Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הנס של בית הכנסת היווני

הנס של בית הכנסת היווני

נס חנוכה מוקדם ברמת גן.לפני עשרה חודשים הייתה אמורה להתבצע פעילות זיפות שגרתית בגג אולם בית הספר אורה ברמת גן אך בשל תקלה נשפכה זפת רותחת על גג הרעפים של בית הכנסת היווני (של יוצאי הבלקן ויוון) השוכן במקום וגרמה לשריפה קשה בבית הכנסת.

מתפללי בית הכנסת ואנשי בית חב'ד שנמצא בסמוך הזעיקו את מכבי האש שהגיעו למקום במהירות והחלו בכיבוי האש. למקום הוזנקו ארבעה צוותי כיבוי מתחנת רמת-גן בפיקודו של רשף כהן אמנון. המחזה שנגלה לעיניהם היה קשה:השריפה כילתה את כל תכולת בית הכנסת כולל תיבת החזן, הספסלים וספריית בית הכנסת ובה ספרי הקודש ועשרות מתפללים עמדו ובכו מחוץ לכתלי בית הכנסת.

באורח נס נותרו ארון הקודש הפרוכת ושבעת ספרי התורה שהיו במקום ללא כל נזק.על מלאכת פינוי ספרי הקודש שנשרפו והוצאת ספרי התורה והעברתם למקום בטוח ניהל סגן ראש העיר אביהוא בן משה שהגיע למקום במהירות יחד עם ראש העיר צבי בר ועם אנשי המועצה הדתית שתוך סיכון חייהם נכנסו לחלץ את הספרים תחת התקרה הרעועה. באותו מעמד התחייב בן משה כי יפעל לחזרתו של בית הכנסת לפעילות בהקדם, עשרה חודשים בלבד חלפו מאז האסון ובטקס חגיגי קיים בן משה את הבטחתו לאחר שהשיג לכך תקציב מיוחד מראש העיר רמת גן, צבי בר שהזדעזע מהאסון ומיהר לסייע.

ביום חמישי האחרון התקיים טקס חנוכת המבנה המחודש של בית הכנסת היווני "אור לעם". טקס חנוכת בית הכנסת כלל את העברת ספרי התורה ששרדו את השריפה, בתהלוכה חגיגית שהחלה מבניין המועצה הדתית ועד לבית הכנסת, במעמד ראש העיר צבי בר, הרב הראשי של רמת-גן הרב יעקב אריאל, סגן ראש העיר אביהו בן משה, חבר מועצת העיר ויו"ר המחלקה לת"ת חיים גלרמן , יו"ר המועצה הדתית יהודה סירי, רב בית הכנסת, הרב ויזל ומאות מתושבי העיר. במהלך הטקס העניק, מרדכי רחימי גבאי בית הכנסת תעודת כבוד מיוחדת לאביהוא בן משה על פועלו להקמת בית הכנסת.

בן משה הנרגש נשא דברים באירוע ואמר:"זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו, לפני כעשרה חודשים עמדתי פה בחצר בית הספר, המום, כואב, ודואב כשלהבות האש מלחכות ושורפות את אולם בית הכנסת תוך כדי ימי חג החנוכה, היום ניקנו והסרנו את החרפה ההיא כשבית הכנסת, ברוך ה', שב ועומד על תילו, מפואר ומכובד עד מאד, הערב, קידשנו את הארץ את החומר בבניית בית הכנסת, ומורידים את השמים היינו את השכינה שתשרה בבית הקודש הזה. מעשה זה, הוא סימן הכר שאנו מבני בניו של אברהם אבינו עליו השלום".בהמשך הודה בן משה לכל מי שנתן ידו לשיפוץ בי הכנסת ובראשם, לראש העיר מר צבי בר לאנשי אגף החינוך, לנציגי בית הכנסת, לאנשי המחלקה לתרבות תורנית ובראשם מר חיים גלרמן ומנהל המחלקה לתרבות תורנית פיני ביתן שארגנו את הטקס, ליו"ר המועצה הדתית, יהודה סירי.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...