Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הכל אודות צמיגים לרכב

הכל אודות צמיגים לרכב

אמנם צמיגי הרכב פחות בולטים לעין, ואלמנטים כמו מושבי הרכב או שפע המערכות שיש בו עשויים לבלוט ולהרשים יותר את הנהג ואת הנוסעים, אך הצמיגים הם חלק בסיסי ברכב בעוד מערכת שמע משוכללת או מושבי עור יוקרתיים הם אינם הכרח. לכן, חשוב להשקיע בצמיגים, לבחור צמיגים טובים ואף להחליף אותם במידת הצורך. כיצד תדעו מתי להחליפם ואיך לבחור את הצמיג המתאים?

חלקם של הצמיגים בחוויית הנהיגה

צמיגי הרכב משפיעים באופן ישיר על חוויית הנהיגה שלכם. צמיגים איכותיים יביאו לנסיעה שקטה וחלקה שתתן תחושה מהנה יותר. עם זאת, הצד החשוב ביותר ברכישת צמיגים מתאימים ומתוצרת טובה הוא הצד הבטיחותי. בתור המקשרים בין הרכב לכביש, לצמיגים ישנו חלק חשוב בבטיחות הנסיעה. צמיגים גמישים אך חזקים מבטיחים עמידות וכי לא ישחקו במהרה גם בתנאי דרך שאינם אידיאלים, יעמדו בפני מהירות נסיעה גבוהה או בפני נסיעה עירונית הכוללת שינויי מהירות בתדירות גבוהה ועצירות רבות. מעבר לכך, לצמיגים עדיין ישנו תפקיד גם בפן העיצובי של הרכב. במיוחד כאשר מדובר על רכבי ספורט או רכבי יוקרה, צמיג בעל מראה גס יהיה צורם במידת מה ברכבים אלה, אך כמובן לשיקולכם עד כמה להשקיע בצמיג בעל מראה יוקרתי. 

דגשים בבחירת הצמיג המתאים

כאמור, צמיג צריך לשרת אתכם בכל נסיעה. לכן, חשוב קודם כל לבחור צמיג אשר מתאים לרכב שלכם. הוא אינו חייב להיות בהכרח סוג הצמיג המקורי שהיה בעת רכישת הרכב, אך חשוב שיתאים לו במידותיו ובתכונותיו. אם אינכם בטוחים התייעצו עם גורם מקצועי שאתם סומכים עליו. אם לדוגמה אתם נמצאים במרכז הארץ מומלץ לגשת למרכז שירות בחולון של חברת יבוא צמיגים מובילה – ולהיוועץ עם אנשי המקצוע  לגבי סוג הצמיג המתאים לו. מעבר להתאמה לסוג הרכב, התאימו את הצמיג למאפייני הנסיעה שלכם בחיי היום יום. תכונותיו של צמיג האידיאלי לנסיעה עירונית יהיו שונות במידת מה מאלה של צמיג המתאים יותר לנסיעה בין עירונית ממושכת אומצמיג אשר מתים לנסיעות באזורים חקלאיים. בחירת צמיגים איכותיים תחסוך לכם את החלפתם לעיתים  קרובות מדי. בעת הרכישה בדקו שהצמיג עומד בתקן הישראלי והאירופאי. לא כדאי להתפשר על איכות הצמיג. אם חשוב לכם גם מראהו, לכו על צמיג עם חישוק מגנזיום אשר תורם למראה קליל ומעוצב וגם תורם לנסיעה חלקה יותר. מחירי הצמיגים  נעים על פני סקאלה רחבה מאוד, החל מכמה מאוד שקלים ועד הרבה מעבר לכך. על האיכות אל תתפשרו, באשר למראה המעוצב, קחו בחשבון שתשלמו עליו מחיר לא מבוטל.

חשוב לא פחות- לתחזק

מעבר לסוג הצמיג והתאמתו לרכבכם, חשוב מאוד לבדוק את התוקף שלו. הדבר ישפיע רבות על מידת שחיקתו והזמן בו יחזיק על הכביש. צמיג מתאים לשימוש עד שנה מיום הייצור שלו. תאריך הייצור מוטבע על הצמיג- שתי ספרות ראשונות הן מספרו של השבוע בשנה ושתי הספרות האחרונות הן השנה. בדקו נתון זה. מעבר לכך חשוב למלא אוויר בצמיגים באופן קבוע ולשים לב לכל שינוי שנראה בהם. אם אינכם בטוחים מה מצבו של הצמיג והאם הוא בטוח לשימוש התייעצו עם איש מקצוע. בכל מקרה החלפת צמיג היא הכרחית לאחר עשר שנים גם אם שחיקה לא ניכרת בו.

לסיכום, צמיג אינו רק החלק הנמצא אי שם בתחתית הרכב. צמיג תקין הוא חיוני וקריטי לנסיעה בטיחותית וחלקה. השקיעו בבחירת צמיג איכותי ומתאים לרכבכם. מומלצת התייעצות עם איש מקצוע בטרם בחירת הצמיג.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...