Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האו, האו, אמאל'ה רעם

האו, האו, אמאל'ה רעם

בזמן סופות רעמים רצוי להשאיר את הכלבים בתוך הבית, כלבים רבים מושארים בחוץ בזמן סופה, פעמים ללא מחסה. זהו מצב מפחיד מאוד עבורם. אם רוצים לקחת את הכלב החוצה, צריך לזכור, כי כלבים מסוימים מגיבים טוב יותר, כאשר הם מוגנים על ידי מעיל או מגפיים, וכך הופך עבורם הטיול בחוץ לחוויה נעימה.

כלבים רבים חוששים להטיל שתן בזמן שיורד גשם. לכן תנו להם פרס בכל פעם שהם עושים צרכים בגשם. הפכו סופות לחוויות חיוביות ולזמן מיוחד – זמן למשחקים, זמן לממתקים וזמן לפעילות מיוחדת. כלבכם חש את תחושותיכם ואת שפת גופכם, לכן אל תהיו מתוחים בזמן סופות, היו, לשמחתם, עליזים ולא חסרי סבלנות.

על מנת לנטוע בכלבכם בטחון העניקו לו "חיזוק חיובי" מול הפחד, באמצעות ליטוף וחיבוק. תנו להם חיזוקים כשהם מתנהגים באופן בטוח, שקט, או שמח, ועבדו איתם על פיתוח דרכים להתנהגות כזו. זהו חינוך חיובי, בעל השפעה חזקה מאוד, אשר יעזור לכלבכם ולכם בכל המצבים בחיים.

שימו לב, פחד "מידבק" מכלב אחד לשני, ולכן, חשוב לטפל גם בכלב המפחד וגם בכלב שנדבק בפחד. כך תשופר הרגשתם של שני הכלבים מול סופות רעמים וברקים, ולא יתחזק הפחד ההדדי יותר ויותר.

כלבים מגיבים למצבים שונים, הקשורים לסופות, לכן מומלץ לדעת לזהותם. לא תמיד תוכלו לזהות את כולם, אך הבנה כללית תעזור לכם להבין את היקף הפחד של כלביכם. הכלבים יכולים לשמוע למרחק גדול יותר מאשר האדם. קולות חזקים מהווים גורם מפחיד עבורם. בעזרת שמיעתם ה"חדה" יכולים כלבים לסמן לנו על סערה מתקרבת. רוב הכלבים בעלי הפוביה, מתחילים להגיב זמן רב לפני שקולות הסופה מתעצמים.

אפם הרגיש של הכלבים מאפשר להם לזהות את השינוי בריח האוויר, כשסופה מתקרבת. אוזני הכלבים רגישות יותר לשינוי בלחץ האוויר מאשר אצל רוב בני האדם, במקרים מסוימים, הלחץ אפילו מכאיב להם. לכן, גם לחץ האוויר המשתנה, מאפשר להם לחוש בסופה המתקרבת.

המשפחה גם היא עלולה לתרום לפחדיו של הכלב, כאשר היא משנה הרגליה לקראת סופה. בגלל פחדיה היא הופכת זעפנית כלפי הכלב, או שהיא מתייחסת אליו בצורה לא נעימה (מוציאה אותו החוצה, לדוגמא), התנהלות כזאת עלולה לעודד את פחדי הכלב. כל דבר, אשר מקושר עם החוויות של הכלב בזמן סופה, עלול להפוך זרז נוסף לפחד. ולכן, בכל פעם שאחד מהזרזים הללו קורה, קיימת הזדמנות עבורכם לעזור לכלבכם להתגבר על פחדיו.

מה קורה במקרים קשים מאוד?

וטרינרים, מומחי התנהגות של בעלי חיים ומשפחות הכלבים, מתעסקים רבות עם פחדים מסופות רעמים וברקים בתקופת החורף. טיפולים שונים עוזרים בדרכים שונות לכלבים השונים, מעבר לטקטיקות, שהוזכרו קודם, להלן כמה דברים שאפשר לנסות:

1) מקלט שקט ואפל – כלבכם עשוי למצוא בעצמו את מקום המקלט המועדף עליו. עליכם מוטל לבדוק שהמקום כל הזמן זמין עבור הכלב. מקומות נבחרים על ידי כלבים כוללים מרתפים, חדרי אמבטיות ולפעמים האמבט עצמו, ארונות ותיבות, או ארגזים, המונחים במקומות מבודדים בתוך הבית.

