קסוטו".

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
"מגשרים על סכסוכים": לא שיתפו אותך בסרטון טיק טוק? לא הזמינו אותך למסיבה? בכיתה יש מריבות על מקומות ישיבה?
קורס של מרכז הגישור העירוני בגבעתיים בשיתוף מתנדבי "ידיד לחינוך"...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
לראשונה עמדת שירות עצמי של ביטוח לאומי הושקה במרכז שירות לתושב בעיר
כחלק מהמאמץ להנגיש ולהרחיב את מגוון השירותים לתושבי העיר, בימים...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...