Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הרי הטטרה: חופשה חלומית בנוף הררי קסום

הרי הטטרה: חופשה חלומית בנוף הררי קסום
אילוסטרציה (צילום: עמיעד טאוב)

אם כבר חרשתם את אירופה הקלאסית ואתם מחפשים יעד חדש וקצת שונה – הרי הטאטרה על גבול סלובקיה-פולין מציעים שפע אפשרויות: נוף הררי קסום הטובל בירוק מכל צד, אגמי מים טבעיים המקיפים את מרגלות ההרים, פסגות מושלגות, בתי עץ מהודרים ושמיים (כמעט תמיד) תכולים. נוף מרהיב שכזה לא רואים בכל מקום, בטח שלא בישראל השטוחה יחסית.

אילוסטרציה (צילום: עמיעד טאוב)

הרי הטטרה, הנמתחים לאורך 78 קילומטרים, הם החלק הגבוה ביותר בשרשרת הרי הקרפטים, והם מהווים גבול טבעי בין פולין לסלובקיה לאורך 57 קילומטרים. מרבית שטח הטטרה (כ-600 קמ"ר מתוך 750 קמ"ר) נמצא בסלובקיה והשאר בפולין.

הפסגה הגבוהה ביותר ברכס היא הר גרלחובסקי (Gerlachovský), המגיע לגובה של 2,655 מטרים מעל פני הים. ההר השני בגובהו ברכס הוא הר לומניצקי (Lomnicky), המגיע לגובה של 2,643 מטר מעל פני הים, והוא זה אשר מציע את מסלולי הטיול הטובים והמאורגנים ביותר. הרי הטטרה כה שלובים בלאומיות הסלובקית, עד שההמנון הסלובקי נקרא "ברק מעל הטטרה". מיעוט משטח הרכס נמצא בפולין, כאשר ההר הגבוה ביותר שם הוא הר ריסי (Rysy), המגיע לגובה של 2,499 מטרים.

חופשה בהרי הטטרה מתאימה גם למשפחות עם ילדים, ולא מיועדת אך ורק לחובבי טיפוס הרים (כפי שאולי הדבר משתמע). המקום מציע מגוון רחב של אפשרויות לטיולים רגליים או ממונעים, לצד שפע אטרקציות שממש (אבל ממש) אסור לכם לפספס. הנה דגימה של כמה מהדברים שחובה לראות באזור הרי הטטרה.

מסלולי הליכה וטיול

טיול בהרי הטטרה בסלובקיה הוא אחד החוויות המרשימות ביותר שתוכלו להעניק לעצמכם. הרי הטטרה מרושתים ביותר מ-600 קילומטרים של מסלולי הליכה איכותיים, המאפשרים נגישות כמעט לכל פינה באזור. הר לומינצקי הוא אחד מההרים המתוירים יותר ברכס, וניתן להגיע אל פסגתו גם ברכבל כשסביב ומתחת לרגליים נשקף נוף הררי מרהיב שכמותו אין במקומות אחרים באירופה.

אגם Štrbské Pleso

האגם הוא תוצר של קרחונים ומי שלגים מופשרים, והוא אחד היעדים המרהיבים ביותר לרגלי הטטרה. המקום משמש כאתר סקי בעונת החורף, וכן מציע אפשרות לשיט באגם בסירות משוטים מעץ. סביב האגם תמצאו מסלולי הליכה בדרגת קושי קלה, לצד מסעדות, חנויות ושפע אטרקציות נוספות.

יער טטרנסקה בורה

היער מקיף את חגורת ההרים בגבהים של 700 עד 1600 מטרים, והוא כולל בעיקר עצים מחטניים ואורנים. מעל 1,300 מיני צמחים ייחודיים לטטרה נמצאים ביער ובסביבותיו, ובעלי החיים הביישנים כמעט שאינם נראים. מסלול הטיול הרבים עוברים באזורים הנמנעים מיצירת מגע עם בעלי החיים באזור, אך בהחלט ניתן לקחת חלק בסיורי תצפית במקום.

פארקי מים למשפחות וילדים

פארק המים הגדול ביותר בסלובקיה הוא פארק טטרלנדיה, הפועל לאורך כל עונות השנה ומציע טמפרטורה נוחה וממוזגת של כ-30 מעלות. בפארק יש 28 מגלשות מים, 14 בריכות ויותר מ-300 אטרקציות שונות.

פארק אקווה סיטי נמצא לרגלי הטאטרה הגבוהים, ומציע מספר בריכות שחייה מחוממות לצד 350 אטרקציות שקשה לא לקחת בהן חלק. פארק מים מפורסם נוסף הוא פארק ג'ינו פאראדייז, הנמצא צמוד לבית המלון בסנובה וכולל גם בריכת גלים, מגלשות באורך כולל של קילומטר ועוד.

מתחמי ספא ובריאות

מכיוון שכל האזור של הרי הטטרה שופע מים, גם מתחת לפני האדמה, הוקמו במקום אינספור בתי ספא ובריאות הנהנים מהמים הגיאותרמיים החמים. כמעט בכל בית מלון באזור תמצאו גם מתחם ספא, המציע טיפולים מפנקים, בריכות מים חמים, ג'קוזי, סאונות, טיפולי יופי ועוד. לאחר יום של הליכה, שיט או שעשועי מים – תוכלו ליהנות מהטיפולים המרגיעים ולשבת לאכול באחת מהמסעדות הרבות סביב כל מלון.

אז אם בא לכם להגיע ליעד קצת פחות מתויר ויותר שקט, אבל עם נוף שידהים אתכם בלי כל צל של ספק – חופשה בהרי הטטרה היא הדיל בשבילכם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
לפנק את העובדים שלנו
הדרך הטובה ביותר להעריך את העובדים שלנו על עבודתם הקשה...
DCIM102MEDIADJI_0604.JPG
אירוח משפחתי מושלם
אחד הדרכים הנהדרות ליצור גיבוש משפחתי מושלם ואיכותי זה באמצעות...
2 מסלולי 4X4 מומלצים באזור חיפה והכרמל
אין כמו לצאת לטיול 4X4 באיזו שבת שימשית (שסוף סוף...
רובוט בריכות
רובוט לבריכה חובה בכל בית
אם אתם מעוניינים ליהנות מכל היתרונות הרבים של רובוט לבריכה,...
ליהנות מחופשה מושלמת עם הילדים
מלונות בצפון מציעים חוויה לכל המשפחה ותוכלו ללון במלונות המצויים...
נופש משפחתי בחופש הגדול
נופש משפחתי בחופש הגדול
לצאת לנופש עם כל המשפחה בחופש הגדול זו אופציה מאוד...
כבר מעכשיו – חושבים על חופשת הקיץ הקרובה שלכם
כבר מעכשיו – חושבים על חופשת הקיץ הקרובה שלכם
מלון בוטיק  - למרות שאנחנו עדיין בעיצומה של שנת הלימודים,...
לאן נטייל עם המשפחה בחורף?
לאן נטייל עם המשפחה בחורף?
החורף כבר שוב כאן איתנו ונראה כי השנה רובנו לא...
טיול גמלאים לבן שמן
יוצאים מה"קופסה" טיול גמלאים תחת מגבלות התו הסגול
תקופת הקורונה מערימה קשיים ואתגרים רבים לכולם ובמיוחד לאוכלוסיית הגיל...