2) אם כלבכם מתחיל לזוז ממקום למקום ועלול כתוצאה מכך לסבול מפציעה, או להזיק בזמן הסופה לעצמו, כדאי לתחום אותו באזור קטן, כדי למנוע ממנו פציעות. לעתים, אפילו תיבות, או חדרי שרותים מהוים פתרון הולם.

3) מפזר ריחות מסוג D.A.P (Dog Appeasing Pheromone Electric diffuser) עשוי לעזור בהרגעת כלבים חרדים. למפזר הריחות אין תופעות לואי שליליות ויש לקחת בחשבון אפשרות להתקנתו באזור בו נמצא הכלב. (אפשר להזמין את המוצר גם דרך האינטרנט).

4) בעלי הכלבים ביחד עם הוטרינר יכולים להחליט לתת תרופות נוגדות חרדה למשך כל תקופת סופות הרעמים והברקים, או לאורך כל השנה. יש לתת לכלב את התרופות לפני החורף, כיוון שהן משפיעות רק אחרי שהכלב קיבל אותן במשך שבועות. אפשר גם לתת תרופות הרגעה למשך הסופה בלבד. רק חשוב לזכור שהסופות לא צפויות ולעיתים לא תספיקו לתת את התרופה בזמן.

5) מסיבות מסויימות, חלק מהכלבים מוצאים נחמה בזמן סופות מתחת ל"שמיכת הגנה". רצוי לא לעודד תופעה זו בגלל הסכנה של חימום יתר מתחת לשמיכה, אלא רק תחת השגחתכם, או שימוש בשמיכה קלה, שלא מחממת לאורך זמן יותר מדי, אך מספקת את ההרגעה הדרושה לכלב. זכרו גם שישנם כלבים שאוכלים ולועסים שמיכות.

6) וטרינר המתמחה בהתנהגות בעלי חיים יכול לעזור לכם לבנות תכנית לשינוי התנהגות, על מנת להגיע לפתרון הבעיה. תכניות כאלה כוללות, לדוגמא: הקלטות של סופות רעמים ואפקטים של הסופה. אימון הכלב להרגעות בזמנים אלה. למידה על תקשורת עם כלבכם ושינוי התנהגות הכלב בדרכים חיוביות הינה בעלת חשיבות רבה לאיכות חייו וחייכם.

אל תקלו ראש בנושא פחדים מסופות רעמים וברקים, אפילו אם הבעיה נראית קלה אצל כלבכם. טיפול לוקה בחרדה גורם להחמרתה, וכלבים אף מסוגלים לקפוץ דרך חלונות זכוכית בזמן סופות. ישנם כלבים, שמקיאים בזמן סופת רעמים, או בורחים מחצרות מגודרות ונעלמים. לכן, רצוי לטפל בצורה אינטיליגנטית מייד עם הופעת הסימנים הראשונים. השתדלו לנהוג בזמן סופת רעמים וברקים כבשאר הימים, ללא פחד, לעתים אף ייחסו לה חשיבות כארוע מיוחד חיובי. במידה ופעולות אילו נעשות לפני שהכלב מראה סימני פוביה הן עשויות למנוע לחלוטין את הפוביה, ואת השלכותיה החמורות.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
גישה עדינה לירידה במשקל לאחר לידה
חוויית ההיריון, הלידה והבאת חיים חדשים לעולם היא יוצאת דופן...
בדיקות לפני קניית דירה - מה הכרחי לעשות?
בדיקות לפני קניית דירה נעשות למטרות שונות, ובין היתר, לטובת...
יועץ עסקי מומלץ
קידום ופיתוח של עסק הוא לא דבר פשוט, בייחוד במדינתנו...
פרקט spc
עולם הפרקטים הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות והרבה יותר אנשים...
לחבר בין ההיסטוריה לבין ההווה היהודי
מדינת ישראל היא נס גלוי וככל שאנחנו מתחברים יותר להיסטוריה...
איך תבחרו מעצבת פנים מומחית?
תכנון ייחודי לכל נכס בשביל לתכנן את הבית שלכם, העסק או...
מדוע חשוב למצוא מוסך טוב, אמין וזו שיענה לכל הצרכים שלנו בנוגע לרכב
מתי אני צריך עזרה של מוסך לצערנו כפי שכולנו ראינו בתוכניות...
מה הקשר בין בטיחות מזון לבין רישיון עסק?
בטיחות מזון חוק רישוי העסקים בישראל קובע לכל בעל עסק שעוסק...