Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הורסקי: "הקרב על ליבו של הצרכן מאלץ חברות מזון לתרגם חדשנות אל אריזת המוצר"

הורסקי: "הקרב על ליבו של הצרכן מאלץ חברות מזון לתרגם חדשנות אל אריזת המוצר"
בתמונה: גיל הורסקי (Gil Horsky) מרצה בכנס HP אינדיגו

 ענקית הדפוס HP אינדיגו קיימה לאחרונה כנס חדשנות בדפוס בו השתתפו נציגי חברות ענק מכל העולם, וכל זאת על מנת לשמוע על פיתוחים חדשניים כחול-לבן של החברה.

אין ספק כי HP אינדיגו היא שם דבר בכל הנוגע לפיתוח טכנולוגיות דפוס חדשניות. החברה פיתחה טכנולוגיות להדפסה דיגיטלית שונה וספציפית על גבי מוצרים. אותה טכנולוגיה כבר נמצאת בשימוש וקנתה לה מעריצים נלהבים, בדמותם של מותגים מובילים מעולם מוצרי הצריכה. המפגש הצרכני עם תוצרי הטכנולוגיה המדוברת, זכור בעיקר מהמותג קוקה-קולה, שהשתמשה בה לראשונה כדי להדפיס עשרות שמות שונים על גבי מוצרים, וכן גם מהמיזם המקורי של שוקולד פרה – אריזות מיוחדות מהן ניתן לייצר אוריגמי שונים בצורת פרה.

בתמונה: גיל הורסקי (Gil Horsky) מרצה בכנס HP אינדיגו

לא בכדי, אחד הנושאים העיקריים שהועלו בכנס, היה הצורך הממשי ובר הקיימא של החברות השונות להקדיש הרבה מחשבה, תשומת לב ופיתוח לאריזות המוצרים עצמן, שכן הצרכן לא קונה רק עם הרגש, או עם בלוטות הטעם, אלא בראש ובראשונה עם העין.

בכנס ניתן היה למצוא בכירים בתעשייה, שחלקם אף נשאו דברים, כמו גיל הורסקי – מנהל בכיר לחדשנות בענקית המזון העולמית מונדלייז, אורי לוין – מייסד Waze, סיימון לואיס – מנהל פיתוח האסטרטגיה של HP אינדיגו, קייסי סטפן – מנהל החדשנות של Nestle, טליה הלפרין – מנכ"לית Tasty ועוד.

בתמונה: גיל הורסקי (Gil Horsky בהרצאתו "חדשנות המבוססת על עיצוב".

בהרצאה שהעביר גיל הורסקי למשתתפי הכנס, תחת הכותרת "חדשנות המבוססת על עיצוב", הוא הרחיב על הצורך ההולך וגדל של חברות מוצרי צריכה להקדיש מחשבה וביצוע לנושא חדשנות האריזות עצמן, לעיצוב ולעטיפת המוצר. בכנס אחר באותו נושא שנערך במלון דן הורסקי במספר טיפים בשאלה כיצד יכולים מותגים ישראלים לחדור לשוק הבינלאומי. הורסקי הציג בכנס מצגת המסכמת ומסבירה את אותו הצורך, בה ציין 4 נקודות מרכזיות שבגינן כדאי לתת את הטון לנושא אריזת המוצר:

  1. עודף מוצרים – מעט תשומת לב

ישנו שפע עצום של מוצרים, חברות מזון ומרכולים, לכן התחרות הולכת וגדלה עם השנים.  "התחרות בסופרמרקטים השונים הא בלתי נתפסת", הסביר הורסקי. עוד הוסיף כי חברות שרוצות "להישאר במשחק" חייבות להתאים עצמן לחוקים המתחדשים שלו, דהיינו – למשוך את עינו הבוחנת של הצרכן, בכל אמצעי העומד לרשותן.

  1. הצרכן קונה עם העין

אלמנט חשוב נוסף אותו הזכיר הורסקי, הנו הדרישה של הצרכן ברעננות והיבדלות, מכיוון שהוא "קונה עם העין".  מוצר המתהדר באריזה מקורית וייחודית, יימכר טוב מאותו מוצר בעל אריזה אפרורית. כלומר – מוצרים בעלי עיצוב ייחודי ושונה מובילים לעלייה משמעותית במכירות.

  1. הצורך לחוש יחיד ומיוחד

לפי הורסקי, הצרכנים של ימינו אוהבים לחוש מיוחדים. כאילו חשבו במיוחד עליהם כאשר ייצרו את המוצר. הדרך המהירה והיעילה ביותר לאפשר להם לחוש כך ולהגיע אליהם – היא דרך עטיפת המוצר. ההתפתחות הטכנולוגית בתחום, כולל הדפסה דיגיטלית, הפכה את יצירת הנגיעה האישית לקלה ונוחה יותר, ומנגישה את הנושא עבור החברות השונות.

  1. השקעה מינימלית, רווחיות מקסימלית

בעידן הדיגיטלי, פרסום קלאסי כבר אינו מספק את הסחורה. ההשקעה יקרה, לא תמיד רווחית ולעתים אף נעלמת כלעומת שבאה. במקרה של הדפסות ואריזות ייחודיות, מקסום ההשקעה התקציבית עולה על ההוצאה. הורסקי טוען, כי תהליך נכון של חדשנות בעיצוב ובמיתוג המוצר מייצר המשכיות בחשיפתו. אנשים מצטלמים עם עיצובים ואריזות ייחודיות, משתפים את חבריהם ובכך מביאים לחשיפה נוספת ולשיתוף החוויה עם אחרים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...