Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ביטוח נסיעות לחו"ל – דברים שחשוב לשים לב אליהם

ביטוח נסיעות לחו"ל –   דברים שחשוב לשים לב אליהם
צילום pixabay

כל נסיעה לחו"ל, בין אם היא נסיעה קצרה ובין אם היא נסיעה ארוכה, מחייבת אותנו לערוך ביטוח נסיעות. ביטוח זה אפשר לעשות, מן הסתם, דרך חברות ביטוח באופן ישיר, סוכנויות נסיעות שעובדות עם חברות ביטוח או חברות אשראי שעובדות איתן.

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא מרכיב חיוני בנסיעה שלנו, מאחר והוא כולל שני מרכיבם שמגנים עלינו מפני סיטואציות אפשריות ולא נעימות. הסיטואציה הראשונה היא, אם חס וחלילה אנחנו נפצעים, חולים או נפגעים בחו"ל ויש צורך לטפל בנו או להטיס אותנו ארצה לטיפול, הסיטואציה השנייה היא, אם נגנב לנו ציוד, מסמכים או כסף. בשני המקרים, חברת הביטוח תכסה באופן מלא או חלקי את העלויות שלנו.

אך לפני שאנחנו ממהרים לעשות ביטוח נסיעות, יש דברים מסוימים שעלינו לשים לב אליהם. נקודות שכל חברת ביטוח קובעת, מאפיינים מסוימים בפוליסה אשר יכולים להשפיע עלינו באופן כללי, קרי האם אנחנו בכלל יכולים לעשות את הביטוח או לא, וכן באופן נקודתי, ספציפי לפי נקודה זו.

לפני מספר נקודות כאלה, חשוב מאוד לומר, בשביל להקל על עצמנו, רצוי לעשות סקר שוק מקדים של מספר פוליסות, זאת בשביל לדעת מי מביניהן הכי טובה עבורנו, וכן מי מביניהן הכי זולה בשבילנו.

מאפיינים שצריך לשים לב אליהם בביטוח נסיעות

ראשית, חשוב לשים לב מי יכול לעשות את הפוליסה ומתי. באופן טבעי חברת הביטוח לא ממהרת לעשות פוליסת נסיעות לכל אחד. נניח והתאשפזתם בחצי השנה האחרונה, יש סיכוי סביר שחברת הביטוח לא תסכים לבטח אתכם, שכן חס וחלילה יכול לקרות לכם משהו.

מן הסתם, מוטב לכם לא לשקר בעניין שכן אם חס וחלילה קורה משהו, חברת הביטוח יכולה לחקור ואם יתגלה שאתם שיקרתם, לא רק שלא תקבלו את הכסף אלא אתם עלולים להיתבע על ידי החברה בגין דיווח שקר.

שנית, אם אתן בהריון, קחו בחשבון שחברות הביטוח עלולות להקשות עליכן לעשות ביטוח נסיעות, הן ידרשו לקבל מסמכים שאתן לא נמצאות תחת הגדרה של הריון בסיכון, כמו כן, חברת הביטוח תבקש לדעת שאכן אתן יכולות לטוס באופן רגיל.

שלוש, אם אתם או אתן מתכוונים לטוס לפעילות של ספורט אקסטרים, הרי שתידרשו לשלם פוליסה יותר גבוהה, מאחר והסיכון הוא הרבה יותר גבוה. יש פוליסות מיוחדות שמתאימות לפעילויות שכאלה.

צילום pixabay

ארבע, חשוב לוודא כמה זמן הביטוח, כיצד מפעילים אותו וכיצד יוצרים קשר עם המוקד בישראל. רצוי להפעיל אותו יום לפני שאתם טסים עד יום אחרי והסיבה היא, שאם חס וחלילה הטיסה שלכם תידחה ותצטרכו להיות בחו"ל עוד יום, אז הביטוח יכסה אותם. יש גם אפשרות שלא לקבוע זמן חזרה וכשאתם תגיעו לארץ תבקשו לבטל את הפוליסה ולשלם על משך התקופה שהשתמשתם בה.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
לפנק את העובדים שלנו
הדרך הטובה ביותר להעריך את העובדים שלנו על עבודתם הקשה...
DCIM102MEDIADJI_0604.JPG
אירוח משפחתי מושלם
אחד הדרכים הנהדרות ליצור גיבוש משפחתי מושלם ואיכותי זה באמצעות...
2 מסלולי 4X4 מומלצים באזור חיפה והכרמל
אין כמו לצאת לטיול 4X4 באיזו שבת שימשית (שסוף סוף...
רובוט בריכות
רובוט לבריכה חובה בכל בית
אם אתם מעוניינים ליהנות מכל היתרונות הרבים של רובוט לבריכה,...
ליהנות מחופשה מושלמת עם הילדים
מלונות בצפון מציעים חוויה לכל המשפחה ותוכלו ללון במלונות המצויים...
נופש משפחתי בחופש הגדול
נופש משפחתי בחופש הגדול
לצאת לנופש עם כל המשפחה בחופש הגדול זו אופציה מאוד...
כבר מעכשיו – חושבים על חופשת הקיץ הקרובה שלכם
כבר מעכשיו – חושבים על חופשת הקיץ הקרובה שלכם
מלון בוטיק  - למרות שאנחנו עדיין בעיצומה של שנת הלימודים,...
לאן נטייל עם המשפחה בחורף?
לאן נטייל עם המשפחה בחורף?
החורף כבר שוב כאן איתנו ונראה כי השנה רובנו לא...
טיול גמלאים לבן שמן
יוצאים מה"קופסה" טיול גמלאים תחת מגבלות התו הסגול
תקופת הקורונה מערימה קשיים ואתגרים רבים לכולם ובמיוחד לאוכלוסיית הגיל...