Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הועדה המקומית ברמת-גן אישרה להפקדה תוכנית שמכשירה בדיעבד את ארלוזורוב 36

הועדה המקומית ברמת-גן אישרה להפקדה תוכנית שמכשירה בדיעבד את ארלוזורוב 36

הועדה המקומית ברמת-גן אישרה להפקדה את תוכנית 1050ג לארלוזורוב 36, המאפשרת בניית 40 דירות למגורים בגודל של 30 מ"ר ליחידה מעל קומה מסחרית שכוללת שתי חנויות עם 10 חניות בלבד. באשר למחסור של 32 חניות לפחות, מציעה התוכנית תשלום לקרן חניה. אם תאושר התוכנית, היא תגדיל באופן משמעותי את עומס החניה באזור שסובל כבר עתה ממחסור חמור בחניה ויש חשש שגם התוכנית להקמת חניון ב"גן הקופים" הסמוך שנזנחה בלחץ התושבים תשוב ותועלה כפתרון יחיד למצב תחבורתי בלתי נסבל.

מטרת התוכנית הינה הכשרה בדיעבד של הבניין שנבנה בארלוזורוב 36 ושעומד שומם כבר קרוב לשנה בשל צו הפסקה שיפוטי שהוצא ע"י כבוד השופט אריה אטיאס. על פי היתר הבנייה המקורי שניתן ליזמים היה עליהם לשמר בניין באוהאוס ישן שעמד במקום ולהוסיף עליו 3 קומות. אולם היזמים הרסו את הבניין הישן לחלוטין למעט חלקים מקיר החזית ואת הבניין החדש בנו ללא מרתף חניה, למרות דרישה מפורשת בתב"ע ובהיתר. היתר הבניה המקורי גם כרך בין מספר יחידות הדיור לשימוש המיועד והגביל את מספר הדירות למגורים ל-20. כעת מבקשים היזמים לשנות את התב"ע ולאפשר להם 40 דירות למגורים.

חבר המועצה אילן מאירי (רמת-גן הירוקה), שהתנגד בתקיפות להפקדת התוכנית, תאר בפני חברי הועדה את השתלשלות העניינים בפרשה, הסביר כי הועדה נדרשת להכשיר בדיעבד את העבירות הקשות של היזמים ואמר: "אני קורא לחברי הועדה לפקוח את עיניהם לפעול רק על פי האינטרס הציבורי המובהק. יש לדחות את התוכנית ולדרוש מיוזמיה להגיש תוכנית מתוקנת בה כל צורכי החניה של הבניין, קרי חנייה אחת לפחות לכל דירה ולכל חנות, יבואו על סיפוקם בתחומי המגרש." למרות ביקורת זו לא נרתעה הועדה המקומית בראשות צבי בר ואשרה להפקדה את התוכנית.

מאירי טוען כי עצם ההחלטה אינה בסמכות הועדה המקומית וזאת בהסתמך על חוות דעת משפטית של עו"ד לרינמן, המייצג למעלה מ-200 תושבים מהסביבה, שנמסרה לוועדה וקובעת: "תכנית רג/1050/ג אינה כדין, בכך שהיא פוגעת באופן קיצוני באינטרס הציבורי לטובת אינטרס פרטי, והיות והשינויים המפליגים אותם מבקשת התכנית לערוך אינם בסמכות הועדה המקומית, על הועדה להימנע מלדון קל וחומר להפקיד את התכנית במתכונתה הנוכחית".

מאירי מתכוון לערער על החלטת ועדת המשנה ולדרוש שהתוכנית תובא לדיון בפני מועצת העיר, בישבה כמליאת ועדת התכנון. עו"ד דוד מנחם (מש"ס), שנבצר ממנו להגיע לישיבה, עקב הזימון הבלתי שגרתי, הודיע למאירי שיצטרף לערעור.

למרות השעה המוקדמת בה נערכה ישיבת ועדת המשנה, ולמרות ההתראה הקצרה, המתינו תושבים משכונת "גן הקופים" לחברי ועדת המשנה עם שלטי מחאה, ומוועד תושבי שכונת גן הקופים נמסר: "אנו מקווים שחברי המועצה ישנו את ההחלטה האומללה של ועדת המשנה, ובכל מקרה בדעתנו להמשיך ולהיאבק על זכויותינו ועל שלטון החוק".

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
מאפיין אדריכלי מרשים
חיפוי קיר מעץ הוא מאפיין אדריכלי מכובד המעניק לכל חלל...
נכסים שכדאי להשקיע בהם בחיפה
אזור נווה שאנן הוותיק בחיפה לא איבד את קסמו ואפשר...
תמא 38 במרכז - כל מה שצריך לדעת
רבים מאמינים כי פרויקטי בניה מסוג התחדשות עירונית כמו תמ"א...
מדריך קצר להערכת מקרקעין בגבעתיים
מבוא: מהו שמאי וכיצד הוא פועל בפועל? שמאי מעריך את שווי...
סמארט נדל"ן בגבעתיים
ניכר כי פירמת סמארט נדל"ן, החולשת על פרויקטים מרכזיים בצפון,...
חשיבותה של שקיפות במיזמי בניה
מיזמים עסקיים ונדל"ניים רבים מרחיבים את הפעילות הכלכלית בישראל וזה...
משכנתא לבנייה עצמית
לממן את פרויקט חייכם
אם באזורים עירוניים מאוכלסים וצפופים נהוג לרכוש דירה חדשה מקבלן...
חיים יעקבי "ישראל מתפתחת והולכת וגדלה בזכות משקיעים רבים ופטריוטים"
חיים יעקבי הוא יזם נדל"ן בעל ניסיון של מעל 2...