Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הלוואות לעסקים כל פתרונות האשראי באמצעות הבנקים וקרנות המדינה

הלוואות לעסקים כל פתרונות האשראי באמצעות הבנקים וקרנות המדינה
צילום שאטרסטוק באדיבות אפטריו

כל עסק זקוק לפתרונות אשראי ומימון כדי להקים את העסק, על מנת להרחיב אותו ולצרכי שיפור העסק, להתמודדות עם קשיי תזרים ולמטרות נוספות. יש מגוון הלוואות לעסקים ופתרונות אשראי ומימון שונים באמצעות הבנקים וקרנות המדינה, לכן חשוב כי כל בעל עסק יכיר את הפתרונות האפשריים על מנת לקבל החלטה פיננסית נכונה ומשתלמת כלכלית. 

פתרונות אשראי לעסקים קטנים ובינוניים

עסקים קטנים ובינוניים נחשבים לקטר הצמיחה של המשק, הם חשובים ליציבות הכלכלה, ליצירת משרות חדשות ולהעסקת עובדים רבים. עם זאת, דווקא העסקים הקטנים והבינוניים מתמודדים עם מצוקת אשראי ולעתים הם מתקשים לגייס את המימון לו הם זקוקים. לכן, מדינת ישראל החליטה על הקמת הקרן להלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה, יחד עם זאת יש עוד מגוון פתרונות אשראי והלוואות שניתן לקחת מבנקים ומקרנות מדינה נוספות.

לרוב, בעלי העסקים הקטנים והבינוניים במשק הישראלי פונים לבנק בו מתנהל חשבון העו"ש של העסק. לכל בנק יש פתרונות אשראי שונים, חשוב לדעת כי לא חייבים לקחת הלוואה מהבנק בו מתנהל החשבון העסקי מאחר וניתן לקחת הלוואות מבנקים אחרים וליהנות מתנאים אטרקטיביים.

צילום שאטרסטוק באדיבות אפטריו

הבנקים מציעים מגוון הלוואות לעסקים חדשים ובתחילת דרכם, ולעסקים קיימים הזקוקים לפתרונות אשראי נקודתיים בתנאים נוחים. מסלולי ההלוואות מהבנקים נבדלים זה מזה בהיקף הסכום שניתן לקבל, בשיעורי הריבית וההצמדה, בתקופת ההחזר ובאופן פריסת התשלומים. אחת האפשרויות הניצבות בפני העסקים היא להגדיל את מסגרת האשראי, בנוסף ניתן לקבל הלוואות ייעודיות כמו הלוואות מהירות לעסק הזקוק למזומנים בדחיפות, הלוואות ליבואנים, ליצואנים, לעסק בהקמה, לחברות הזנק, לחברות נדל"ן וכיוצא בזה.

כך לדוגמה ניתן לקבל הלוואה מקרן פועלים לעסקים קטנים לעסקים שמחזור המכירות שלהם עד 25 מיליון ₪, ניתן לקבל בבנקים הלוואות לרכישת רכב מסחרי או רכב לשימוש העסק, מימון סחר חוץ, ניכיון צ'קים וכיוצא בזה.

פתרונות אשראי ומימון דרך קרנות מדינה 

אפשרות נוספת הנחשבת לאטרקטיבית עבור עסקים קטנים ובינוניים היא לקחת הלוואה מקרנות מדינה שונות. רוב העסקים מכירים את קרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה המציעה מגוון מסלולי הלוואות ופתרונות אשראי. עם זאת, יש קרנות מדינה נוספות אליהן ניתן לפנות, ביניהן קרן השיווק לחו"ל שמסייעת ליצואנים המעוניינים להרחיב ולהגדיל את עסקי היצוא שלהם, לעסקים המעוניינים להתחיל לייצא ולעסקים המעוניינים לייצא לשווקים חדשים.

כדאי לדעת כי הלוואה בערבות המדינה מיועדת לטווח בינוני או ארוך, יש מסלול לעסקים בהקמה המאפשר לקבל הלוואות עד 500,000 ₪ כאשר המדינה ערבה בשיעור של 85% והלווה נדרש לספק ערבות של 10%, במסלול עסקים ותיקים המדינה מספקת ערבות בשיעור עד 70% והלווה נדרש להעמיד בטחונות בשיעור של 25% מסכום ההלוואה.

כמו כן, המדינה מציעה הלוואות לתעשיינים ולמפעלים עם אפשרות לפריסת תשלומים ארוכה עד 12 שנים, יש הלוואות בערבות המדינה לעסקים בדרום ובצפון, לעסקים של עולים חדשים או תושבים חוזרים, לעסקים ביהודה ושומרון ועוד.

המאמר נכתב באדיבות אתר המרכז הישראלי לצרכנות פיננסית המתמחה בגיוס אשראי לעסקים

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...
גם לגברים מגיע
תחום טיפוח הגוף מזמן כבר אינו נחלתם הבלעדית של הנשים...